سخنگوی دولت افزود: در سال ۹۲ حجم نقدینگی ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بود و شهریور سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود یعنی یک بمب و بهمن نقدینگی؛ این نتیجه ۱۰ سال اعتماد به غرب و معطل نگه داشتن کشور به غرب بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دولت در نشست سیاسی دانشجویان طرح ولایت در دانشگاه شهید بهشتی گفت: هر کسی گفته شاخص‌ها نشان می‌دهد افزایش تورم خواهیم داشت یا اقتصاد بلد نیست یا دروغگوست.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس جمهوری به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای تاکید داشت که هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته‌ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت:کمیسیون تلفیق با پیشنهادات دولت در زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده به جهت آثار تورمی که بر مردم تحمیل می‌شود، مخالفت کرد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طبق اعلام مرکز آمار درباره تورم خرداد امسال، برای اولین بار تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده در این ماه ۱۲درصد در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته که حاکی از خروج از سیکل افزایش قیمت پس از اصلاح ارز ترجیحی است.
سخنگوی اقتصادی دولت از ر رشد نقدینگی ۲.۱ درصدی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: تورم تولیدکننده نیز روند نزولی داشته و به ۳۲ درصد رسیده است.
سخنگوی اقتصادی دولت از ر رشد نقدینگی 2.1 درصدی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: تورم تولیدکننده نیز روند نزولی داشته و به 32 درصد رسیده است.
سخنگوی اقتصادی دولت از رشد ۴.۷ درصدی کشور در پاییز سال گذشته خبر داد.
سخنگوی اقتصادی دولت از رشد ۴.۷ درصدی کشور در پاییز سال گذشته خبر داد.
سخنگوی دولت گفت: تورم، آفت و بیماری مزمن کشور است و دولت تمرکز خود را بر حل بنیادین و ریشه‌ای این ناترازی‌ها قرار داده است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: اولویت دولت برای تورم اصلاح بودجه ۱۴۰۲ است. ناترازی بودجه باید رفع شود. به آثار تورمی تصمیم‌های اقتصادی دولت باید توجه داشته باشیم.
سخنگوی دولت با تاکید بر این‌که «دولت هیچگونه قصد تغییری برای وزیر صمت ندارد»، گفت: رشد تولید ناخالص داخلی در ۹ ماه اول ۱۴۰۱ حدود ۵.۱ درصد است و میانگین فصلی نرخ رشد صنعت در دوره آقای فاطمی‌امین ۴.۲ درصد بوده که سه‌برابر دولت قبل است. در زمینه کاهش تورم تولیدکننده هم این رقم در این دوره چشمگیر و حدود ۳۰ درصد است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: مصوبه شورای عالی کار با اجماع نمایندگان هر سه طرف به تصویب رسیده است. جبران تورم صرفا با افزایش حقوق جامعه کارگری رخ نمی‌دهد.
سخنگوی دولت گفت: با توجه به کسری بودجه‌ای که دولت گذشته با آن مواجه بود، رشد اقتصادی پایین، صادرات حداقلی و درآمد مالی پایین بوده است و از طرفی خلق پول صورت می‌گرفت؛ ماهی ۲۷ میلیارد تومان هزینه وجود داشت اما پول نداشتیم.
اهواز - سخنگوی دولت گفت: تورم و خلق پول به وجود آمده در دولت یازدهم و دوازدهم در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود.
پیشوا- سخنگوی دولت با بیان این که دولت تورم را ۶۰درصدی تحویل گرفت و اکنون به ۴۰ درصد رسانده است، گفت: رشد اقتصادی کشور بالای پنج درصد است.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: افزایش ۴۰ درصدی تورم با افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد برای کارکنان دولت غیرمنصفانه است و مشکلات آنها را حل نخواهد کرد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: کانال‌های فردایی در روزهای تعطیل و ساعات شب، قیمت را بالا و پایین می کردند. همچنان که فعالان بازار ارزی می‌دانند، کانالی که در خارج از کشور است و آقایی که در استانبول آن را می‌گرداند، مشخص می‌کند ما در یک جنگ شناختی ویژه قرار داریم.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: بخشی از مشکلی که در آبان و آذر به وجود آمد، اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شود محدودیت ایجادشود و این القا شودکه گویا کشور ارز کم دارد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: بخشی از مشکلی که به وجود آمده در آبان و آذر اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شود محدودیت ایجادشود و این القا شودکه گویا کشور ارز کم دارد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه تورم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته‌ است، گفت: تورم به حدود ۴۰ درصد رسیده است، البته ۴۰ درصد تورم به معنای نداشتن گرانی نیست.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با سیر صعودی که تورم پیش می‌رفت، باید از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسید، ولی هم‌اکنون به ۴۰ درصد رسیده و با همین مسیر کاهشی اگر پیش رویم، آینده خوبی در این حوزه برای کشور رقم خواهد خورد.
سخنگوی دولت گفت: با ایجاد منابع درآمد پایدار، جلوی خلق پول و روند سرسام آور رشد نرخ تورم و نقدینگی گرفته شد.
سخنگوی دولت بااشاره به اعلام کاهش تورم به ۴۰ درصد از سوی بانک مرکزی نوشت: با تقویت تجارت و تولید تورم در ماه های بعد بیش‌ازپیش هم کاسته خواهد شد.
سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم گفت: افزایش حقوق صورت می‌گیرد، ولی اینکه منابع چگونه تامین شود مشخص نیست و این افزایش حقوق نباید منجر به افزایش تورم شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ