وزارت دفاع ترکیه امروز از ورود نظامیان جمهوری آذربایجان به این کشور به منظور برگزاری رزمایش نظامی مشترک «زمستان- ۲۰۲۳» خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که بیانیه وزارت دفاع این کشور مربوط به فسخ توافق صادرات غلات از دریای سیاه است.
پارلمان چک با افزایش حضور نظامیان آمریکا در این کشور موافقت کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: چه کسی تصور می‌کرد که روزی جوانان فلسطینی در «جنین» آنقدر عرصه را بر نظامیان صهیونیست تنگ کنند که آنها برای رهایی از محاصره جوانان مبارز، مجبور به استفاده از جنگنده شوند؛ اما این اتفاق چند روز پیش در جنین روی داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: چه کسی تصور می‌کرد که روزی جوانان فلسطینی در «جنین» آنقدر عرصه را بر نظامیان صهیونیست تنگ کنند که آنها برای رهایی از محاصره جوانان مبارز مجبور به استفاده از جنگنده شوند اما این اتفاق چند روز پیش در جنین روی داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نوشت: حمله وحشیانه نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، یک بار دیگر خوی جنایت پیشگی و ضدحقوق بشری این رژیم را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید.
خبرگزاری تاس به نقل از مقامات جمهوری دونتسک از کنترل کامل منطقه صنعتی شهر راهبردی باخموت توسط نظامیان روسیه خبر داد.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، ایران و شبه نظامیان متحدش ۸۳ بار به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظار می‌رفت وزیر خارجه آلمان قبل از هر چیز به خاطر عملکرد شرم آور گذشته دولت این کشور در قبال دو ملت ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد، نه این که با طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش نماید تا سابقه جنایات کشورش در حمایت از رژیم صدام علیه ایران و نیز جنایت ننگین تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی به منظور بکارگیری آن علیه نظامیان و شهروندان بی دفاع ایرانی و عراقی را مخفی کند.
رئیس جمهور فرانسه از کاهش قریب الوقوع شمار نظامیان این کشور در قاره آفریقا خبر داد.
نخست وزیر کشور کوزوو در سخنانی خواستار افزایش تعداد نظامیان حافظ صلح ناتو در خاک کشورش شد.
ناییری هوخیکیان، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل ژئوپلیتیک از ارمنستان، معتقد است که مذاکراتی که در حال حاضر انجام می‌شود، راه به جایی نمی‌برد. به اعتقاد او جنگ ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد و جمهوری آذربایجان و ترکیه از مذاکرات صلح به عنوان نمایشی برای پیشبرد اهداف‌شان علیه ارمنستان استفاده می‌کنند.
نمایندگان پارلمان جمهوری چک طرح آموزش نظامیان اوکراینی در داخل و خارج این کشور را تصویب کردند.
رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی در ایروان پایتخت کشور ارمنستان گفت: خطر نفوذ شبه نظامیان به خاک کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی نیز همچنان بالا است.
هبه دِ بونافینی که دو پسرش در دوران حاکمیت نظامیان بر آرژانتین ناپدید شده‌اند، سال‌ها به همراه گروهی دیگر از زنان آرژانتینیِ فرزند گم کرده علیه دیکتاتوری نظامی و برای یافتن حقیقت درباره سرنوشت این افراد تلاش و مبارزه کرد. هبه دِ بونافینی سال ۱۹۷۷ میلادی مادرانی که فرزندانشان در همان نخستین سال حکومت نظامیان مفقود شده بودند را متحد کرد و برای تظاهراتی به همین منظور مقابل ساختمان ریاست جمهوری این کشور گردهم آورد.
در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که ابتدا تیراندازی از سوی نظامیان ارمنستانی آغاز شد و سپس نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان پاسخ دادند.
شمار نظامیان جمهوری آذربایجان که در درگیری‌ های اخیر در مرز با ارمنستان کشته شدند، به ۷۱ نفر افزایش یافت.
نخست وزیر ارمنستان از کشته شدن دست‌کم ۱۳۵ نظامی این کشور در درگیری‌ های مرزی با نظامیان جمهوری آذربایجان خبر داد.
نخست وزیر ارمنستان امروز تلفات نظامیان این کشور در جریان تنش های اخیر مرزی با جمهوری آذربایجان را ۱۰۵ نفر اعلام کرد.
نخست وزیر ارمنستان امروز تلفات نظامیان این کشور در جریان تنش های اخیر مرزی با جمهوری آذربایجان را ۱۰۵ نظامی اعلام کرد.
به گفته پاشینیان ۴۹ سرباز ارمنی در جریان درگیری‌های اخیر کشته شده‌اند که انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در جریان درگیری‌های شبانه روز گذشته ۵۰ نفر از نظامیان این کشور کشته شدند.
جمهوری آذربایجان خبر داد که در درگیری اخیر این کشور با ارمنستان، 50 نفر از نظامیان این کشور کشته شده‌اند.
به دنبال درگیری‌های شدید دوشنبه شب، ۲۱ شهریور ماه، میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دولت ایروان از ادامه تلاش نظامیان آذربایجانی برای پیشروی به سمت خاک خود خبر داد. بر اساس ویدیو منتشر شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای آذربایجانی در حال پیشروی در خاک این کشور هستند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که توپخانه و پهپاد آذربایجان سایت‌هایی را در واردنیس، گوریس، سوتک و جرموک در شرق ارمنستان هدف قرار داده اند.
در شرایطی که تنش‌های مرزی نیرو‌های نظامی باکو و ایروان همچنان ادامه دارد، مقام‌های ارمنستان از حمله نظامیان جمهوری آذربایجان به نیرو‌های مرزی این کشور خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ