به نظر می‌رسد که قطعی اینترنت در ساعات برگزاری کنکور تنها راه‌حل وزارت علوم برای جلوگیری از تقلب در حوزه‌های برگزاری آزمون است. اما این قطعی اینترنت شاید در زمینه تقلب مفید باشد، اما زندگی و معیشت دیگر افراد جامعه را برای دو روز مختل خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رتبه‌های کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روز جمعه ۲۷ مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
عضو هیات مدیره جدید باشگاه نساجی سابقه فعالیت در سازمان سنجش کشور را دارد.
کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبر منتشر شده درباره عدم امکان برخورد با متقلبین کنکور ۱۴۰۱ و دانشجو دانستن آن‌ها توسط کمیسیون اصل نود کذب است.
هفته گذشته آزمون سراسری در کشور برگزار شد. همزمان با این آزمون، بحث تقلب در کنکور نیز داغ شده است. یکی از روش‌های تقلب در آزمون سراسری فرستادن شخص دیگری به جای فرد آزمون‌دهنده است.
منصور کبکانیان، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی از محرومیت تقریبی دهک‌های پایین درآمدی جامعه برای ورود به دانشگاه‌های برتر کشور خبر داد.
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت می‌گوید: «بحث پولی شدن پذیرش در دانشگاه (هزینه‌های کتاب و کلاس کنکور) که قبلا هم بود در روش جدید خیلی مطرح است. حدود ۲ میلیون دانش‌آموز که بین ۱۰ الی ۱۳ درصد از دانش‌آموزان می‌شود در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، و همین مدارس اگر به‌طور میانگین برای هر دانش‌آموز ۳۰ میلیون دریافت کنند، با رقم ۶۰ هزار میلیارد مواجه هستیم، با این وضعیت گردش مالی مافیای کنکور بیشتر است یا مافیای مدارس غیرانتفاعی؟»
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت سلامت برگزاری کنکور تاکید کرد: سلامت کنکور را از مسیری تامین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نبوده و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: باید کیفیت طراحی سوالات و نوع طرح سوال به صورتی باشد که ناظر به کتاب‌های درسی و اهداف آموزشی و متناسب با سطح و انتظار در نظام آموزش رسمی باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب استاد در دانشگاه فرهنگیان باید اصلاح شود و از سال آینده کنکور تربیت معلم برگزار خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به اظهارات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه مصوبه ابلاغی درباره کنکور تغییر نمی‌کند، گفت: کنکور از سال بعد بر اساس قانون مجلس اجرا می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش، گفت: با تصویب این طرح، کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌‎شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راهبری فرایند تحول و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین گفت: کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال آینده برگزار می‌شود.
قنبری با اشاره به اینکه رشته‌های مبارزه با سرقت، جرایم جنایی و جعل و کلاهبرداری ۳ رشته‌ای است که امسال برای آن‌ها کنکور برگزار می‌شود، گفت: بعد از کنکور به افراد نشانی داده می‌شود که این نشان کارآگاهی بین‌المللی است و در تمامی کشور‌ها پذیرفته شده است.
فروشندگان قبل از کنکور توافقات خود را با خریداران قطعی کرده و با دریافت درصدی از مبلغ، قرارداد معامله منعقد می‌شود. پس از آن خریداران که همان دانش‌آموزان امروز و دانشجویان فردا هستند، باید تجهیزات حرفه‌ای را که شامل هندزفری‌های ظریف و نامرئی می‌شود، خریداری کنند. بعضی از هندزفری‌ها چنان کوچک است که داخل گوش جاساز می‌شود.
اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲۸ هزار داوطلب در ۲۳۵ حوزه آموزش و پرورش در پنج رشته علمی در مرحله نخست کنکور سراسری شرکت خواهند کرد.
کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول کنکور ۱۴۰۲، پیش از موعد اعلام شده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
کنکور الکترونیکی آری یا خیر؟
رییس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت:آزمون سراسری در سال ۱۴۰۳ برای جلوگیری از تقلب،بدون کاغذ و بصورت الکترونیکی برگزار می شود.
وزیر آموزش و پرورش تعطیلی دوساله آموزش حضوری به علت شیوع کرونا را موجب وارد شدن آسیب بر آموزش فرزندان کشور ارزیابی کرد و گفت: به خاطر همین آموزش غیر حضوری دوساله، فرزندان ما در سکو‌های دیگران بدون هیچ حفاظی تنها ماندند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: اینکه آزمون سراسری دو نوبت شده نه دومرحله‌ای؛ دو نوبته شده است و به هر دلیلی اگر داوطلب آزمون را خراب کند، این فرصت کمک می‌کند تا استرس دانش‌آموز پایین بیاید.
وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان کنکور یک بار دیگر فرصت ترمیم معدل پیدا کردند.
وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان کنکور یک بار دیگر فرصت ترمیم معدل خود را پیدا کردند.
آزمون اختصاصی، آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته­‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌­های آزمایشی است که براساس کتاب­‌های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می‌­شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ