سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راهبری فرایند تحول و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین گفت: کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال آینده برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پرهام مصطفوی از اصفهان توانست رتبه یک کنکور تجربی را به خود اختصاص دهد. وی رمز موفقیت خود را اراده و برنامه‌ریزی و حمایت خانواده در این مسیر می‌داند.
رتبه‌های کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روز جمعه ۲۷ مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
عضو هیات مدیره جدید باشگاه نساجی سابقه فعالیت در سازمان سنجش کشور را دارد.
داوطلبان می‌توانند نتیجه مرحله اول آزمون شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی شرکت کننده، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است را با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده کنند.
داوطلبان می‌توانند نتیجه مرحله اول آزمون شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی شرکت کننده، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است را با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده کنند.
عضو کمیسون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت به خبرآنلاین گفت: ««کسی که میانگین نمراتش در دروس اختصاصی ۸ درصد بوده الان دارد پزشکی می‌خواند، این‌ها با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه‌کسانی پای آن مصوبه را امضا کردند؟ که الان رتبه ۱۷۵ هزار دارد پزشکی می‌خواند، درحالی‌که سایر داوطلبان باید برای آن جنگ کنند که رتبه‌شان زیر ۵ هزار شوند.»
عضو کمیسون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: ««کسی که میانگین نمراتش در دروس اختصاصی ۸ درصد بوده الان دارد پزشکی می‌خواند، این‌ها با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه‌کسانی پای آن مصوبه را امضا کردند؟ که الان رتبه ۱۷۵ هزار دارد پزشکی می‌خواند، درحالی‌که سایر داوطلبان باید برای آن جنگ کنند که رتبه‌شان زیر ۵ هزار شوند.»
کلید سؤالات آزمون‌های اختصاصی گروه علوم ریاضی و فنی، گروه علوم انسانی، گروه علوم تجربی، گروه هنر و گروه زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.
کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبر منتشر شده درباره عدم امکان برخورد با متقلبین کنکور ۱۴۰۱ و دانشجو دانستن آن‌ها توسط کمیسیون اصل نود کذب است.
هفته گذشته آزمون سراسری در کشور برگزار شد. همزمان با این آزمون، بحث تقلب در کنکور نیز داغ شده است. یکی از روش‌های تقلب در آزمون سراسری فرستادن شخص دیگری به جای فرد آزمون‌دهنده است.
منصور کبکانیان، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی از محرومیت تقریبی دهک‌های پایین درآمدی جامعه برای ورود به دانشگاه‌های برتر کشور خبر داد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به اظهارات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه مصوبه ابلاغی درباره کنکور تغییر نمی‌کند، گفت: کنکور از سال بعد بر اساس قانون مجلس اجرا می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش، گفت: با تصویب این طرح، کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌‎شود.
در هر سه گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی وعلوم انسانی آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی یکبار در سال برگزارمی شود. نمره آن به عنوان یک درس تخصصی با ضریب ۱۲ در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته‌های مرتبط با علوم ورزشی محاسبه خواهد شد.
نخستین گروهی که نشستن بر روی صندلی‌های آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ را تجربه می‌کنند، داوطلبان گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ شرکت کننده هستند که بیشترین تعداد داوطلب را در بین سایر گروه‌های آزمایشی کنکور امسال به خود اختصاص داده‌اند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزس کشور گفت: در آزمون امسال سؤالات هر درس یا تعدادی از دروس باهم در دفترچه جداگانه قید شده و هر دفترچه پاسخنامه اختصاصی خواهد داشت که با پایان زمان پاسخگویی به هر سری از سؤالات، پاسخنامه اختصاصی به همراه دفترچه جمع آوری شده و دفترچه و پاسخنامه جدید توزیع می‌شود.
به نظر می‌رسد که قطعی اینترنت در ساعات برگزاری کنکور تنها راه‌حل وزارت علوم برای جلوگیری از تقلب در حوزه‌های برگزاری آزمون است. اما این قطعی اینترنت شاید در زمینه تقلب مفید باشد، اما زندگی و معیشت دیگر افراد جامعه را برای دو روز مختل خواهد کرد.
کنکور الکترونیکی آری یا خیر؟
رییس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت:آزمون سراسری در سال ۱۴۰۳ برای جلوگیری از تقلب،بدون کاغذ و بصورت الکترونیکی برگزار می شود.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: اینکه آزمون سراسری دو نوبت شده نه دومرحله‌ای؛ دو نوبته شده است و به هر دلیلی اگر داوطلب آزمون را خراب کند، این فرصت کمک می‌کند تا استرس دانش‌آموز پایین بیاید.
کنکور ۱۴۰۲ با چهار تغییر مهم (دو بار برگزاری در سال، حذف زیرگروه‌ها، تاثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی و حذف دروس عمومی از کنکور) برگزار می‌شود.
آزمون اختصاصی، آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته­‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌­های آزمایشی است که براساس کتاب­‌های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می‌­شود.
بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت میبایست قبل از مراجعه به موسسه ذیربط، برای اطلاع از برنامه زمانی و مکان، مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و اختصاصی جهت انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش حتماً به درگاه اطلاع‌رسانی موسسه یا ارگان معرفی شده محل مصاحبه نیز مراجعه نمایند.
پسران در رشته‌های ریاضی و زبان‌های خارجی گوی سبقت را از دختران ربودند. تمام نفرات اول در گروه ریاضی و فنی و زبان‌های خارجی به پسران اختصاص یافته است. گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ داوطلب داشته است. همچنین ۱۹۰ هزار و ۹۱۰ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ