شهردار تهران از رویکرد مدیریت شهری برای برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: در گام اول، بالغ بر ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت مربوط به پست، برقی‌سازی خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از زمانی که مسیر ویژه تردد در تونل امیر کبیر احداث شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلت‌ها داخل تونل گرفته شد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: زمانی که موتورسیکلت‌ها از مسیر مجزا تردد می‌کنند با آسایش خاطر بیشتری حرکت کرده و انضباط ترافیکی در این مسیرها بیشتر انجام می‌پذیرد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن محسوب می‌شود و نصب والصاق آن بر روی خودروها و موتورسیکلت‌ها طبق قوانین کشوری اجباری و الزامی است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در امسال کار ویژه‌ای برای توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در تهران در بودجه ۱۴۰۲ انجام دادیم، توضیح داد: در بودجه امسال مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای مسئله موتورسیکلت در نظر گرفته شد که امیدواریم با همت شهرداری تهران شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد : از روز شنبه طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف به ویژه موتورهای فاقد یا مخدوشی پلاک، توسط پلیس راهور تهران بزرگ اجرا می‌شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در سال‌جاری کار ویژه‌ای برای توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در تهران در بودجه ۱۴۰۲ انجام دادیم، توضیح داد: در بودجه سال‌جاری مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای مسئله موتورسیکلت در نظر گرفته شد که امیدواریم با همت شهرداری تهران شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، شاهد ۹ درصد کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت‌ها در پایتخت بودیم.
تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان می‌داد، ۲ مرد جوان در نقاط مختلف تهران جلوی خودرو و موتورسیکلت‌های عبوری که پلاک آن‌ها مخدوش بوده را گرفته و سپس با معرفی کردن خود به عنوان مامور سازمان‌های اطلاعاتی اقدام به سرقت وسیله نقلیه کرده‌اند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان موتورسیکلت‌های متخلف همانند دیگر وسایل نقلیه موتوری تحت رصد سامانه‌های هوشمند قرار دارند و در صورت ارتکاب تخلفات رانندگی جریمه می‌شوند.‌
مأموران پایگاه سوم و نهم پلیس آگاهی پایتخت بدنبال گزارش سرقت‌های سریالی موتورسیکلت‌ها، تحقیقات را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی و در چندین عملیات موفق به دستگیری ۲۳ متهم شدند که سارق و مالخر بودند.
بیش از ٥٠ درصد از تصادفات در معابر بزرگراهی شهر تهران مربوط به تصادفات موتورسواران است که راکبین موتورسیکلت رتبه دار تصادفات در بزرگراه‌ها هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در جلسه مشترک با رئیس پلیس راهور تهران بر ساماندهی موتورسیکلت‌ها و مقابله با خودروهای دارای پلاک مخدوش تأکید کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:به دنبال این هستیم تا جا به جایی بار فقط از طریق موتورهای برقی صورت گیرد و مجوز این کار فقط به موتورسیکلت‌های برقی داده شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:به دنبال این هستیم تا جا به جایی بار فقط از طریق موتورهای برقی صورت گیرد و مجوز این کار فقط به موتورسیکلت‌های برقی داده شود
رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد سهم آلایندگی شهر تهران مربوط به منابع آلاینده متحرک است، افزود: مدیریت شهری با وجود تمام مشکلات مالی با تامین منابع مالی لازم، اقدامات گسترده و موثری را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که در سال‌های اخیر در تهران به دست فراموشی سپرده شده بود، بر داشته است؛ اما برای موتورسیکلت‌ها باید تصمیم ملی اتخاذ شود و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند برای جایگزینی موتور‌های کاربراتوری به انژکتوری و برقی اقدام کند؛
بسیاری از اپلیکیشن‌های خدماتی از طریق ناوگان موتوری خود فعالیت می‌کنند و پیک موتوری برای حمل‌ونقل بار و کالا، ارسال غذا و حتی جابه‌جایی مسافران، امروز یکی از مشاغل اصلی و پرطرفدار پایتخت محسوب می‌شوند و می‌توانیم بگوییم تهران به شهر پیک‌های موتوری تبدیل شده است و انبوه موتورسیکلت‌ها مرکز تهران را شبیه شهر‌های ویتنام کرده‌اند.
به‌تازگی مسئولان شهری نسبت به سهم موتورسیکلت‌ها در آلوده‌ترشدن هوای پایتخت هشدار داده‌اند. به گفته آن‌ها در سال ۹۶ یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده وجود داشت که در‌حال‌حاضر به دو میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به حدود دو‌میلیون‌و ۴۰۰ هزار دستگاه برسد.
بسیاری از اپلیکیشن‌های خدماتی از طریق ناوگان موتوری خود فعالیت می‌کنند و پیک موتوری برای حمل‌ونقل بار و کالا، ارسال غذا و حتی جابه‌جایی مسافران، امروز یکی از مشاغل اصلی و پرطرفدار پایتخت محسوب می‌شوند و می‌توانیم بگوییم تهران به شهر پیک‌های موتوری تبدیل شده است و انبوه موتورسیکلت‌ها مرکز تهران را شبیه شهر‌های ویتنام کرده‌اند.
روز گذشته که در برخی نقاط تهران درگیری و آشوب بود فیلمی منتشر شد که مأموران یگان ویژه در یکی از کوچه ها در حال تخریب موتورسیکلت‌های شهروندان هستند؛ اما این مأموران چه کسانی بودند؟
شهردار تهران گفت: یکی از برنامه های شهرداری تهران ساماندهی راکبان و موتورسواران است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تردد انبوه موتورسیکلت‌ها به عنوان معضل بزرگ محدوده طرح ترافیک است.
طرح توقیف موتورسیکلت‌های سنگین و هنجار شکن در پایتخت ادامه دارد و راکبین موتورسیکلت‌های سنگین بدون پلاک و مجوز هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان در سطح معابر شهر تهران تردد نکنند.
رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه برخی بانوان ترک نشین موتورسیکلت‌ها و سرنشینان خودروها فاقد حجاب مناسب هستند، گفت: لازم است که شهروندان دقت لازم را در خصوص رعایت شئونات اسلامی داشته باشند.
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره پوشش و مخدوشی پلاک گفت: رانندگانی که از قانون تمکین نمی‌کنند، توقیف موتورسیکلت‌های آنان در دستور کار پلیس قرار دارد و یک سری مراحل قضایی نیز برای برخی رانندگان که مجرم هستند و پلاک را مخدوش می‌کنند، انجام می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ