بر اساسﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﻬﺮﻩﻭﺭﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﭼﻨﺪ ﺷﺎﺧﺺ ﮐﻤﯽ ﻭ ﮐﯿﻔﯽ، دانشگاه تربیت مدرس در رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تفاهم نامه همکاری میان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با هدف حمایت، هدایت و راهبری برنامه های ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت امضا شد.
نشست علمی از عدالت کیفری تا عدالت ترمیمی به همت مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین و با همکاری دادگستری کل استان قزوین و دبیرخانه سومین همایش بین المللی عدالت ترمیمی دانشگاه تربیت مدرس ظهر سه شنبه ۲۰ تیرماه در سالن سردار سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد.
اساس اعلام دانشگاه تربیت مدرس، حداقل معدل قابل قبول برای بررسی درخواست پذیرش از طریق آیین نامه بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره‌های دکتری تخصصی این دانشگاه تغییر یافت.
شهردار تهران در قالب سلسله نشست‌های هم‌اندیشی مدیران پایتخت با اساتید برجسته دانشگاه‌؛ امروز با اعضای هیأت رئیسه و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه تربیت مدرس تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.
محققان دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه رویان در پروژه ای مشترک توانستند با استفاده از روش‌های نوین مهندسی و هوش مصنوعی، گامی مفید به منظور بهبود روش‌های درمان ناباروری بردارند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در خط ۶ امکان دسترسی راحت مسافران این خط به سایر خطوط در ۵ ایستگاه تقاطعی شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر با خط یک، ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲، ایستگاه میدان حضرت، ولی عصر (عج) با خط ۳، ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ و ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس با خط ۷ فراهم شد.
با افزایش تعداد ایستگاه‌های خط ۶ به ۱۷ ایستگاه، امکان تبادل سفر مسافران این خط با سایر خطوط در ۵ ایستگاه شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر (خط یک)، ایستگاه میدان امام حسین (ع) (خط ۲)، ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) (خط ۳)، ایستگاه میدان شهدا (خط ۴) و ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس (خط ۷) فراهم خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۹.۵ کیلومتر از خط ۶ مترو حد فاصل ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس به همراه ایستگاه شهید دادمان به بهره برداری می‌رسد.
نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت، با محور ویژه «مدیریت نوآوری و توسعه دانش‌بنیان کسب‌وکارها»، با حمایت ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم توجه به صادرات و تبادل فناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه و تقویت فرهنگ ارتباط دانشجویان و اساتید با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.
معاون آموزش دانشگاه تربیت مدرس او در پاسخ به این سوال که آیا دانشجوی ممنوع الورود دارید؟ گفت: ما تا به حال دانشجوی ممنوع‌الورود هم نداشته ایم و مشکل دانشجویان تربیت مدرس به جایی نرسید که نیاز به چنین اقداماتی داشته باشند.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه دانشجویان حق اعتراض دارند، تصریح کرد: دانشگاه یک موتور حرکت برای کشور است. اگر اعتراض دانشجویان درست بیان شود، درست تحلیل شود و پیشنهادات درست ارائه شود، این کار صحیحی است که ما دانشگاهیان می‌توانیم انجام دهیم. ولی اگر قرار باشد در داخل محیط دانشگاه با یکدیگر برخورد‌های ناشایستی داشته باشیم و صحبت‌های ناشایستی کنیم که بعضا در بیرون از دانشگاه هم عنوان نمی‌شود، این رفتار قابل قبول نیست و در هیچ کشوری در دنیا چنین چیزی پذیرفتنی نیست. شان و منزلت دانشجویان، اساتید، کارمندان و فضای دانشگاه باید حفظ شود.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه اعتراض حق دانشجویان است، گفت: نیازی به حضور افراد با لباس شخصی در محیط دانشگاه نیست.
این استاد دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه نبود، ثبات و امنیت اقتصادی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که امروز ما موج مهاجرت روبرو هستیم، ادامه داد: بالاخره فردی که دارای مهارت است و سرمایه لازم را نیز دارد، در جایی مشغول به فعالیت می‌شود که اولا ثبات داشته و دوما شرایط لازم برای فعالیت را داشته باشد، در زمینه کشاورزی، ایران با بحران کم آبی و خشکسالی روبرو بوده و با معضل فرونشست زمین و از بین رفتن حاصلخیزی خاک روبرو هستیم این موضوعات نیز باعث می‌شود که کشاورزان ایرانی برای ادامه فعالیت در ایران، انگیزه خود را از دست بدهند.
فرهاد دانشجو نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: لازم است عامل نهفته خشم و بستری که برای آن مهیا بود تا مورد سوء استفاده دشمن قرار بگیرد،‌ مورد بررسی قرار گیرد و الگوهای ذهنی که باعث ایجاد خشم می شود، شناسایی شوند.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس اتفاقات ظهر امروز این دانشگاه را روایت کرده و تاکید کرد که شان و منزلت دانشگاه باید حفظ شود.
عماد افروغ، عضو شورای فرهنگ عمومی کشور و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس امروز سوم آبان در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان ایران» که توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد، دربارۀ ناآرامی‌های اخیر کشور صحبت کرد.
استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها تنها یک مُسکن است، که اثر موقتی و مقطعی دارد، گفت: همواره دولت‌ها در برهه‌های مختلف راحت‌ترین راهکار را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل است که امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی کشور در بدترین وضع ممکن است، از سوی دیگر دولت برای بهبود اوضاع باید بتواند تورم را کنترل کند، در غیر این صورت ما هر زمان ممکن است با شوک‌های تورمی مواجه شویم.
قنبری استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به موتور‌های متحرک افزایش تورم در کشور طی سال‌های اخیر نگاهی بیندازیم، باید به سه عامل اشاره کنیم، اضافه کرد: در وهله اول افزایش پایه پولی طی سالیان گذشته موجبات این موضوع را فراهم آورده که تورم به صورت فزاینده‌ای با رشد روبرو شود. استقراض دولت از بانک مرکزی و همچنین چاپ پول به منظور تامین کسری بودجه دولت.
پژوهشگران گروه مهندسی شیمی-زیست پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، طی تحقیقی به تهیه و مشخصه‌یابی سامانه دو دارورسانی بر پایه پلیمرزوم حساس به pH برای درمان سرطان سینه اقدام کردند.
سومین فصل از کاوش مشترک تیم ایران و فرانسه در غار قلعه کرد آوج در استان قزوین به سرپرستی مشترک دانشگاه تربیت مدرس و موزه انسان‌ شناسی پاریس با مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در حال انجام است.
علیرضا بهشتی، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، گفت: برخی از مظاهر بد و اجرای تنزل یافته امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حساسیت ها و تنش هایی را در جامعه به وجود آورده است. آنچه که از احادیث و روایات درباره سطوح، اشکال و مراحل امر به معروف و نهی از منکر به دست ما رسیده را لابد شنیده اید. همه اینها معطوف به یک مسأله است؛ هشداری که نسبت به انجام ندادن کار ناپسند و یا دعوتی که برای انجام دادن کار پسندیده انجام می گیرد، اثرگذار باشد.
مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو نقش اصلی را در قهرمانی تیمش در سوپر جام پرتغال ایفا کرد.
مراسم تشییع پیکر «عادل آذر» رئیس سابق مرکز آمار و دیوان محاسبات کشور صبح یکشنبه (۹مرداد ۱۴۰۱) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ