حتما شما هم پس از احساس خارش در مجرای گوش و فرو کردن انگشت به درون آن ماده قهوه‌ای رنگی که روی انگشت‌تان به جای مانده دیده‌اید؛ این ماده همان موم گوش است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«دخمۀ تمدن» (The Crypt of Civilization) نام اتاقکی است که ۸۳ سال پیش مهر و موم شد و قرار نیست تا سال ۸۱۱۳ میلادی، یعنی حدود شش هزار سال دیگر، بازگشایی شود!
ابتدا میوه‌ها با دست چیده و شسته می‌شوند. سپس آن‌ها را در ظروف مخصوصی که از خاک رس یا سرامیک ساخته شده‌اند، به نام گلدان‌های کانگینه قرار می‌دهند. گلدان‌ها با مخلوطی از گل و کاه مهر و موم می‌شوند که یک عتیق طبیعی هوا را ایجاد می‌کند.
در حالی که حدود نیم قرن از کشف آرامگاه نخستین امپراتور چین می‌گذرد، باستان‌شناسان هنوز از باز کردن مهر و موم مقبره شخصی وی اجتناب می‌کنند.
زنبور‌های نژاد تتراگانولا (Tetragonula) در خلق شاهکار‌های پیچیده معماری با استفاده از سلول‌های شش ضلعی موم تخصص دارند.
اهواز - رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان خوزستان از مهر و موم ۱۵ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز در اهواز خبر داد.
رستمی‌زاده همیشه به دنبال راه‌حلی می‌گشت تا خود و خانواده‌اش بادنیای زنبور‌ها آشنا شوند. او بالاخره فکر خوبی به ذهنش رسید واین کار را عملی کرد: «برای انجام این کار فکر کردم آکواریومی بسازم وزنبور‌ها را در آن نگهداری کنم. البته حتی اگر برای زنبور‌ها شرایط خوبی در یک محفظه شیشه‌ای درست کنید که آن‌ها بتوانند آنجا دوام بیاورند، اجازه فضولی به شما نمی‌دهند. زنبور‌ها به طور غریزی با یک لایه موم شیشه را مات می‌کنند تا شما نتوانید آن‌ها را ببینید؛ برای حل این مشکل باید ترفندی به‌کار می‌بردم.
کشف روغن عطرسازی در یک ظرف کریستال کوارتز کاملا مهر و موم شده مربوط به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش، احتمالا بویی را که ممکن است در آن زمان در خیابان‌های روم باستان به مشام می‌رسید، افشا می‌کند.
مطالعات پیشین استخوان‌های مار، مار و گربه را در میان حیوانات در داخل جعبه‌ها و مجسمه‌های نذری مشابه پیدا کرده اند. با این وجود، بسیاری از این آثار به صورت تکه تکه کشف شدند که محتوای شان ناقص یا غایب بود. به همین دلیل است که این شش اثر مهر و موم شده بسیار غیرعادی هستند.
در این باتری الکترولیت بر پایه آب است و جداکننده آن، غشایی قابل نفوذ بین آند و کاتد است که از اتصال کوتاه جلوگیری می‌کند. این باتری خوراکی از جلبک دریایی نوری ساخته شده است که معمولاً در درست کردن سوشی استفاده می‌شود. در نهایت، دو کنتاکت فویل طلایی مورد استفاده در مواد غذایی، از یک پوشش موم زنبور عسل بر روی آند و کاتد بیرون زده اند.
پژوهشگران می‌گویند موهای یافت‌شده صرفاً از سر یک نفر کنده نشده‌اند. برخی از تارهای مو توسط قبیله باستانی که در غار بوده‌اند به رنگ قرمز درآمده، در ۱۰ ظرف تزئین‌شده از چوب و شاخ قرار داده شده و در یک اتاقک جداگانه مهر و موم شده‌اند.
اولین امپراتور کشور، جیمو، یک شخصیت افسانه‌ای است که گمان می‌رود از نوادگان الهه خورشید آماتراسو باشد. خانواده سلطنتی ژاپن به دنبال انتقال ژن‌های اجداد خود و حفظ پیوند الهی بوده‌اند. سرنوشت پرنسس توشی به محض تولد مهر و موم شد. او هرگز نمی‌توانست به تاج و تخت بنشیند و فقدان نجیب زادگان واجد شرایط برای ازدواج به این معنی بود که انتخاب ازدواج او عواقب تغییر دهنده بزرگی در زندگی او خواهد داشت. اگر پرنسس توشی تصمیم بگیرد که ازدواج نکند، باید یک دوشیزه مقدس شود.
مشهد ـ مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۵۰ مراکز مداخله گر سلامت در شهر مشهد مقدس شناسایی و مهر و موم شد.
مواد تشکیل دهنده آدامس به غیر از ترکیبات اصلی آن شامل شیرین کننده ها، رنگ و طعم دهنده‌ها نیز است. آنچه قابلیت جذب ندارد همان ترکیبات پایه آدامس هستند که به عنوان مثال شامل الاستومرزها، رزین، چربی، ماده امولسیون و موم است. این‌ها موادی هستند که توسط معده و روده کوچک قابل تجزیه شدن نیستند، درست همانند سایر ترکیبات مواد غذایی که در بدن به خوبی تجزیه و جذب نمی‌شوند.
فرهنگ عامه به نوعی این معادله ریاضی را فرمول عشق در نظر گرفته است. اکنون معادله 0= Φ(i∂+m)از دنیای علمی فراتر رفته و به خالکوبی روی بدن جوانانی تبدیل شده که عشق خود را با قفل‌های روی نرده‌های پل مُهر و موم می‌کنند.
حکم بازرسی بدون مهر و موم نشان می‌دهد که دادستان‌ها در حال بررسی ارتکاب سه جرم احتمالی هستند: نقض قانون جاسوسی، ممانعت از اجرای عدالت و رسیدگی کیفری به سوابق دولتی.
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان: در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب ۱۲ واحد صنفی متخلف شناسایی و مهر و موم شدند و همچنین ۱۲۰ ثوب البسه نامتعارف نیز کشف شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ