رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه ساختار و فرایند بودجه ریزی دچار اشکالات عمده ای است، گفت: نباید بودجه سلامت مغفول واقع شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کامبیز نوروزی نوشت: این ماه‌ها تحرکات دستگاه‌های دولتی برای الزام حجاب به حدی رسیده است که دیگر پایبندی به قانون و اصول حقوقی و اخلاقی به فراموشی سپرده شده و نقض قانون و اخلاق در سکوت به سهولت اتفاق می‌افتد. این دستور که «ارایه خدمات بهداشتی و درمانی منوط به رعایت حجاب در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی باشد» نمونه حیرت‌آور و دهشتناک این نوع نقض قانون و اخلاق است.
در سال گذشته برای اولین بار ردیف مستقل بودجه برای ۱۱ پارک علم و فناوری سلامت وزارت بهداشت معادل ۷۴ میلیارد در بخش تملک و عمرانی جذب شده است.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح علائم بیماری تب مالت، گفت: طی سال گذشته متاسفانه بروز موارد با افزایش مواجه بود و بخش زیادی از ابتلا به این بیماری نیز به دلیل استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه است و مهم است که مردم در مصرف این فرآورده‌ها دقت کنند.
وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت رشد شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت: در بخش دانش بنیان ها رشد ۵۵درصدی را شاهد بوده ایم و ۴۰درصد از تجهیزات پزشکی را دانش بنیان ها تولید می کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تدوین و طراحی زنجیره ایده تا فروش محصولات حوزه سلامت متشکل از بخش های آموزش، نوآوری، تحقیق و توسعه، غذا و دارو و بازاریابی و فروش خبر داد.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که مباحث روحی و روانی و اضطراب بخش عمده این حوادث را در بردارد، گفت: نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان در همان مدرسه تریاژ شده و با درمان در محل مرخص شده‌اند و مدیریت اورژانس و صحنه بسیار مهم است.
رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئت سازمان جهانی بهداشت گفت که دمشق آماده همکاری با این سازمان است و هدف از سفر این هیئت باید ارزیابی واقعیت های بخش درمان و جبران کمبودها در این کشور باشد.
صدها هزار کارمند بخش خدمات درمانی اسپانیا امروز در اعتراض به ضعف دولت محافظه کار کشورشان تظاهرات کردند.
کارکنان آمبولانس‌ های انگلیس و ولز امروز از برگزاری اعتصاب سراسری در اعتراض به وضعیت معیشتی خود خبر دادند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اعتبارات بسیار خوبی را برای بخش بهداشت و درمان در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته است.
وزارت خارجه سوریه اقدام دولت آمریکا مبنی بر تحریم بخش بهداشت این کشور را محکوم کرد و خواستار اقدام بین المللی برای توقف اقدامات خصمانه واشنگتن شد.
استانداری قم اعلام کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی، مراکز دانشگاهی (بخش آموزشی و اداری) کلیه مقاطع تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش، سازمانها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی ودرمانی وبانک‌ها در روز پنج شنبه مورخ ۲۲ دیماه ۱۴۰۱ در سطح استان فعالیت آن‌ها بصورت دور کار خواهد بود.
عضو اتاق تهران گفت: سازمان برنامه باید ۷۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ ارز را به بخش های خدماتی از جمله وزارت بهداشت و بیمه‌ها بپردازد که می‌تواند به جای پرداخت پول، اوراق منتشر کند.
عین‌اللهی با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید داروهای دانش‌بنیان گفت: وزارت بهداشت تلاش می‌کند در حد توان خود برای تولید محصولات دارویی دانش‌بنیان بودجه تخصیص دهد، ولی ما نیاز داریم که به سمت مردمی کردن پژوهش‌های حوزه سلامت برویم و از مردم درخواست کنیم سرمایه‌های خود را به جای این که برای خرید دلار و سکه هزینه کنند، به طرح‌های تحقیقاتی حوزه دارو اختصاص دهند و مطمئن باشند که این طرح‌ها می‌تواند سودآور باشد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کمبود دارو مهمترین مسئله است؛ در حوزه کمبود دارو گزارش کمیسیون و بررسی‌های انجام شده در این بخش حاکی از این است که ما یک مشکلاتی در هماهنگی بین دستگاه‌ها داریم.
روز گذشته «عمو حاجی» مرد تنومند و کهن سالی که بیش از نیم قرن از رعایت کردن بهداشت و استحمام گریزان بود، در ۹۴سالگی در روستای دژگاه از توابع بخش دهرم شهرستان فراشبند فارس درگذشت.
یکی از رزیدنت‌های معترض با بیان این که هر سال سؤالات آزمون‌های وزارت بهداشت به نحوی به بیرون درز پیدا می‌کند می‌گوید: برخی سال‌ها این موضوع پیگیری می‌شود و کار به دیوان عدالت می‌کشد. از رزیدنت‌ها خواسته می‌شود بیشتر از زمان استاندارد، در بخش حضور داشته باشند و حتی کشیک بدهند و به دنبال آن اساتید برای جبران فرصت کم مطالعه رزیدنت‌ها و ارتقاء وجهه بالینی و علمی گروه دستیاری خود در مقابل سایر گروه‌های دانشگاه‌های کشور در امتحانات سراسری و کشوری، برخی سؤالات آزمون را به شیوه‌های مختلف برای آن‌ها فاش می‌کنند!
دکتر ضرغام حسین‌احمدی، جراح قلب و رئیس بخش پیوند بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در ساعت۱۱ چهارشنبه‌شب، اطلاع دادند که یک قلب در یزد آماده اهداست و طبق تصمیم اداره پیوند وزارت بهداشت و درمان، قلب به این بیمار ۳۷ساله تعلق پیدا کرده است. برای همین در کوتاه‌ترین زمان، هماهنگی‌ها انجام شد تا قلب توسط جت هوانیروز به تهران منتقل شود و از فرودگاه مهرآباد با بالگرد به بزرگراه ارتش برسد و در این مرحله توسط اورژانس کشوری به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شود. ما هم که در بیمارستان، بیمار را برای دریافت آماده کرده بودیم، عمل پیوند را انجام دادیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت گام‌های موثری را برداشتند تا بتوانند هزینه‌هایی که از جیب مردم پرداخت می‌شود را کاهش دهند. خوشبختانه ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری در بخش سرپایی و بستری تحت پوشش بوده و پرداخت می‌شود.
برنامه‌های بخش بهداشت کشور در سال‏های متمادی به ‏عنوان موفق‏ترین بخش‌های نظام سلامت کشور مطرح بوده است. در دولت سیزدهم نیز براساس پیوست عدالت همه طرح‏‌ها و برنامه‏‌ها بر مدار توسعه خدمات حوزه سلامت کشور بوده است.
شهردار تهران با بیان اینکه وضعیت تهران در بخش بهداشت و درمان مناسب نیست، گفت: در مجموعه شهرداری تهران به اصل خدمت و کمک در حوزه بهداشت و درمان قائل و پایبند هستیم.
بررسی ها نشان می دهد فولاد خوزستان با نماد فخوز در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۰۵۰۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است که ۴۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. تحلیل بنیادی فخوز را در ادامه بخوانید.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار | دلالی کارت ملی رونق گرفت، ده اتفاق مهم برای بورس امروز چهارشنبه، افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی نماد بانکی، صنایع پیشتاز بورس کدامند؟، عملکرد ۱۲ ماهه شرکت‌های زیادی بر روی کدال نشست، نماد سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت در بورس چرا و تا چه تاریخی تعلیق شدند؟، عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
وکلای ملت در نشست امروز صحن ضمن انتخاب ۳ نفر از حقوقدانان جدید شورای نگهبان به اصلاح سازوکار توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداختند که گامی در جهت توزیع عادلانه اعتبارات این بخش و توسعه مناطق محروم کشور محسوب می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ