معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که مباحث روحی و روانی و اضطراب بخش عمده این حوادث را در بردارد، گفت: نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان در همان مدرسه تریاژ شده و با درمان در محل مرخص شده‌اند و مدیریت اورژانس و صحنه بسیار مهم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فارس نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد در موارد با منشاء داخلی، علت بدحالی دانش‌آموزان منتقل‌شده به مراکز درمانی حدود ۸۰ درصد تمارض و حدود ۲۰ درصد تلقین اعلام شده است. البته در مواردی ابتلای آن‌ها به آسم، مشکلات ریوی یا قلبی هم با تحریک مواد بدبو یا استرس منجر به بدحالی شده است.
فارس نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد در موارد با منشاء داخلی، علت بدحالی دانش‌آموزان منتقل‌شده به مراکز درمانی حدود ۸۰ درصد تمارض و حدود ۲۰ درصد تلقین اعلام شده است. البته در مواردی ابتلای آن‌ها به آسم، مشکلات ریوی یا قلبی هم با تحریک مواد بدبو یا استرس منجر به بدحالی شده است.
ظهر روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، انتشار بوی نامطبوعی شبیه به گاز در چند مدرسه شاهین‌شهر موجب بدحال شدن تعدادی از دانش‌آموزان این مدارس شد، دانش‌آموزان این مدارس بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان گلدیس منتقل و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.
وزیر بهداشت گفت: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد، در بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و مشکلی نیست، بلکه بیشتر ناشی از اضطراب و استرس بوده است. البته در درصد کمی از دانش آموزان نیز شیطنت‌هایی بوده که اتفاق افتاده و برخی از دانش آموزان در نتیجه این شیطنت‌ها دچار بدحالی می‌شدند. این جمع بندی کلی کمیته بوده که به وزارت کشور هم اعلام شده است.
وزیر بهداشت در ارتباط با علل بدحالی برخی از دانش آموزان، توضیحاتی ارائه داد.
تعدادی از دانش آموزان برخی مدارس دخترانه در اردبیل و استان خوزستان با بدحالی راهی مرکز درمانی شدند.
در تمامی این چهار بیانیه وزارت کشور، بدون قید واژه «مسمومیت» از واژگانی چون «التهابات ایجاد شده»، «رخدادها»، «اقدامات»، «وقایع»، «حوادث»، «ماجرا» و «مسایل پیش آمده» استفاده شده و وضع دانش آموزان را با واژگانی چون «بد حالی» و «بروز علائم» و «عوارض و ناراحتی دانش آموزان» توصیف کرده است.
تبریز- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی آذربایجان شرقی با اشاره به بدحالی تعدادی از دانش آموزان در یکی از مدارس تبریز گفت: حال عمومی همه دانش آموزان مساعد است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صدور قطعنامه دیروز پارلمان اروپا در خصوص بدحالی دختران دانش‌آموز در برخی مدارس، تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان و مایه تعجب و تأسف است.
سخنگوی فراجا گفت: هیجان‌طلبی دانش‌آموزان و استفاده از بمبک‌های بد بو و موارد مشابه از عوامل اصلی این رخداد است که در این راستا حدود ۹ هزار بمبک بدبو جمع‌آوری و از فروش آن جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از واردکنندگان عمده که این مواد را از طریق کشور‌های همجوار وارد کرده بودند، دستگیر شدند.
عضو شورای سیاستگذاری «صبح‌صادق» به حضور اصلاح‌طلبان در مناصب اجرایی نظام اشاره کرده و تاکید کرده آن‌ها از جمهوری اسلامی، شناخت خوبی دارند و «درک این نکته که نظام هرگز به دنبال خلق بحران برای خود نیست، کار دشواری به نظر نمی‌رسید»، اما اصلاح‌طلبان موضوع مسمومیت دانش‌آموزان یا به روایت «صبح صادق»، «بدحالی» برخی دانش‌آموزان را به «حملات شیمیایی و بیولوژیکی همنوا با دشمنان، حوادث مدارس را دقیقا کار افراد و نهاد‌های درون نظام دانستند.»
معاون‌اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری دو نفر از عاملان بدحالی دانش‌آموزان در کاشان خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر نگرانی‌ها در مورد موضوع بدحالی دانش‌آموزان کاهش یافته است، بنابراین آموزش‌های حضوری به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
بلافاصله پس از آغاز حادثه، تیم‌های تخصصی وزارت بهداشت، تحقیقات علمی و میدانی خود را آغاز کردند و در بازه‌های زمانی مختلف، نتایج تحقیقات خود را منتشر کردند. همچنین، وزارت کشور به دستور رئیس جمهور مامور شد تا ابعاد امنیتی و سیاسی ماجرا را به دقت بررسی کرده و گزارش‌های خود در این ارتباط را به صورت شفاف ارائه کند.
ستاد حقوق بشر در گزارشی به بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان در ایران و اقدامات به عمل آمده برای رسیدگی به این موضوع پرداخت.
پدر و دختری که گازهای سمی را داخل مدارس می‌انداختند و از دانش‌آموزان بدحال فیلم می‌گرفتند توسط پلیس و نیروهای امنیتی استان فارس در لارستان دستگیر شدند.
وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی درباره بدحالی برخی دانش آموزان ارائه داد و گفت: فرزند من مدرسه دولتی درس می‌خواند و همچنان در کلاس حاضر می‌شود.
حسینی ضمن هشدار جدی به افرادی که قصد تشویش اذهان عمومی و بازی با افکار عمومی را دارند، عنوان کرد: دستگاه قضائی با افرادی که در این جهت اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند، به هیچ وجه اغماض و مماشات نخواهد داشت و قاطعانه با این دسته از افراد برخورد خواهد کرد.
میر احمدی گفت: برخی افراد در ۵ استان دستگیر شده‌اند و دستگاه‌های مربوطه مشغول بررسی کامل هستند. به محض اینکه اطلاعات‌شان کامل‌تر و نتایج روشنی به‌دست آمد، اطلاع‌رسانی می‌شود.
دبیر بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه دانش آموزان با پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند، تصریح کرد: هم اینک حال عمومی دانش‌آموزان مساعد و بیمار بدحال نداریم.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این اداره کل اظهار داشت: در خصوص اتفاقات روز گذشته مدرسه پیام شاهد ناحیه یک شهر اصفهان پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد که یکی از دانش‌آموزان به‌واسطه انتشار گاز فلفل در فضا باعث بدحال شدن تعدادی از دانش‌آموزان ابن آموزشگاه شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: هیچ کدام از مصدومان این حادثه بدحال نیستند و هم اکنون جهت مراقبت بیشتر در مراکز درمانی حاضرهستند و همه آن‌ها تا ساعتی دیگر از مراکز درمانی مرخص می‌شوند.
تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی واحد کرج با علائمی چون بدن درد، دل درد و حالت تهوع و ... به درمانگاه دانشگاه مراجعه کرده‌اند.
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره علت بد حالی خانمی در گشت امنیت اخلاقی توضیحاتی داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ