فصل سوم از باب اول کتاب هفتم از قسمت هشتم جلد دوم (در اشخاص) قانون مدنی به موضوع «در موانع نکاح» پرداخته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت:موانع حقوقی پتروشیمی گلستان برطرف شده و به زودی با حضور رییس قوه قضاییه اتمام پیگیری‌های حقوقی و رفع موانع حقوقی به صورت رسمی اعلام می‌شود.
در صورت رعایت برخی نکات و نگهداری منظم از یخچال خود می‌توانید طول عمر دستگاه را افزایش دهید و از سوی دیگر، مانع از افرایش قبض برق خانه شوید.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در دیدار شهردار همدان، آخرین نکات پیرامون پرونده ثبت جهانی هگمتانه را بررسی و بر رفع موانع موجود، تأکید کرد.
در حالی مسئولان خبر از امکان واردات میلیون ها خودروی خارجی به کشور می دهند که با گذشت حدود ۶ ماه از ثبت نام برای خرید و البته حدود یک سال از آزادسازی واردات، خبری از خودروهای خارجی نیست.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کسانی که سند تحول آموزش و پرورش را نوشتند فکر نمی‌کردند که هر سال مسئولان اجرایی نظام آموزشی تغییر می‌کنند و ثباتی ندارند که سند را اجرایی کنند.
لکه خورشیدی رویدادی موقت بر روی سطح خورشید (نورسپهر/فوتوسفر) است که به صورت لکه‌هایی تاریک‌تر از نواحی اطراف آن‌ها به وسیله فعالیت‌های شدید شار مغناطیسی که مانع از انتقال گرما می‌شود به وجود می‌آید. این لکه‌ها به علت کاهش درجه حرارت سطح خورشید در آن ناحیه‌ها به وجود می‌آیند. لکه‌های خورشیدی دارای قطر‌هایی به ابعاد ۱۶ کیلومتر تا ۱۶۰ هزار کیلومتر هستند و بزرگ‌ترین آن‌ها بدون تلسکوپ هم قابل مشاهده است.
جمعی از زائران ایرانی مقیم خارج از کشور که برای حج امسال به عربستان آمده اند، با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار و مشکلات خود برای حضور دراین کشور را بیان کردند.
موانع تولید و تجاری‌سازی فناوری کشت بافت در دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی شناسایی می‌شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای عمان بر ضرورت رفع موانع احتمالی گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان تأکید کرد.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ضمن برشمردن موانع توسعه تجارت ایران و عربستان گفت: بهبود روابط تجاری با عربستان منجر به رشد مبادلات تجاری ایران با کشورهای عربی منطقه و جهان اسلام می شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با عبدالقادر جوخدار، وزیر صنعت سوریه، خواستار رفع موانع تولید در سایت سیامکو شد.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: خوزستان باید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جلودار و میدان‌دار باشد و هر کسی که مانع اجرای این طرح است باید از گردونه کار بیرون شود.
پس از اینکه برخی رسانه‌ها نسبت به تبعات رشد نرخ ارز ETS بر افزایش تورم کالا‌های تولیدی و مصرفی هشدار دادند، سرانجام رئیس جمهور به این هشدار‌ها واکنش نشان داد و قیمت ارز ETS را در یک نقطه ثابت اعلام کرد. تصمیمی که می‌تواند مانع از جهش تورم در ماه‌های پیش رو از این ناحیه شود.
پس از اینکه برخی رسانه‌ها نسبت به تبعات افزایش نرخ ارز ETS بر افزایش تورم کالا‌های تولیدی و مصرفی هشدار دادند، سرانجام رئیس جمهور به این هشدار‌ها واکنش نشان داد و قیمت ارز ETS را در یک نقطه ثابت اعلام کرد. تصمیمی که می‌تواند مانع از جهش تورم در ماه‌های پیش رو از این ناحیه شود.
مدیر پروژه طرح حفاظت از بافت تاریخی شیراز موانع اجرای این طرح را تشریح کرد و گفت: برای این طرح حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان هزینه شد ولی در اجرا مشکلات متعددی داشت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران موانع بازآفرینی در حوزه خدمات و زیرساخت را تشریح کرد.
لکه خورشیدی رویدادی موقت بر روی سطح خورشید است که به‌ صورت لکه‌هایی تاریک‌تر از نواحی اطراف، در اثر فعالیت‌های شدید شار مغناطیسی که مانع از انتقال گرما می‌شود، به‌وجود می‌آید.
روسیه به شکل سنتی، رویکرد منفعت طلبانه و تهاجمی دارد. نگرانی‌های ایران، از جمله غیرقابل پیش‌بینی بودن شیوه تعامل روسیه با غرب، بی اعتمادی تاریخی ایران نسبت به روسیه و تجربه دخالت قدرت‌های استعماری در ایران که از حافظه تاریخی ایرانیان نشات‌گرفته، از جمله عواملی هستند که بر تصمیم‌گیری در سیاست خارجی ایران تاثیرگذار بوده و ضمن پایه گذاری فراز و نشیب روابط تهران-مسکو، ایجاد اتحاد راهبردی را در عمل غیرممکن می‌سازند.
اصفهان- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، موانع صادرات محصولات کشاورزی و اقدامات دولت برای تسهیل روند صادرات در استان را تشریح کرد.
تربت حیدریه ـ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت‌حیدریه گفت: بصیرت و هوشیاری مردم تربت‌حیدریه، بزرگترین مانع همسویی آنها با عوامل ایجاد اغتشاشات در این خطه شد.
در جریان سرقت از خانه پی‌یر امریک اوبامیانگ، او توسط ساقان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و حالا مشخص شده که از ناحیه فک دچار شکستگی شده است. اتفاقی که شاید مانع انتقالش به چلسی شود.
شهردار ناحیه ۱۰ منطقه یک گفت: برخی متخلفان در حوالی باغ‌های سوهانک در زمین‌هایی که متعلق به منابع طبیعی است درخت و نهال می‌کارند و در نهایت با ادعای دروغین که براساس قانون حق ریشه دارند به دنبال تصرف زمین و کوه‌ها هستند. اما گشت روزانه و اقدام سریع شهرداری مانع از این نوع تصرفات و تخلفات در حریم شده به طوری‌که به‌تازگی حدود ۲۳ هزار متر زمین آزادسازی شد.
رئیس فدرال رزرو بار دیگر بر عزم خود برای کاهش تورم تاکید کرد و گفت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که قیمت‌ها شروع به کاهش کنند، حمایت خواهد کرد.
مواضع کلی در قوه قضائیه از ناحیه ریاست قوه قضائیه بیان می‌شود و بر اساس اجازه رئیس قوه قضائیه، سخنگوی این دستگاه هم در بیان مواضع کلی می‌تواند ورود داشته باشد. ما اعتقاد داریم اگر نقصی در حجاب است، باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود و در مورد حجاب باید اندیشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ