بررسی‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد ترک فعل دستگاه‌ها در انجام وظایف خود در موضوع بهبود وضعیت زندگی معلولان به موضوع بودجه محدود نیست و بسیاری از تصمیم گیری‌ها نیاز چندانی به بودجه ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از جمله نکات مهم دیگری که در اطلاعیه اخیر آمده، تاکید بر این نکته است که تیم حقوقی بهزیستی استان نیز به منظور احقاق حقوق افراد آسیب دیده و مقیم مرکز موضوع پیگیری شکایت از عاملان این اتفاقات را بصورت ویژه در دست کار خود قرارداده.
از جمله نکات مهم دیگری که در اطلاعیه اخیر آمده، تاکید بر این نکته است که تیم حقوقی بهزیستی استان نیز به منظور احقاق حقوق افراد آسیب دیده و مقیم مرکز موضوع پیگیری شکایت از عاملان این اتفاقات را بصورت ویژه در دست کار خود قرارداده.
وضعیتی تلخ و زجرآور که با توجه به مستندات به نظر می‌رسد که روال جاری در این مرکز بوده و حالا می‌بایست برچیده شده باشد چراکه مسئولان استان بر پیگیری قضایی ماجرا و تشکیل پرونده پیرامون آن تاکید کرده اند. ادعایی که البته با اطلاعیه صادر شده توسط سازمان بهزیستی کشور در این باره چندان همخوانی ندارد.
دستور بازداشت فردی که اقدام به ضرب و شتم معلولان در بوشهر نموده بود صادر شد، همچنین برای مرکز نگهداری معلولان در سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی پرونده کیفری تشکیل شد.
در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، معلولان مورد ضرب و جرح، اذیت و آزار و بدرفتاری وحشتناک و همچنین سوءتغذیه و وضعیت بد بهداشتی قرار دارند.
رئیس جمهور در روز گرامیداشت هفته بهزیستی، با بیان اینکه صمیمانه از خانواده‌های فرزندپذیر تشکر می‌کنم، گفت: بهزیستی برای توانمندسازی معلولان اقدامات خوبی انجام داده است اما کافی نیست.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه «جستجوی شغلی» جایگزین سامانه «ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی» شده است، گفت: در حال حاضر سامانه «جستجوی شغل» وزارت رفاه تنها درگاه معتبرِ مورد قبول سازمان بهزیستی است.
ساری- رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: دنبال تغییر نام این فدراسیون هستیم زیرا کلمه معلولان بار منفی دارد و باید نام آن را به ورزش «جانبازان و توان یابان» تغییر دهیم.
رئیس بنیاد مستضعفان از حمایت ۱۲۵۰ میلیارد تومانی بنیاد از مددجویان و معلولان بهزیستی خبر داد.
اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان و بازسازی مرکز نگهداری معلولان
گزارش بررسی وضعیت حقوق بشر در ایسلند از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
عضو شورای شهر تهران از انتقال ۳ ون مخصوص جانبازان و معلولان شهرداری به مراکز دیگر خبر داد.
مشهد ـ رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: تیم‌های وزنه برداری جانبازان و معلولان استان با کسب نتایج قابل قبول و شایسته به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند.
سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد گفت: سال جاری بسیاری از نهادها و دستگاه‌های اجرایی در عمل به تعهدات خود در قبال معلولان کوتاهی کرده‌اند.
مشهد ـ رئیس انجمن فوتبال روی میز فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشور گفت: سومین دوره مسابقات لیگ فوتبال روی میز جانبازان و معلولان کشور در مشهد پایان یافت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت بازارچه خوداشتغالی ایجاد شده است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش دلیل انصراف از حضور در انتخابات ریاست کمیته ملی پارالمپیک را حضور غفور کارگری عنوان کرد.
مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور گفت: در صورتی که فرد مالک خودرو دارای معلولیت جسمی حرکتی با شدت معلولیت متوسط، شدید و یا خیلی شدید به دلیل عدم توانایی جسمانی قادر به رانندگی نیست، یکی از اعضای خانواده شامل همسر یا فرزند یا پدر یا مادر یا برادر و یا خواهر به عنوان راننده، جهت اخذ پلاک ویژه معرفی می‌شود.
آیا وجود معلولیت به معنای محروم شدن جامعه از استعداد‌ها و توانمندی‌های این افراد است؟ همه بخش‌های مرتبط با توانبخشی به افراد دارای معلولیت باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا هم این افراد فرصت شکوفا کردن استعدادهایشان را داشته باشند و هم جامعه از توانمند‌های خدادادی این افراد محروم نشود.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۶ ماهه اخیر حدود ۱۸۰۰ برگه اعمال قانون در خصوص رانندگان بی ملاحظه‌ای که در جای پارک معلولین و جانبازان پارک کرده اند، صادر شده است.
شهردار منطقه ۱۳ تهران از تکمیل مناسب‌سازی ۲ معبر و ۵ سرای محله همزمان با هفته جهانی معلولان خبر داد.
مشهد ـ شهردار مشهد گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و تصویب شورای اسلامی شهر، ۱۰۰ سفر رایگان در ماه با اتوبوس و قطار شهری برای معلولان درنظرگرفته شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی، از پذیرش افراد دارای معلولیت براساس کسب ۵۰ درصد نمره نفر اول از گروه معلولان در آزمون استخدامی خبر داد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: همزمان با اجرای پروژه های پایلوت مناسب سازی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در سال ۱۴۰۱، مناسب سازی معابر منتهی به منازل معلولین و جانبازان آغاز شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ