همزمان با آنکه فضای مجازی بسته‌ترین روز‌های خود را پشت سر می‌گذارد و حتی انجام معمولی‌ترین کار‌ها هم بدون VPN غیرممکن شده، وزارت ارتباطات درصدد پیاده‌سازی طرحی است که امکان دسترسی به اینترنت بدون فیلتر را برای گروه‌های خاص فراهم می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعال شدن اینترنت خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار خبر داد.
طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست در ماه ژوئن میانه سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۱.۸۰ بوده و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.
وزیر ارتباطات در پاسخ به گلایه برخی کاربران درباره سرعت اینترنت گفت: اینترنت ثابت در مقایسه با قبل ۲۰ درصد سریع تر شده است.
اینترنت ماهواره ای با رایزنی وزارت ارتباطات و مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات به صورت قانونی به ایران می آید.
وزارت ارتباطات عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد طرح توسعه فیبر نوری پیچیده، پرهزینه و زمان‌بر بوده و به‌همین دلیل دولت این کشور قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای را در عراق راه‌اندازی کند.
وزیر ارتباطات گفت: طبق نظر و دستور رئیس‌جمهور اینترنت در زمان برگزار کنکور اینترنت قطع نخواهد شد.
زارع پور وزیر ارتباطات گفت: طبق نظر و دستور رئیس‌جمهور اینترنت در زمان برگزار کنکور اینترنت قطع نخواهد شد.
زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: رئیس‌جمهور گفتند که اینترنت به‌هیچ‌وجه قطع نخواهد شد و این دستور رئیس‌جمهور بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال به هیچ وجه قطعی اینترنت در ایام برگزاری کنکور نخواهیم داشت و این دستوری بود که رییس‌جمهور در این باره صادر کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال به هیچ وجه قطعی اینترنت در ایام برگزاری کنکور نخواهیم داشت و این دستوری بود که رییس‌جمهور در این باره صادر کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت به هیچ وجه در روز کنکور قطع نمی‌شود.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: حال که ما تمام بخش ها زندگی مردم را در این فضا تعریف کردیم هر اخلالی در این فضا ایجاد مشکل می کند.
کسانی اینترنت را به مثابه اسلحه می‌بینند که آزادی بیان به زیان آن‌ها تمام می‌شود. عدم آگاهی از حقوق ملت، عدم آگاهی از مفاهیمی، چون آزادی بیان و ترس از آزادی بیان باعث می‌شود که برخی مسوولان ایرانی اینترنت را به مثابه یک اسلحه تلقی کنند. اینکه صاحبان مقامات سیاسی به اینترنت بدون فیلتر دسترسی داشته باشند به منزله تبعیض در حقوق اساسی و همچنین به منزله سوءاستفاده از قدرت است
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت قطع نخواهد شد.
طبق اعلام مسئولان وزارت ارتباطات اینترنت برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم قطع نخواهد شد.
پردیس- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اینترنت پر سرعت بستر هوش مصنوعی در مدارس را ایجاد می کند.
بیشترین سرعت انتقال داده (دانلود) بین مشترکین به رایتلی‌ها رسید.
طبق آخرین گزارش ها، چین مشغول آزمایش یک اینترنت بی سیم بسیار سریع با سرعت دانلود ۳۰۰ گیگابیت برثانیه است.
گزارش اسپید تست از سرعت اینترنت کشورهای جهان در مارس ۲۰۲۳ نشان می دهد در ماه گذشته میلادی جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت یک پله رشد کرده است.
در این توییت آمده است: «استارلینک اکنون در تمام نقاط جهان آماده خدمات‌رسانی است. حالا مشتریانی که به نقاط گوناگون جهان سفر می‌کنند، می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند؛ جا‌هایی که پیش‌تر امکان چنین چیزی فراهم نبود.»
نگرانی‌های غرب درباره شبکه ماهواره‌ای چینی تنها به ارائه خدمات اینترنتی محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها نگران این موضوع هستند که ماهواره‌های چینی از استارلینک جاسوسی کرده و بسیاری از اسرار نظامی آمریکا و ناتو را به چنگ آورند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نخستین مرحله آزمون سراسری ۱۴۰۲ خوشبختانه در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، گفت: خوشبختانه تا به امروز موردی از تخلف در این زمینه کشف نکرده‌ایم و انصافا محدودیت‌های اینترنتی که در فرآیند برگزاری این آزمون اعمال شد در تامین امنیت و سلامت آن تاثیرگذار بوده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نوشت: «پیرو نامه‌ام، با تشکر از حسن نظر آقای رییس‌جمهور که موضوع بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی به دستور کار «کارگروه ⁧اقتصاد دیجیتال⁩ دولت» تبدیل شد. ‏مردم و کسب و کار‌ها منتظر تصمیمات عاجل این کارگروه برای رفع مشکل اختلالات اینترنتی و فراهم کردن دسترسی عمومی به اینترنت آزاد هستند.»
برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت ارتباطات مجوز‌هایی برای ارائه VPN قانونی برای استفاده برخی مشاغل و گروه‌های هدف اینترنت ارائه خواهدکرد و بعد همه فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها مسدود می‌شوند.
وزیر ارتباطات با اشاره به زمان اجرایی شدن اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه‌ها گفت: درحال فراهم کردن این امکان هستیم، ولی هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ