در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۵۱ درجه و دهدز با ۲۲.۵ درجه سانتی گراد بیشترین و کمترین دما در استان را داشته‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ میلیون نفر شب اقامت در مراکز اقامتی گیلان به ثبت رسیده است.
وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار فارس، مراتب ثبت بافت تاریخی شیراز را ابلاغ کرد.
مسابقات جام واگنر با شکست عجیب قهرمان لیگ ملت‌های والیبال همراه بود.
یک اتفاق جالب و در نوع خود عجیب در ارومیه برای بازیکن تیم ملی افغانستان رخ داد.
ستاره جوان باشگاه پوگون لهستان، رکورد حضور جوان‌ترین بازیکن ایرانی در یک لیگ معتبر اروپایی را شکست و با 19 سال سن به عنوان جوان‌ترین بازیکن فوتبال اهل ایران در مسابقات اروپایی معرفی شد.
نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید معاون اول از برخی از جایگاه های سوخت گفت: رکورد بالاترین مصرف روزانه بنزین امسال به ۱۴۲ میلیون لیتر رسیده است.
تاکنون بیش از ۸۱۰ هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد مردان و بقیه زنان هستند.
تاکنون بیش از ۸۱۰ هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد مردان و بقیه زنان هستند.
وزارت صمت در نامه ای به سازمان توسعه تجارت موضوع سیستمی شدن ثبت سفارش شمش طلا را اعلام کرد.
ثبت طولانی‌ترین ضربات پنالتی تاریخ جام جهانی
باشگاه بارسلونا بالاخره قرارداد یکی از بازیکنان تمدیدی خود را ثبت کرد و او رونالد آرائوخو بود.
فرشید سمیعی می‌گوید برای ثبت قرارداد منتظر محمد، در انتظار نظر نهایی نکونام هستند.
طبق داده‌های رصدخانه اروپایی کوپرنیک، اقیانوس‌ها این هفته رکورد جدیدی از نظر دما ثبت کردند و باعث ایجاد نگرانی‌هایی شدند. در این سنجش مناطق قطبی حذف شده‌اند.
بوئنوس آیرس گرم‌ترین شروع آگوست را در ۱۱۷ سال گذشته ثبت کرد شیلی شاهد بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتی گراد و بولیوی، پاراگوئه و برزیل نیز در حال پختن در گرما هستند.
گزارش‌های رسانه‌ای مرتبا از ثبت رکوردهای بالای دما در کشورهای مختلف جهان و چندین آتش سوزی جنگلی از جمله در کشورهای اسپانیا، ترکیه و آمریکا به دلیل گرمای شدید منتشر می‌کنند.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته، هوای سه شهر استان به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به استقرار توده هوای گرم در استان از ثبت دمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد در پنج شهر استان خبر داد.
گرمترین دمای آب در اقیانوس اطلس شمالی ثبت شده و میزان یخ‌های قطبی در اقیانوس منجمد جنوبی به کمترین حد خود رسیده است.
امروز چندین شهر استان سیستان و بلوچستان دمای بالای ۵۰ درجه را برای خود ثبت کردند. آیا در دمای بالای ۵۰ درجه باید مراکز و ادارات شهری تعطیل شوند و قانونی تعطیلی وجود دارد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده شده است.
اهواز- رئیس سازمان آتش نشانی اهواز گفت: در روز جاری ۱۳ حریق در شهرستان اهواز ثبت شده که بر اثر اتصال برق، شدت گرما و بی احتیاطی در اهواز رخ داده است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شبانه‌روز گذشته بیشینه دمای هوا در اهواز به ۴۸.۷، برازجان ۴۸.۴، آبادان ۴۷.۵ و لامرد (ایستگاه فرودگاهی) به ۴۷.۴ درجه سلسیوس رسید. نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد امروز (۲۳ خردادماه) نیز گرمای هوا در خوزستان و بوشهر ادامه دارد.
این تصویر مربوط به خودرو فرمول ۱ می‌شود که پس از تعویض در مسابقه به ثبت رسیده است. لاستیک‌های مخصوص مسابقات فرمول ۱ طراحی و روند تولید ویژه‌ای دارند تا در مقابل گرما و فشار بالا مقاومت داشته باشند.
واژه امروزی یخچال در ایران برگرفته از بنا‌هایی درگذشته است. معماری این بنا‌ها به گونه‌ای بود که آب را در فصل سرما به چالی که روی آن گنبد و در کنار آن دیواری سایه انداز ساخته شده بود هدایت می‌کردند تا آب یخ بزند و در فصل گرما مورد استفاده قرار بگیرد. این یخچال‌ها بیشتردر شهر‌های کویری ایران با معماری مخروطی شکل به چشم میخورد. شهر کویری سمنان نیز دارای یخچال‌های متعددی بود که پنج عدد از آن‌ها در سال ۱۳۸۱ به عنوان آثار به جا مانده از دوره قاجار ثبت شد و در حال حاضر چهار یخدان در فضای شهر باقی است و دیگری به کلی تخریب شد. از این چهار یخدان تاریخی دو یخچال وضعیت معماری خود را حفظ کرده و دو یخچال دیگر وضعیت مناسبی ندارد.
گرمی-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: تعداد گاوچرانک مشاهده شده در مناطق نواحی مرزی شهرستان گرمی بیش از ۵ هزار بال برآورد شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ