معاون وزیر خارجه روسیه به جامعه بین‌المللی هشدار داد که ناتو در حال توزیع گسترده تسلیحات دیجیتالی در اوکراین است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از ناتو به عنوان ابزار اصلی هژمونی در امور جهانی، بازدارنده سایر مراکز نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور استفاده کنند.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید با تلاش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا شرایط موجود در حال حرکت به سمت رویارویی مستقیم روسیه و ناتو است.
تحلیل‌گر مسائل ژئوپلیتیک و تفنگدار سابق ارتش می‌گوید به علت محاسبات و رفتارهای اشتباه ناتو در آماده‌سازی ارتش اوکراین، نتیجه ضدحملات ارتش اوکراین فاجعه خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد فنلاند پس از پیوستن به ناتو، از سیاست‌های این ائتلاف نظامی به طور کامل پیروی می‌کند.
اعضای ناتو در حال بررسی طرحی هستند که پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی را تسهیل کرده و این طرح در اجلاس آتی ناتو در لیتوانی علنی خواهد شد.
دبیرکل ناتو مدعی شد که حملات اوکراین به مواضع روسیه راهی برای به دست آوردن اهرم مذاکره است.
جنگ اوکراین تا امروز تحت کنترل طرف شرقی و غربی پیش رفته است. اما قانونی وجود ندارد که ابرقدرت‌ها تا ابد مراعات حال یکدیگر را بکنند. هیچ بعید نیست جنگ جهانی سوم در ساعت ۶ بعدازظهر روز ۳ نوامبر ۲۰۲۳ با حمله موشکی روسیه به آلمان آغاز شود. روس‌ها خیلی وقت است دولت اوکراین را به حکومت نازی‌ها تشبیه می‌کنند و مقابله با آن را لازم می‌دانند و حالا هم که ژرمن‌ها دست بالا را در فعل و انفعالات نظامی مقابل «دشمن فرضی» خود دارند تا پیش‌بینی «الکسا» خیلی هم غیرواقعی به نظر نرسد.
رقابت برای تصدی ریاست ناتو در دور بعدی در حال داغ شدن است. اما این مسابقه و رقابت عمدتاً در پس پرده رخ می‌دهد و هنوز هیچ نشانه‌ای از فرد برنده وجود ندارد.
پس از پیوستن رسمی فنلاند به ناتو، رسانه‌های این کشور اعلام کردند که فنلاند و آمریکا در حال انعقاد توافق نظامی هستند که به واشنگتن اجازه می‌دهد که نیروها و تسلیحاتش را در خاک فنلاند مستقر کند
گروشکو گفت، اگر «نیرو‌ها و منابع دیگر اعضای ناتو در فنلاند مستقر شوند، ما گام‌های بیشتری برای تضمین امنیت نظامی روسیه» با «تقویت پتانسیل نظامی خود در غرب و شمال غرب» برمی داریم. بااین حال، مقام‌ها مایلند که سوئد را قبل از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر رهبران ائتلاف در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، در ۱۱ و ۱۲ژوئیه وارد ائتلاف کنند.
دبیرکل ناتو مدعی است که کشورهای عضو این ائتلاف با پذیرش اوکراین موافقت کرده‌اند اما در حال حاضر عضویت این کشور در اولویت نیست.
بوریس جانسون خود را کاندیدای دبیرکلی ناتو می‌داند، اگرچه عنوان کرده که می داند در حال حاضر دستیابی به چنین موقعیتی برایش امکان پذیرش نیست.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مجارستان، اعلام کرد که آنکارا در حال حاضر نمی‌ تواند به عضویت سوئد در ناتو رضایت دهد.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مجارستان، اعلام کرد که آنکارا در حال حاضر نمی‌ تواند به عضویت سوئد در ناتو رضایت دهد.
دبیرکل ناتو امروز اعلام کرد: چین یک چالش به شمار می رود؛ زیرا پکن در حال سرمایه گذاری هنگفتی بر قابلیت های جدید نظامی از جمله موشک های دوربرد است که می‌توانند به تمام خاک ناتو برسند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: اروپا امروز شرایط دشواری را تجربه می‌کند و ورشو از همین حالا برلین را به انزوای بین‌المللی تهدید کرده است. همه این‌ها نشان می‌دهد که اضطراب و تشویش در اعضای ناتو دائما در حال افزایش است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور در حال حاضر امکان مذاکره با ژاپن برای حل و فصل اختلافات را ندارد.
وزیر دفاع اوکراین اعتراف کرد که این کشور به نیابت از ناتو با روسیه می‌جنگد و از «غرب متمدن» انتظار دارد که در عوض برای کی‌یف تسلیحات و مهمات فراهم کند.
رئیس‌جمهور روسیه امروز در مقر وزارت دفاع این کشور ضمن اشاره به حضور تمام کشورهای ناتو در جنگ اوکراین، بر نوسازی تجهیزات و سازمان اداری نیروهای نظامی تأکید کرد.
نماینده دائم آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو می‌گوید تبادل‌های راهبردی روسیه و چین برای این ائتلاف نگران‌کننده است و باید با آن مقابله کرد.
دبیرکل ناتو مدعی شد که این ائتلاف، اوکراین را از حمایت خود مایوس نکرده و ارسال کمک‌های نظامی «غیرکشنده» به کی‌یف را افزایش خواهد داد.
دبیرکل ناتو مدعی شده است: «شاهدیم که ایران در حال ارائه پهپاد است و تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه را بررسی می‌کند.»
مشاور رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه کشورش فقط اهداف نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد، گفت که روسیه هرگز اجازه گسترش ناتو به سمت شرق را نخواهد داد.
معاون اول رئیس کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری روسیه می گوید ناتو تا قربانی کردن آخرین اوکراینی در برابر روسیه خواهد جنگید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ