افرادی که صبح‌ها با زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شوند، نسبت به کسانی که به طور طبیعی از خواب برمی‌خیزند معمولا خسته‌تر هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد که در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، یک خوشه انگور شیشه‌ای متعلق به تمدن بین‌النهرین است که در عراق کشف شد و نشان می‌دهد مردمان منطقه بین‌النهرین نیز شیشه‌گران ماهری بوده و با دیگر تمدن‌های جهان باستان نیز مبادلات تجاری گسترده داشته‌اند.
باستان شناسان قبر یکی از قدیمی‌ترین شاهزاده‌های سلتیک متعلق به قرن پنجم را در شهر تروای فرانسه یافتند. روی این قبری که چهارده متر مربع است نقش شاهزاده و کالسکه مخصوصش نقش بسته است.
جوان‌ترها که یادشان نیست. آن زمان خوردن این غذا برای خودش آدابی داشت.
آبگوشت، محصول زندگی یکجانشینی است و کباب، خوراک زندگی کوچ‌نشینی و کوچندگان تنها هنگامی که به مقصد نهایی می‌رسیدند، فرصت و شرایط بارگذاشتن آبگوشت را می‌یافتند.
انسلادوس بیش از اندازه کافی فسفر محلول در اقیانوس خود دارد کافی است تا اجازه حیات در آنجا را بدهد. در واقع، آزمایش‌های آزمایشگاهی بعدی نشان می‌دهند که غلظت فسفر محلول در آب اقیانوس انسلادوس ممکن است صد‌ها برابر بیش‌تر از اقیانوس‌های زمین باشد.
باستان‌شناسان در جریان کاوش در یکی از سکونت‌گاه‌های رومی در بریتانیا، تعداد زیادی اشیاء مربوط به آرایش روزمرۀ بدن را کشف کرده‌اند.
دانشمندان کشف کرده‌اند که یکی از مرگبارترین عنکبوت‌های جهان می‌تواند ترکیب زهر خود را بسته به خلق و خو و موقعیت خود تغییر دهد.
رئیس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری چهار نفر پشتیبان بازارهای سیاه مجازی داروی غیرمجاز در تهران بزرگ خبر داد.
حدود 90 میلیون سال پیش یک دایناسور گردن دراز عظیم الجثه به طول نزدیک به 30 متر در منطقه پاتاگونیا یا آرژانتین کنونی حضور داشت.
جرم «کشف حجاب» یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند
درک این که چرا برخی از حیوانات بیشتر مستعد ابتلا به بیماری سرطان هستند می‌تواند منجر به بهبود غربالگری برای انسان شود.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه موضوع کشف حجاب یکی از دغدغه‌های مهم مردم متدین و آحاد جامعه است گفت: وظیفه خود و همکارانم می دانم که دغدغه‌های مردم را شناسایی و بر اساس آن اقدام کنیم.
یکی از نظریه‌های پیشرو نشان می‌دهد که بیماری آلزایمر ناشی از تجمع غیر طبیعی دو پروتئین به نام‌های آمیلوئید بتا و تاو در مغز است که منجر به ایجاد پلاک‌ها و گره خوردگی می‌شود. پلاک‌های آمیلوئید توده‌هایی هستند که بین نورون‌ها تشکیل می‌شوند و می‌توانند به سلول‌های اطراف آسیب برسانند در حالی که گره‌های تاو ارتباط بین سلول‌های عصبی را مسدود می‌کنند.
ولیپور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در بازرسی از صندوق کوچک موتورسیکلت متهم، آلات و ادوات سرقت را نیز کشف و ضبط کرده و متوجه شدند متهم یکی از موبایل قاپ‌های حرفه‌ای در تهران است.
بخشدار حویق تصریح کرد: پیکر‌های کشف شده این ماهیگیران در زادگاهشان روستای نصرت آباد بخش حریق تالش به خاک سپرده شد.
لیتیوم یکی از اجزاء مهم در باتری‌های قابل شارژ است که در تلفن‌های همراه، رایانه‌های دستی و خودرو‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، آلیاژی از لیتیوم و آلومینیوم در صنایع هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سبک، قابل انعطاف، محکم و مقاوم است.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف گورستان سنگی در کنار یکی از سواحل غربی استان خبر داد و گفت: سابقه این گور باستانی به ۲ هزار سال قبل بر می گردد.
رئیس کل دادگستری استان مازندران اظهار کرد: حسب گزارشات واصله مردمی مبنی بر توهین و اهانت پزشک متصدی داروخانه‌ای در آمل نسبت به فرد آمر به معروف و ناهی از منکر که صاحب داروخانه آن عامدانه کشف حجاب کرده بود، داروخانه با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و با اعزام مامورین پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مسئولین شبکه بهداشت شهرستان آمل داروخانه پلمپ و در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب دادسرای آمل تشکیل شد.
گفته می‌شود که بزرگترین مومیایی کشف شده در این محوطه متعلق به مردی به نام «خنومجِدِف» - یک موبد، بازرس و سرپرست اشراف - است.
بررسی سوابق عامل حمله قتل مسلحانه یکی از کارکنان سفارت آذربایجان حاکی از این است که متهم در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ شکایتی را مبنی بر مفقودی همسرش در ارومیه ثبت کرده است.
شمال اروپا یکی از این مناطق است؛ تاریخ این ناحیه پر از رازها، وقایع جالب توجه و چیز‌های غیرمنتظره است. شاید وقتی اسم «ایرلند» را می‌شنوید اصلا ذهنتان به سمت آثار باستانی و تاریخ نرود، اما شاید با خواندن این مطلب دیدگاهتان کمی تغییر کند. در اینجا چند مورد از جالب‌ترین واقعیت‌های تاریخی و باستان‌شناسی مربوط به کشور ایرلند را معرفی کرده‌ایم.
یکی دیگر از مجرمان دستگیرشده مردی است که به خیال به دست آوردن گنج اسلحه‌ای را خرید و آن را با خود حمل کرد. مرد ۴۳ ساله‌ای که این اسلحه دست‌ساز را از یک چوپان گرفت. او در جست‌وجوی گنج بود. برای همین راهی یکی از شهر‌های غربی کشور شد که یک اسلحه از یک کولی ساز بگیرد. او هنگامی که برای به‌دست آوردن گنج به شهرستان می‌رفت، از سوی پلیس دستگیر شد.
دانشمندان می‌گویند اقیانوس زیرسطحی یکی از قمر‌های زحل به احتمال زیاد سرشار از فسفر است که یک جزء کلیدی برای حیات محسوب می‌شود.
شهردار تهران گفت: یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران توسط مجموعه‌های داخلی شهرداری بازداشت شده و این یک امر صیانتی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ