باستان شناسان قبر یکی از قدیمی‌ترین شاهزاده‌های سلتیک متعلق به قرن پنجم را در شهر تروای فرانسه یافتند. روی این قبری که چهارده متر مربع است نقش شاهزاده و کالسکه مخصوصش نقش بسته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان با مشاهده صد‌ها ماهی در این محیط شگفت زده شده اند. به گفته آن‌ها کشف جدید درک کنونی ما از میزان تحمل کمبود اکسیژن را به چالش کشیده است.
دستخط روی یک آجر خشت ۳۱ در ۳۱ نوشته شده. احتمالا وقتی علی‌ابن موسی‌الرضا به یکی از ستون‌های مسجدجامع ساوه نشسته تکیه داده بودند، آن را نوشته‌اند. امام هشتم شیعیان در این تنها دستخط کشف شده از او عبارتی را نوشته که بیانگر حضور ایشان در مسجد جامع ساوه بوده و در ادامه هم طلب مغفرت برای همه با ذکر نام پنج تن کرده‌است.
مدیر مجتمع بازیافت آرادکوه گفت: در بازیافت زباله‌های تهران چیز‌های عجیب زیاد پیدا می‌شود. اسلحه و مهمات پیدا شده در زباله‌ها با هماهنگی پلیس امنیت صورت‌جلسه و تحویل داده می‌شود.
کشف تصادفی کشتی تاریخی روم باستان در صربستان را ببنید. باستان شناسان برای حفظ و نمایش قطعات کشف شده تلاش می‌کنند.
دانشمندان اعلام کردند بقایای نهنگی را کشف کرده‌اند که نزدیک به ۴۰ میلیون سال پیش میزیسته است، به گفته آن‌ها این نهنگ احتمالا سنگین‌ترین جانوری است که تا به حال روی زمین زندگی کرده است. مدت‌ها بود که نهنگ آبی به عنوان بزرگترین و سنگین‌ترین حیوان تاریخ شناخته می‌شد. گفته می‌شد این موجود حتی از تمام دایناسورهای غول پیکر که در گذشته‌های دور زندگی می‌کردند نیز سنگین‌ وزن‌تر است./خبرفوری
یک گردشگر در حین بازدید از هرم مشهور و مرموز سنفرو در مصر متوجه سازه‌ای سنگی در کف زمین و در نزدیکی هرم شد.
زنبور غول پیکر والاس یکی از بزرگترین زنبور‌های جهان است که در جنوب آسیا و جنوب شرقی آسیا دیده می‌شود. این زنبور از خانواده Apidae و از زیر گونه Megachile است. این زنبور‌ها به طول تقریبی ۴ سانتی‌متر و وزن شان به حدود ۲٫۵ گرم می‌رسد.
آنطور که محققان دریافتند اورانگوتان‌ها می‌توانند با دهانشان همزمان دو صدای متفاوت تولید کنند.
شبکه ۳ اعتراض مردم مشهد به لایحه عفاف و حجاب را پوشش داد. معترضین معتقدند لایحه فعلی بازدارنده نیست و مجرم کشف حجاب باید متوقف و بازداشت شود!
ویدیویی از کشف آرامگاهی ۴۴۰۰ ساله در مصر باستان را ببینید.
جاده ای 7 هزار ساله در کف دریای مدیترانه کشف شده است. این جاده اقامتگاه واقع در سایت باستانی "سولین" را به سواحل جزیره کورچولا وصل می‌کرده است.
پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ۹۵ کیلوگرم تریاک را که زیر بار هندوانه جاسازی شده بود کشف کرد.
به دنبال انتشار ویدیویی با عنوان «توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب در تهران» از سوی پلیس راهور، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با رد این موضوع توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.
سرنشین یک دستگاه خودرو بعد از طی دو مرحله تذکر ضمن بی‌توجهی برای بار سوم، به اقدامات غیرقانونی خود ادامه داده و خودروی نامبرده در پارکینگ منزل مالک به وسیله قفل چرخ توقیف قانونی گردید.
پلیس ایتالیا صبح روز دوشنبه ۲ تن کوکائین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را در بسته‌های شناور از دریا در سواحل سیسیل بیرون کشید. پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای نظارتی بسته‌های شناور بزرگ را مشاهده کرده است. ۷۰ بسته ضد آب شناور توسط یک توری در کنار هم نگه داشته شدند. اکنون جستجو برای یافتن هر کسی که آن‌ها را آنجا رها کرده است ادامه دارد.
عنکبوتی عجیب به تازگی در استرالیا کشف شده که با ظاهر و رقص جالبش قصد دارد نظر همه را پیرامون عنکبوت ها تغییر دهد.
دره عجیبی است. هم قدیمی‌ترین کتیبه اسلامی ایران را دارد و هم کتیبه‌ای در آن پیدا شده که می‌تواند پس از ۸۰۰ سال شعری از اوحدی کرمانی را تصحیح کند.
عکس‌هایی از یک مار سه چشم که در یکی از بزرگراه‌های شمال استرالیا کشور کشف شده است منتشر شده است. سازمان پارک‌ها و حیات وحش استرالیا از این مار به عنوان گونه‌ای خاص اسم برده است. این مار عجیب که به «مانتی پایتون» شهره شده، چند هفته پس از کشف جان خود را از دست داد. کارشناسان اعلام کرده اند که سومین چشم مار یاد شده که بر روی سر وی قرار داشت حاصل یک جهش ژنتیکی طبیعی بوده است.
یزدان‌مهر با بیان اینکه منطقه دوم ارزشمند فسیلی نسبت به منطقه دارهند و چرخه از وسعت کوچک‌تری برخوردار است، گفت: نمونه‌برداری فسیل از منطقه انجام شده است و روند اداری نسبت به ثبت این منطقه در فهرست آثار ملی صورت گرفته است.
طالبان از کشف ۷۵ سکه و یک کوزه که مربوط به دوره ساسانیان است در استان بغلان خبر داده و آنها را به نمایش گذاشت.
حمل اساس و اشیاء بدون استفاده از ماشین‌های حمل بار در آمریکا و استفاده از ماشین شخصی را ببینید.
این کشف جدید مبتنی بر فناوری‌های غیرتهاجمی و دانش بنیان مانند ترموگرافی مادون قرمز، شبیه سازی‌های سه بعدی و تصویربرداری با استفاده از پرتو‌های کیهانی است که از این ابزار‌ها برای مشاهده درون این ساختار باستانی استفاده شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی ارسنجان گفت: ۲ پرنده کمیاب شکاری که در دام متخلفان زیست‌محیطی گرفتار شده بودند توسط نیرو‌های گشت و مراقبت این اداره در دامنه کوه‌های بخش مرکزی ارسنجان استان فارس کشف و در طبیعت رها شدند.
جانشین پلیس راهور گفت: بعد از ادیسون و پاستور و ...، خودروسازان هم قیمت خودرو را کشف کردند. به تنها چیزی که از خودرو اهمیت نمی‌دهیم، امنیت خودرو است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ