عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، اتصال چشمه‌علی، بقعه شیخ صدوق و برج طغرل را راهکاری موثر برای تبدیل شهرری به قطب گردشگری در جنوب تهران دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در روزگاری نه چندان دور آب چشمه‌علی از محله علایین می‌گذشت و سبزه‌زار‌های محله را جانی دوباره می‌داد. بیشتر زمین‌های کشاورزی این محله از همین چشمه سیراب می‌شد و کشاورزی رونق داشت. رستم صنوبری می‌گوید: «وقتی تفکیک اراضی شد آب چشمه‌علی را هم از ما گرفتند و کشاورزی ما از رونق افتاد. ساختمان‌ها یکی پس از دیگری بنا شد و آلودگی‌های زندگی شهری مهمان همیشگی محله شد.»
طی کاوش‌های انجام‌شده در تپه بالای چشمه‌علی که در سال‌های ۱۳۱۳ تا ۱۳۱۵ توسط «اریک اشمیت» انجام شد، آثار بسیاری از محوطه اطراف تپه کشف شد که نشانه‌هایی از دوران قبل از اسلام و اشکانیان در آن دیده می‌شود.
مرحبا تاکید کرد: در بسیاری از روستاها فعلا امکانات تصفیه مناسبی وجود ندارد، آب کلرزنی می‌شود ولی کیفیت مناسب برای آشامیدن را ندارد، در بسیاری از روستاها مردم از چشمه‌های طبیعی کوهستان آب برداشت می‌کنند.
اگر شما هم دلتان می‌خواهد پا در مکانی بگذارید که کیخسرو به آنجا پا گذاشت، سری به چشمه بلاغ حک بزنید. چشمه‌ای که این روز‌ها از آب آن برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود. مکان چشمه نیز بسیار سرسبز و دیدنی است.
تربت حیدریه ـ مدیر آب منطقه‌ای تربت حیدریه گفت: با تشدید خشکسالی، ۶۰ درصد قنات و چشمه‌های حوزه آبی که شامل شهرستانهای زاوه، مه ولات و رشتخوار هستند به کلی خشک شده است.
تربت حیدریه ـ مدیر آب منطقه‌ای تربت حیدریه گفت: با تشدید خشکسالی، ۶۰ درصد قنوات و چشمه‌های حوزه آبی که شامل شهرستانهای زاوه، مه ولات و رشتخوار است، به کلی خشک شده است.
«واحه پیتیا» نام چشمه‌ای است در اقیانوس آرام نزدیک ساحل آمریکا که به گفته دانشمندان می‌تواند باعث افزایش تنش در گسل کاسکیدیا و افزایش احتمال وقوع زلزله شود.
هر چند منطقه تنگ بستانک در میان شهر‌ها و مناطق نسبتا گرمسیر استان فارس قرار دارد، اما رود‌های روان، چشمه‌های پُر آب، طبیعت سرسبز کوهستانی و جنگل‌های پُر درخت، این منطقه را به بهشتی زیبا تبدیل کرده از این رو مردم این منطقه از آن به عنوان بهشت یاد می‌کنند.
کیلیان امباپه امشب یک گل تر و تمیز برای تیم پاریس به ثمر رساند؛ گلی که به یک لطف یک آمار و ارقام تاریخی، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.
چشمه‌علی در دوره‌های مختلف تاریخی پابرجا بوده است و همین موضوع به ارزش آن اضافه می‌کند، اما تنها دلیل اهمیت چشمه‌علی پشتوانه تاریخی آن نیست. این چشمه مکانی است که برای مردم محلی از نظر فرهنگی اهمیت دارد. مثلاً همین شستن فرش یکی از سنت‌هایی است که در قدیم کنار چشمه‌علی انجام می‌شد. فرش‌فروشان و سایر مردم باور داشتند که آب چشمه‌علی باعث درخشان‌تر و خوشرنگ‌تر شدن فرش‌ها می‌شود.
ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری به شیوه مدرن در نمایشگاه گردشگری، کشف اثر انگشت ۵۰۰۰ ساله در شهر سوخته،متصل شدن چشمه‌علی و بقعه شیخ صدوقی خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
اشغال ایران در ۲ جنگ جهانی، کمک ملکه به بقای پهلوی دوم با اجرای کودتای ۲۸ مرداد، حمایت تمام قد از عراق در جنگ تحمیلی و تحریم ایران تنها چشمه‌ای از پرونده سیاه انگلیس و الیزابت دوم است.
مدیرعامل آبفای چهارمحال‌و‌بختیاری، بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر را عامل گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ دانست؛ چشمه‌ای که منبع تأمین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است: «این گل‌آلودی باعث شد این چشمه از مدار مصرف خارج شود و تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران برسد؛ بحرانی که مسئولان با وارد مدار کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری و... در‌صدد مرتفع‌کردن آن هستند. تعداد ۳۲ حلقه چاه از قبل فعال بود که در‌حال‌حاضر نیز فعال هستند و سه حلقه چاه جدید نیز از فرودگاه و شهرداری وارد مدار شده است».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ