بر اساس نتایج مطالعات سازمان بهداشت جهانی، سطح فعالیت افراد در ۱۷۴ کشور، عدم تحرک بدنی یک تهدید جدی برای سلامت در همه کشور‌های جهان است، به‌طوری‌که تا سال ۲۰۳۰ احتمالاً ۵۰۰ میلیون مورد جدید بیماری قابل پیشگیری رخ خواهد داد، مگر اینکه دولت‌ها اقدامی انجام دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افراد مبتلا به سنگ کلیه درد بسیار شدیدی در پهلو‌ها و کلیه‌ها دارند. رژیم غذایی نامناسب، چاقی و کم تحرکی، دیابت و مشکلات روده می‌توانند از عوامل زمینه ساز سنگ کلیه باشند.
سرپرست فدراسیون ورزشهای همگانی با تشریح برنامه های این فدراسیون برای فصل بهار گفت: هدف از انجام همه این برنامه ها و رویدادها افزایش فعالیت بدنی و کاهش کم تحرکی بین مردم است.
دکتر محمد هاشمی، بیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می‌گوید: رژیم غذایی اصولی که مبتنی بر مصرف همه گروه های غذایی و عدم حذف وعده های غذایی اصلی در کنار داشتن برنامه تحرکی روزانه است ، کاهش وزن متعادلی بین نیم تا ١ کیلو در هفته را بدنبال خواهد داشت . کاهش وزن سریع و در مدت کوتاه با رژیم های غذایی کم کالری با عوارضی از جمله بروز سوء تغذیه، تحلیل ماهیچه ها و از همه مهم تر، افت سطح متابولیسم بدن همراه است. به این ترتیب نه تنها در ادامه به سختی می توان از رژیم های غذایی نتیجه گرفت بلکه شخص با افزایش وزنی به مراتب بیش از گذشته نیز مواجه خواهد شد. منبع: خبرآنلاین
سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی می گوید نزدیک به 70 درصد مردم کم تحرکی دارند که حتی از کرونا هم خطرناک تر است.
فصل سرما به سبب پرخوری و کم تحرکی شرایط دفع کامل سموم را از بدن ضعیف می‌سازد به همین دلیل فصل بهار فرصتی عالی برای پاکسازی بدن می‌باشد.
مسئولان شهر یزد برای مبارزه با آمار وحشتناک دیابت و کم تحرکی شهروندان خود دست به اقدام جالبی زدند.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر تلاش همه نهادها برای کاهش کم تحرکی بین مردم گفت: دسترسی آسان مردم به اماکن ورزشی و ارزان کردن ورزش اولویت‌های فدراسیون در سال آینده است.
سرپرست دبیری فدراسیون ورزشهای همگانی از آغاز به کار مجدد طرح ملی شهرهای فعال ایران(شفا) در راستای کمک به کاهش کم تحرکی بین مردم خبر داد.
سرپرست فدراسیون ورزش همگانی با هشدار نسبت به آمار بالای مرگ و میر ناشی از عوارض کم تحرکی و بیماری های غیرواگیر در کشور، گفت: همه مسئولان باید به فکر تامین سلامت مردم باشند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نیروی زمینی تحرک خود را به مرز ۹۰ درصد نزدیک کرده است که در ارتش‌های دنیا کم نظیر است.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با اشاره به اینکه بدلیل خورده خوری‌ها جمع کالری دریافتی روزانه کاهش نمی‌یابد، و با وجود حذف و یا کاهش حجم وعده‌های اصلی غذایی، لاغر نخواهیم شد، می‌گوید: همچنین نداشتن برنامه تحرکی روزانه در کنار برخی مشکلات ژنتیکی، هورمونی یا غددی می‌توانند، مانع کاهش وزن فرد بشود.
فرشیدی، ارتقا و تامین سلامت جامعه را مهمترین وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت: پیگیری طرح های ارایه شده در این رویداد علمی می تواند موجب کاهش مرگ و میر و افزایش رفاه و سلامت مردم شود.
آلودگی هوا، کار‌های کم تحرک، غذا‌های پرچرب و کمرنگ‌تر شدن روابط اجتماعی، تبعات بسیار جدی را برای سلامت افراد به همراه آورده است.
یک کارشناس تغذیه گفت: میزان کم تحرکی در افراد شاغل در ادارات و مراکز جمعی کارمندان بیشتر است و اغلب این افراد پشت میز و سیستم‌ها مشغول به خدمت هستند بنابراین این گروه از افراد بیشتر در معرض افزایش وزن قرار دارند.
متخصصان تغذیه معتقدند: رعایت رژیم یا الگوی غذایی به داشتن وزن مناسب در زندگی شهرنشینی کمک فراوانی می‌کند در حالیکه کم تحرکی، استفاده از غذا‌های آماده و از همه مهمتر مصرف غذا‌های ناسالم علاوه بر چاقی موجب بیماری نیز می‌شود.
در فصل زمستان به دلیل سبک زندگی کم تحرک و مصرف بیشتر غذاهای پرکالری نسبت به فصول دیگر، خطر ابتلا به چندین بیماری افزایش می یابد.
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
حرکت شجاعانه وحید کاظمی روی گل اول تراکتور در فوتبال ایران هرچند کم اما مسبوق به سابقه است.
دکتر احمد موذن زاده می‌گوید: «ایجاد خار پاشنه نشانه استرس فیزیکی بیش از حد تحمل بر استخوان پاشنه و استخوان سازی است، طبیعی است که ایستادن طولانی مدت، استفاده از کفش‌های نامناسب مانند کفش‌هایی که کفی سفت و تخت دارند، و البته وزن زیاد به همراه کم تحرکی می‌تواند از عوامل اصلی ایجاد خار پاشنه باشد.»
اضافه وزن و چاقی از عواقب پشت میز نشینی و کم تحرکی در محیط‌های کار است. تغذیه در محیط‌های کار باید متناسب با میزان تحرک بوده و از تعادل و تنوع برخوردار باشد.
نتایج نشان داد که فقط در مردان سبک زندگی کم تحرک و مصرف زیاد قند باعث کاهش جریان خون در پا‌ها و افت پروتئینی به نام آدروپین می‌شود که حساسیت به انسولین را تنظیم می‌کند و نشانگر مهمی برای بیماری‌های قلبی عروقی است.
بازار سهام در معاملات کم حجم امروز شاهد تحرک معامله گرانی بود که با رِنج شدن قیمت ها به سمت دامنه مثبت فرصت نوسانگیری را ایجاد کرده بودند.
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اهمیت پرداختن تمام نهادها به توسعه ورزش همگانی ابراز امیدواری کردند با بسیج عمومی در این حوزه از یک سونامی اجتماعی بزرگ در سال های آینده جلوگیری شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ