سرپرست فدراسیون ورزش همگانی با هشدار نسبت به آمار بالای مرگ و میر ناشی از عوارض کم تحرکی و بیماری های غیرواگیر در کشور، گفت: همه مسئولان باید به فکر تامین سلامت مردم باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سلامت روده بر فرآیندهایی مانند ترشح هورمون‌های خاص و سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. راهکارهای مختلف از جمله اصلاح سبک زندگی و بهبود وضعیت تغذیه می‌توانند سلامت روده‌ ها را تقویت کنند. در این اینفوگرافیک هفت هشدار بدن در مورد سلامت روده‌ها به نقل از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت را مشاهده می‌کنید، هشدارهایی که لازم است در صورت بروز آن‌ها شرایط پزشکی را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید./ایسنا
یکی از دلایل موج گسترده مهاجرت پزشکان در همین دو مورد، یعنی احترام اجتماعی و وضع اقتصادی خلاصه می‌شود.
دیابت مزمن ناشی از انباشت بیش از حد قند در خون شما است. اما علت دیگر آن می‌تواند عملکرد ضعیف روده باشد. باکتری‌های مفید روده در صورت آسیب دیدن، منجر به ایجاد اشکال در فرایند‌های متابولیکی می‌شوند. این فرایند‌ها شکر را به انرژی تبدیل می‌کنند.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه جرم گوش بصورت طبیعی روی پوست کانال گوش ترشح می شود و برای سلامت گوش خارجی مهم است ، می گوید: بعلت خواص شیمایی دارد هم باعث نرم نگه داشتن پوست آن منطقه می شود و هم از رشد باکتری ها و میکروب ها در گوش خارجی جلوگیری می کند . پس جرم گوش بصورت کلی ماده مفیدی برای گوش است و عادت استفاده از گوش پاک کن برای پاک کردن جرم گوش بسیار غیر بهداشتی است . اما زمانیکه جرم گوش بیش از اندازه ترشح شود و یا بدلیل دستکاری های فرد ، فشرده شود و به پرده گوش فشار بیاورد و عوارضی مثل وزوز و کم شنوایی شود ، باید تمیز کردن جرم گوش باید توسط منخصص انجام شود. منبع: خبرآنلاین
مجرمان سایبری از اقشار و مناسبت‌های مختلف برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند. یکی از این موارد فریب شهروندان و علی‌الخصوص بازنشستگان در پوشش خرید بیمه‌های تکمیلی با کلید واژه‌هایی نظیر «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» و ... است.
کارشناسان بریتانیایی بر پایه نتایج مطالعات اخیر خود هشدار می‌دهند که مصرف بالای غذا‌های فوق فرآوری شده تولیدی برای وگان‌ها و گیاهخوار‌ها خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرطان، قلبی و عروقی، دیابت، سکته مغزی و چاقی را در میان آن‌ها افزایش داده است.
طبق تحقیقات مرکز سلامت آب شناسی در لندن (waterfilterguru.com) ثابت شده که این بطری‌های قابل استفاده مجدد آنقدر‌ها هم بهداشتی نیستند و در اندازه‌گیری‌های میکروسکوپی محققان این مرکز معلوم شده که معادل ۴۰ هزار برابر بیشتر از صندلی‌های توالت باکتری دارند.
داروهای قاچاقی سلامت هزاران نفر را در افغانستان تهدید می‌کند.
مردم مسلمان و پاکباخته ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گزند ناهنجاری‌ها با کسی تعارف ندارند! بنابراین بعید نیست اگر به این نتیجه (ولو غیر واقعی) برسند که دست‌اندرکاران امور برای مقابله با کشف حجابِ برخی از خانم‌ها از توان لازم برخوردار نیستند! و یا خدای نخواسته در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند! احتمالا خود برای مقابله با این هنجارشکنی که باورهای دینی و عفت و اخلاق جامعه را تهدید می‌کند، دست به کار شوند! و از آنجا که مقابله با این ناهنجاری در شرح وظایف چند دستگاه از هر سه قوه تعریف شده است، پیامدهای این‌گونه اقدامات که بیرون از مدیریت هوشمندانه مراجع ذی‌ربط صورت می‌پذیرد‌، خسارت‌بار خواهد بود.
روزه گرفتن با فواید بسیاری برای سلامتی مرتبط است، اما یک مطالعه جدید روی موش‌ها نشان می‌دهد که ممکن است از نظر کاهش ایمنی هزینه‌ای داشته باشد.
یک نظرسنجی جدید در مورد خواب و سلامت روان نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد از بزرگسالانی که گزارش داده اند خواب خوبی دارند، علائم افسردگی نیز ندارند.
سردار سلامی فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ما می‌توانیم برد سلاح‌هایمان را افزایش دهیم، ولی این کار را نکردیم، چرا از این خویشتن‌داری سوءاستفاده می‌کنند؟ مگر ملت ایران چقدر صبر دارد؟ این را در جنگ تحمیلی نیز می‌توان دید. به این‌ها می‌گوییم بیشتر از این ادامه ندهند، خویشتنداری کنند و آرام باشند، دامنه تحمل ملت ایران هم حدود و حدودی دارد.
گاهی اوقات لکه‌های سفید یا رسوب «کرم مانند» روی زبان ظاهر می‌شود. به طور کلی، این پدیده به دلیل عفونت قارچی یا استرس مزمن است که منجر به رشد قارچ هایی می‌شود؛ قارچ‌هایی که به طور طبیعی در بدن زندگی می‌کنند.
این روز‌ها بطری‌های پلاستیکی همه‌جا به چشم می‌خورند و به‌رغم هشدار تولیدکنندگان این بطری‌ها مبنی بر یک‌بارمصرف‌بودن آنها، بعضی از مردم مجدد از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر شما هم دلتان می‌خواهد به‌خاطر حفاظت از محیط زیست از بطری‌های پلاستیکی دوباره استفاده کنید و نمی‌دانید استفاده دوباره از بطری آب پلاستیکی برای سلامتی خطرناک است یا نه، بهتر است این مقاله را بخوانید.
هنگامی که سیب‌زمینی، پیاز و سیر برای مدت طولانی در انبار می‌مانند، شروع به جوانه زدن می‌کنند. بعضی از مردم استفاده از این سبزیجات جوانه زده را بی‌خطر می‌دانند، اما بسیاری از افراد هم در مورد مصرف آن‌ها هشدار می‌دهند و معتقدند که برای سلامتی مضرند.
امیلی اسمیت، نویسنده اصلی این تحقیق و استادیار بهداشت در دانشکده بهداشت عمومی مؤسسه میلکن (GW Milken)، می‌گوید: «این مطالعه جامع‌ترین شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد کووید-۱۹ در دوران بارداری، یک تهدید جدی برای سلامتی است.»
اجاق‌های گازی همچنین مونوکسیدکربن و سایر آلاینده‌هایی را تولید می‌کنند که می‌توانند اثرات شدید سلامتی در کودکان و به ویژه بیماری‌های ریوی در آن‌ها ایجاد کنند.
توصیه ما به مصرف کنندگانی که به صورت حرفه‌ای مواد مخدر را مصرف می‌کنند این است که به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند، با استفاده از دارو، نیاز‌های خودشان را برطرف کنند و به سمت بهبودی و سلامت هدایت شوند.
در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های جدی چشمی و از دست دادن دائمی بینایی را افزایش می‌دهد. ترک سیگار و انجام چکاپ منظم چشم می‌تواند به بهبود سلامت چشم و جلوگیری از کاهش بینایی قابل اجتناب کمک کند.
آیا بالای ۵۰ سال سن دارید و پنج ساعت یا کمتر در شبانه روز می‌خوابید؟ نتیجه مطالعه‌ای که در هفته جاری منتشر شده هشدار می‌دهد که این موضوع می‌تواند برای سلامت شما در بلند مدت مشکل ایجاد کند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی اعتبارسنجی سازمان نظام پزشکی گفت: جراحی زیبایی در آرایشگاه‌ها ریسک بزرگی در حوزه سلامت است چراکه عوارض ناشی از تزریق ژل و بوتاکس توسط آرایشگر‌ها و افراد غیرپزشک بعضاً غیرقابل جبران و بسیار خطرناک خواهد بود.
کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به طور کلی بیماری‌های نورودژنراتیو یا بیماری‌هایی که در آن بافت مغز تحلیل می‌رود را دمانس می‌نامند، گفت: دمانس نیز انواع مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین انواع آن بیماری آلزایمر است. از انواع دیگر دمانس می‌توان به دمانس عروقی (دمانس واسکولار) یا ترکیبی از دمانس عروقی و بیماری آلزایمر اشاره کرد.
یافته‌های جدید دقیقاً نشان می‌دهد، چگونه برخی از باکتری‌های روده می‌توانند در برابر اثرات مضر رژیم غذایی پرچرب محافظت کنند و چگونه قند می‌تواند این مکانیسم‌های محافظتی را مختل کند. مطمئناً می‌دانیم، رژیم غذایی پرچرب و قند بالا می‌تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود.
در صورت موفقیت آمیز بودن یک پروژه تحقیقاتی در کره جنوبی، به زودی ساکنان این کشور می توانند گجتی همراه بدن خود به شکل یک تاتو حمل کنند که به طور خودکار مشکلات سلامتی را به فرد هشدار می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ