فابیو کاستا، فیزیکدانی از دانشگاه کوئینزلند که بر این تحقیق نظارت داشت، گفت: «تحقیقات در دل ریاضیات شکل می‌گیرد، اما نتایج حاصل از داستان‌های علمی تخیلی سر در می‌آورد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یاسین سلمانی می‌تواند یک خرید بسیار جذاب برای پرسپولیس در روزهای آینده باشد.
سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهور آمریکا برای رفع مشکل «وقفه تنفسی در خواب»، به‌تازگی استفاده از دستگاه «فشار جریان هوای همواره مثبت» را شروع کرده است.
بسیاری از کاربران اینترنت در تلاش برای یافتن دختر سرکش پنهان شده در این عکس، نا امید شدند، اما شما امید خود را از دست ندهید. سعی کنید چشمان خود را در سمت چپ تصویر متمرکز کنید، ممکن است چیزی مشکوک را تشخیص دهید.
به نظر می‌رسد در نهایت به پاسخی برای این معمای قدیمی دست یافته‌ایم. طبق نتیجه مطالعه‌ای تازه ممکن است ایده هوشمندانه‌ای باشد که روی نظریه اول مرغ و بعد تخم مرغ حساب باز کنیم، زیرا نشان می‌دهد که اولین خزندگان و پرندگان احتمالا فرزندان خود را به دنیا آورده اند.
هرچند ریاضیدانان موافق بودند که این تصویرسازی موسوم به «کلاه» اولین انیشتین است، با این حال هر هفت بار یک بار لازم بود تا تصویر آینه‌ای از آن کپی شود تا الگوی بدون تکرار بتواند ادامه پیدا کند. در این وضعیت یک مقاله دیگر در ماه گذشته منتشر شد که در آن آقای اسمیت و سه ریاضیدانی که به او کمک کردند تا این کشف را تأیید کند، شکل جدیدی را به نام «شبح» عرضه کردند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه می گوید اتحادیه جهانی برای بازگشت روس ها به مسابقات جهانی قول داده است.
میثم صالحی امروز در تمرینات تیم ملی والیبال ایران حاضر شده است.
درحالی‌که ایده «نفرین مومیایی» ممکن است دور از دهن به‌نظر برسد، اما خطرات واقعی دیگری نیز درباره مومیایی‌ها و مکان‌های دفن باستانی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از مقبره‌ها و سایر مکان‌های دفن، دارای کپک‌ها و باکتری‌های خطرناکی هستند که می‌توانند منجر به بیماری‌های شدید یا حتی مرگ شوند. به همین دلیل محققان و کارشناسان در مطالعه آثار و بقایای باستانی بسیار دقت می‌کنند.
حشرات از موفق‌ترین موجودات روی کره زمین هستند. گفته می‌شود که آن‌ها بین همه جانوران زمینی، بیشترین زیست‌توده را تشکیل می‌دهند و تأثیر قابل توجهی بر اکوسیستم جهانی دارند. با وجود این، فراوانی آن‌ها به موازات نادر بودن شگفت‌انگیز آن‌ها در دریا قرار دارد.
اسرار مثلث برمودا حدود ۷۰ سال گذشته در کانون حدس و گمان‌های عمومی بوده است و بسیاری بر این عقیده اند که حوادث این منطقه ممکن است مرتبط با نیرو‌های فراطبیعی باشد.
جدیدترین پژوهشی که در مجله‌ی «نیچر» منتشر شده است، نشان می‌دهد که هسته‌ی داخلی ماه یک توپ جامد با چگالی مشابه آهن است که توسط یک هسته بیرونی مایع احاطه شده است. این یافته‌ای است که به ما در درک بهتر نحوه شکل‌گیری منظومه شمسی کمک می‌کند.
در مجسمه‌های یافت شده از مصر باستان، فرعون‌ها در کنار افراد غیرسلطنتی به تصویر کشیده نمی‌شدند. مارگارت مایتلند، متصدی اصلی بخش مدیترانه باستان در موزه ملی اسکاتلند، در مقاله منتشره در کتاب خود به این نکته اشاره کرده که حضور یک فرد غیرسلطنتی در کنار فرعون، باعث شده تا این مجسمه "ناممکن" به نظر برسد.
ربیعی نوشت: مبارزه با فساد، بیش از آنکه پروژه امنیتی و قضایی باشد یک پروژه اجتماعی همراه با اصلاحات ساختاری است. به‌طور کلی شواهد نشان می‌دهد در این سال‌ها، دولت‌ها، در اجرای پروژه‌های اجتماعی با توجه به ذی‌نفعان مختلف آن، نتوانسته‌اند موفق عمل کنند. مبارزه با فساد از پیچیده‌ترین پروژه‌های اجتماعی است.
در طول این سال‌ها، نمونه‌های فسیلی متعددی از هیولا‌های تالی پیدا شده و اولین بار در سال ۱۹۵۵ بود که فرانسیس تالی، به صورت تصادفی با نمونه‌ای از این فسیل در بستر فسیلی Mazon Creek در ایلینویز روبرو شد.
مقبره‌ی توت‌عنخ‌آمون پر از مجسمه‌هایی از جنس عاج و فلزات باارزش، جواهرات و حتی یک ارابه‌ی طلایی کامل بود. اما یکی از رازآمیزترین اشیاء این مجموعه، یک سوسک سنگی شفاف بود که بر روی یک سینه‌آویز قرار داده شده بود.
این میمون ماده که دستانی سفید رنگ دارد در قفسی با میله‌های بزرگ زندگی می‌کرد که با توری مرغی (نوعی فنس مشبک) پوشانده شده و از قفس میمون‌های نر کناری اش جدا شده بود. با این حال، موموی ۱۲ ساله در سال ۲۰۲۱ فرزندی با دستان سیاه و سفید به دنیا آورد. محققان با استفاده از تست دی‌اِن‌اِی به تجزیه و تحلیل مدفوع ۴ میمون نر برای پیدا کردن پدر فرزند او پرداختند. در نهایت معلوم شد مومو با میمون دراز دست نر ۳۴ ساله‌ای به نام ایتو جفتگیری کرده بود.
نظر محققان درمورد ناپایداری مسیر حباب این است که به دلیل منحرف شدن دوره‌ای حباب، انحنای آن تغییر می‌کند، بنابراین بر سرعت بالا رفتن آن تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد نوسان در مسیر حباب می‌شود، و حباب در مسیر حرکت به بالا به آن سمتی که انحنای آن زیاد شده کج می‌شود.
معماهای ریاضی گزینه خوبی برای به چالش کشیدن و درگیر کردن مغز انسان محسوب می شوند. برخی معماهای ریاضی شبیه به معماهایی منطقی هستند و حل کردن آنها نیازمند کشف الگویی خاص یا استدلالی منطقی است.
انتخاب گزینه درست باید بر اساس تحلیل و استدلالی منطقی صورت بگیرد. حل کردن این گونه معما‌ها می‌تواند برای به چالش کشیدن مغز و تقویت بهره هوشی و مهارت‌های تحلیلی مفید باشد.
پژوهشگران ادعا می‌کنند که مطالعه جدید آن‌ها می‌تواند در درک تحرک ذرات که رفتار آن‌ها بین جامد و گاز به صورت انتقالی است، مفید باشد.
ستاره‌شناسان ادعا می‌کنند که یک معمای دیرینه در مورد چگونگی تکامل کیهان را حل کرده‌اند و آن، توزیع فضایی کهکشان‌های ماهواره‌ای ضعیف در اطراف کهکشان راه شیری است. آرایش عجیب این کهکشان‌های ماهواره‌ای که گاهی به عنوان صفحه ماهواره‌ها نیز شناخته می‌شوند، باعث می‌شود که به نظر برسند که در یک صفحه پهن، باریک و در حال چرخش قرار گرفته‌اند.
پیش بینی می شود که برزیل با کمترین تغییر ممکن به مصاف کرواسی برود.
روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یک اختلال روانی است که با دوره‌های مداوم یا عودکننده روان‌پریشانه مشخص می‌شود. علائم اصلی آن شامل توهم، هذیان و اختلال تفکر است. علائم دیگر این اختلال عبارتند از کناره‌گیری اجتماعی، کاهش ابراز عواطف و بی‌تفاوتی.
اتحادیه فوتبال امارات مکانیسم حضور در تیم ها در قهرمانان آسیا را تصویب کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ