هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز اعلام کرد: توافق هسته‌ای با ایران تمرکز کنونی آمریکا نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاخ سفید اعلام کرد که تمدید نشدن توافق صادرات غلات از طریق دریای سیاه  به تشدید بحران امنیت غذایی دامن می‌زند.
کاخ سفید اکنون به دنبال کنترل اوضاع تا یک زمان خاص، یعنی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است. تا آن زمان، هدف این است که اطمینان حاصل شود شرایط بحرانی نمی‌شود. با این تفاهم، تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود و احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز به شدت کاهش می‌یابد. واشنگتن امیدوار است از این زمان برای تمرکز بر دو جبهه‌ای که به نظرش جبهه‌های اصلی است، یعنی چین و جنگ روسیه-اوکراین، استفاده کند. انتظار اولیه آمریکا از اسرائیل این است که مداخله‌ای نکند.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام (توافق هسته‌ای) فعلا در دستور کار آن قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفتگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»
بلینکن تصریح کرد: "آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی، به همراه فشار اقتصادی، بازدارندگی و همکاری قوی دفاعی، بهترین راه برای مهار این اقدامات خطرناک (ایران)است. ما از تلاش های عربستان سعودی برای تنش زدایی و ثبات در روابط (با ایران) حمایت می کنیم."
دیپلمات پیشین ایران معتقد است که آمریکا و اروپا در این شرایط سه‌گزینه سیاسی را می‌توانند در دستورکار داشته باشند. نخست «توافق موقت» یا پلن B است که در آن آمریکا تحریم هایش را در مقابل کاهش برنامه هسته‌ای ایران کاهش خواهد داد. هرچند ایران قبلا این گزینه را رد کرده است؛ زیرا اهرم چانه‌زنی ارائه شده توسط ذخایر اورانیوم بسیار غنی خود را در ازای تخفیف محدود تحریم‌ها در یک توافق موقت ناپایدار از دست خواهد داد.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از «سفارش بزرگ» و «بزرگ‌ترین معاملات تاریخ بوئینگ» استفاده کرد. یک مقام دیگر آمریکایی هم بوئینگ را «نهنگ سفید» نامید. بااین حال، به نظر می‌رسد توافق با بوئینگ بخشی از توافق آمریکا- عربستان برای تشویق این پادشاهی باشد تا دست از برنامه هسته‌ای خود بکشد.
ند پرایس گفت: «در عرض چند هفته، بوئینگ دو مورد از بزرگترین معاملات خود را در تاریخ این شرکت تکمیل کرده است. این قرارداد‌ها با هم، بیش از ۱ میلیون شغل آمریکایی را در زنجیره تامین هوانوردی در ۴۴ ایالت پشتیبانی می‌کند. آخرین معاملات با عربستان سعودی به تنهایی بیش از ۱۴۰ هزار کارمند در آمریکا پشتیبانی می‌کند که بسیاری از آن‌ها به مدرک دانشگاهی چهار ساله نیاز ندارند».
پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه‌ مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.‌
شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز سه شنبه در دیدار با سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود به صراحت تاکید کرد: صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه‌ای و بین المللی، چین دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار و تزلزل ناپذیر حفظ خواهد کرد و به مشارکت سازنده در مسیر از سرگیری مذاکرات توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که ارائه پهپاد ایرانی به روسیه به افزایش جنایات جنگی در اوکراین کمک می‌کند.
پایگاه آکسیوس گزارش داد جارت بلانک قرار است در وزارت انرژی روی موضوعات مرتبط با سیاست هسته‌ای کار کند. این رسانه با طرح این سوال که چرا این تغییر مهم است، می‌نویسد: خروج بلانک نشانه دیگری مبنی بر این است که دولت بایدن معتقد است در حال حاضر هیچ راهی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران وجود ندارد. آکسیوس بلانک را یکی از بازیگران اصلی مذاکرات غیرمستقیم کاخ سفید با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور در دو سال گذشته ارزیابی کرده است.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به مذاکرات رفع تحریم‌ها اشاره کرد و با بیان اظهاراتی مداخله‌جوایانه، افزود: «مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار قرار ندارد و ما بر چگونگی تعامل نظام ایران با مردمش متمرکز شده‌ایم.»
هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز اعلام کرد: توافق هسته‌ای ایران تمرکز کنونی آمریکا نیست.
امیر عبداللهیان در صفحه توییتر خود نوشت: کاخ سفید که به شکل فزاینده‌ای در اعتشاشات اخیر ایران، مروج خشونت و ترور شد، هم زمان برای توافق هسته‌ای تلاش می‌کند. آقای بایدن، رفتار ریاکارانه و حمایت از داعش را متوقف کنید!
معاون وزیر خارجه روسیه امروز در واکنش به سخنان «جان کربی» هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: توافق هسته ای هنوز قابل دسترس است.
سخنگوی کاخ سفید توافق را بهترین مسیر در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران عنوان کرد.
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور گفته است که «بهترین راه برای دستیابی به این نتیجه از طریق یک فرآیند دیپلماتیک است» و به همین دلیل ۱۶ ماه است که در مذاکرات (احیای برجام) حضور داریم و برای اجرای مجدد این توافق و بازگرداندن تمام طرف‌ها به آن تلاش می‌کنیم.
هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت که همچنان روش مذاکره و دیپلماسی ادامه خواهد داشت.
سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه در ادعایی تکرامی گفت که واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 با ایران است.
دادستان‌های آمریکایی نیز عنوان کرده‌اند که دستیاران ترامپ به دروغ گواهی داده بودند که ترامپ با خروج از کاخ سفید تمامی اسناد دولتی را بازگردانده است.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد:دیپلماسی راه بازگشت به توافق هسته‌ای ایران (برجام) است و به گفتگو‌ها در این زمینه ادامه می‌دهیم.
ژان پی‌یر گفت: همان‌طور که بار‌ها از این تریبون اعلام کرده‌ایم، ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است، اما باید دید که آیا توافق (احیای برجام) واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد؛ یک تلاش دیپلماسی.
ژان پی‌یر گفت: همان‌طور که بار‌ها از این تریبون اعلام کرده‌ایم، ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است، اما باید دید که آیا توافق (احیای برجام) واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد؛ یک تلاش دیپلماسی.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات کاخ سفید گفته است که توافق هسته‌ای با ایران برای تل آویو الزام‌آور نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ