رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر روز پنجشنبه از مرز کره جنوبی و شمالی بازدید کرد. او پیشتر در اقدامی تحریک آمیز به جزیره تایوان سفر کرد که خشم مقام‌های چینی را در پی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کره‌شمالی از ورود هوایپمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت، این پرتاب، نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه موشک بالستیک کره شمالی خواهد بود که راکت‌های استفاده شده در فضاپیما را نیز پوشش می‌دهند.
دولت آمریکا با هشدار به کره شمالی، از این کشور خواست تا پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی خود را لغو کند و تاکید کرد که پیونگ‌یانگ می‌تواند با این پروژه، برنامه موشکی بالستیک خود را ارتقا دهد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید برخی کشورها درصد هستند تا اقدامات کره شمالی را از چشم جهان مخفی نگه دارند.
روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت که دانش‌آموزان و کارگران تمایل خود را برای ثبت نام در ارتش و مقابله با ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند.
کره شمالی خطاب به سازمان ملل و جامعه بین‌المللی خواستار توقف فوری رزمایش‌های نظامی تنش‌آمیز آمریکا و کره جنوبی شد.
کره شمالی با بیان اینکه سلاح هسته ای این کشور توازن قوا را در شبه جزیره کره حفظ کرده است، عبور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از خط قرمزها را غیر قابل قبول خواند.
یک فروند زیردریایی اتمی آمریکا با هدف هشدار به کره شمالی در شهر بندری «بوسان» در کره جنوبی پهلو گرفته است.
همزمان با شلیک دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی به سمت آب‌های شرقی این کشور، خواهر رهبر و سیاستمدار ارشد پیونگ‌یانگ به آمریکا هشداری جدی داد.
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت که این کشور به هرگونه اقدام نظامی آمریکا بر اساس اصل بمب هسته ای در مقابل بمب هسته ای و مواجهه همه جانبه در برابر مواجهه همه جانبه، پاسخی قوی خواهد داد.
کره شمالی با محکوم کردن آمریکا و کشورهای غربی بابت ارسال تسلیحات به اوکراین، تاکید کرد که «جنگ نیابتی» واشنگتن علیه روسیه، صلح جهانی را در معرض خطری جدی قرار می‌دهد.
هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ارسال تسلیحات به کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما اطلاعات خود در این باره را با هیئت متخصصان مربوطه در شورای امنیت به اشتراک می‌گذاریم.
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم علیه سه مقام برجسته کره شمالی به دلیل برنامه های موشکی و تسلیحاتی پیونگ یانگ خبر داد.
رژیم کره شمالی به قابلیتی دست یافته که سه دهه دیپلماسی سعی در جلوگیری از تحقق آن داشت رژیمی که قادر به توسعه، پرتاب و منفجر کردن بمب‌های اتمی است. کیم از خود هیچ علاقه‌ای برای پاسخ دهی به درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی امریکا به منظور از سرگیری مذاکرات هسته‌ای نشان نداده است.
یک مقام آمریکایی می گوید کشورهای چین و روسیه از نفوذ لازم برای منصرف کردن کره شمالی از برنامه آزمایش بمب هسته ای خود برخوردار هستند.
هماهنگ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد این کشور خود را متعهد به دفاع از هم پیمانان خود در قبال تهدیدات کره شمالی می داند.
علی‌رغم واکنش تند کره جنوبی علیه آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد این اقدام پیونگ‌یانگ تهدیدی فوری علیه واشنگتن و متحدانش نیست.
کره شمالی از آمریکا و کره جنوبی خواست تا مانورهای نظامی مشترک را متوقف کنند.
پس از شکست مذاکره با آمریکا که رهبران کره شمالی مواضع آمریکا را عامل اصلی آن دانستند، این کشور مجددا و با قدرت بیشتری توسعه توانایی ساخت بمب هسته‌ای خود را ادامه داده است.
در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش سلاح هسته ای است.
دولت آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود برای پاسخ «قاطع» به پیونگ‌یانگ است.
ارتش آمریکا در واکنش به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی مدعی شد این نوع اقدامات تهدیدی فوری برای آمریکا و متحدانش نیست.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را محکوم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ