قیمت مرغ که هفته گذشته تا هرکیلوگرم ۵۸ هزار تومان افزایش یافته و به قیمت مصوب ۶۳ هزار تومانی خود نزدیک شده بود دوباره کاهش یافت و در سطح خرده فروشی تا ۵۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مخبر با اشاره به شایعات اخیر در خصوص افزایش قیمت بنزین افزود: اینگونه شایعات و همچنین مصوبه مجلس برای اعمال محدودیت در کارتهای سوخت باعث شد که در برخی جایگاه ها شاهد صف های طولانی و ازدحام باشیم که خوشبختانه در بازدیدهایی که امروز از برخی جایگاهها داشتم، شرایط به نسبت عادی بود و مردم رضایت بیشتری داشتند.
سلمان ذاکر، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت برای کاهش مصرف انرژی و کاهش ترافیک ساعت کاری کارمندان دولت را تغییر داد و این تصمیم مقطعی است. انتقادات از تغییر ساعت کاری بجا است و دولت باید هوشمندانه عمل کند. ما نباید آرامش مردم را به‌دلیل کاهش مصرف انرژی برهم بزنیم. باید دولت تصمیم معقولانه‌ای می‌گرفت؛ اما به نظر می‌رسد تصمیم هیجانی گرفت و بازتاب منفی در جامعه داشت.
رباط کریم- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: درباره تشکیل استان غربی تهران به مرکزیت شهریار هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و در مرحله پیشنهاد و بررسی و کارشناسی هستیم.
بنا به تصمیم پارلمان اوکراین، وضعیت حکومت نظامی در این کشور برای سه ماه دیگر تمدید شد.
یکی از دلایل عدم احیای برجام نیز این است که امروز ایران به تکنولوژی‌هایی در دانش هسته‌ای دست پیدا کرده که قبلا نداشته و به این دلیل آن مزیت عدم اشاعه برجام از بین رفته است. همچنین از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا آنقدر زیاد شده که عملا برداشتن آن‌ها سود اقتصادی برجام را برای ایران به‌شدت کاهش می‌دهد و باید ببینیم آیا کشور‌ها و کمپانی‌های غربی حاضر هستند در این شرایط با ایران وارد معامله شوند و آیا دولت بایدن حاضر است هزینه سیاسی این تصمیم را بدهد؟
همان طور که کاهش اندک قیمت دلار در روز هفتم اسفند، محصول تدبیر و تصمیم مسوولان بود - که واقعاً هم بود - افزایش بی رویه قیمت دلار هم بی هیچ، چون و چرایی تقصیر آنهاست. این که دشمن چنان کرد و فلان کانال تلگرامی قیمت را بالاتر نشان می‌دهد و نظایر این ها، فقط بهانه‌هایی برای فرافنکی و فرار از پاسخگویی هستند.
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت تصمیماتی درخصوص تسریع در ساخت مسکن گرفته است.
تعویض احمد گوهری برابر ون پارس در ضربات پنالتی هرچند با صعود پرسپولیس همراه بود اما در چهره او غم بزرگی را می‌شد بابت این تصمیم احساس کرد.
ایده‌های مختلفی درباره اصلاح ساختار‌ها مطرح است این موضوع به ویژه در کرسی‌های نظریه پردازی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. با این حال تاکنون دولت تصمیمی در این رابطه اتخاذ نکرده و قطعاً هر آن چیزی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شود لازم الاجرا خواهد بود.
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
وقتی تصمیمی در شرایط اضطراری آلودگی هوا اتخاذ می‌شود، ولی در عمل نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بار آلودگی بگذارد قطعا باید تصمیمات سختگیرانه‌تری گرفته شود. بخش قابل توجهی از آلودگی هوای تهران مربوط به منابع ساکن است که در این خصوص استاندار تهران باید هرچه سریعتر دستور برخورد و قطع گاز ادارات و دستگاه‌های دولتی پر مصرف و آن‌هایی که پس از پایان ساعت کاری دستگاه‌های گرمایشی خود را روشن می‌گذارند صادر کند.
روابط پرتنش ایالات‌متحده و ونزوئلا زمانی تغییر جهت داد که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند. واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین شامل تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین کاهش توانایی صادرات انرژی از سوی روسیه باعث شد قیمت انرژی در جهان به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت انرژی اصلی‌ترین دلیل تغییر رویکرد دولت بایدن در قبال دولت نیکلاس مادورو بود.
دولت با اذعان به «سرگردانی شاغلان و خانوارهای سراسر کشور در مواجهه با شبه‌تعطیلی پنج‌شنبه»، تصمیم گرفته است با ارائه یک لایحه به مجلس، تعداد روزهای کاری هفته را از ۶ به ۵روز کاهش دهد. این برنامه، ششمین سعی دولت و مجلس از سال۹۵ برای تصویب «آخرهفته ۲روزه» به حساب می‌آید؛ اما دو موضع‌گیری روز گذشته یکی از مقامات دولتی در دفاع از نسخه۱۴۰۱ «سامان‌دهی تقویم تعطیلات»، احتمال اصابت تصمیم به هدف، در این آزمون را بالا برده است.
دولت آمریکا قصد دارد تا به منظور تنبیه عربستان بابت تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولید نفت، گزینه کاهش کمک نظامی به ریاض را مورد بررسی قرار دهد.
دیوید هندرسون، محقق و متخصص آمریکایی در حوزه انرژی گفت: کاهش تولید نفت منجر به آشفتگی در بازارهای جهانی و روابط بین ایالات متحده و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می شود.
کنعانی انجام اقدام متناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تأکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تاثیرپذیری از طرف‌های ثالث که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند، اجتناب کند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دولت هیچ تصمیمی برای کاهش سهمیه‌های بنزین ندارد.
قیمت نفت دوباره به دلیل نگرانی‌های تقاضا، افزایش ذخایر و احتمال اینکه دولت بایدن تصمیم جدیدی برای استفاده از ذخایر اضطراری صادر کند، کاهش یافت.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری گفت: دولت آخر ماه جاری درباره قیمت این محصول تصمیم گیری می کند.
رئیس‌جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اگر معلوم شود تصمیمی در دولت درست است نباید به‌دلیل کاهش محبوبیت و رای از آن گذر کرد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، حل موضوعاتی چون اشتغال، مسکن، هویت‌سازی ملی و جلوگیری از سیاه‌نمایی رسانه ای، سبب افت چشمگیر مهاجرت نخبگانی خواهد شد.
علی بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینکه آیا رییس جمهوری در نشست عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت یا خیر، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای این امر صورت گرفته است.
یک مطالعه جدید بر روی دندان‌های یک انسان باستانی نشان می‌دهد که ویروس عامل تبخال از ۵۰۰۰ سال پیش انسان‌ها را مبتلا می‌کرده است.
عملا بخش عمده‌ای از آنچه تحت عنوان ارز ترجیحی پرداخت می‌شد، در خدمت جریان فساد و رانت بود. در واقع هم هدررفت منابع کشور را داشتیم هم یارانه‌ها به مردم نمی‌رسید؛ لذا به منظور جلوگیری از ادامه این وضعیت تصمیم گرفته شد...

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ