در اواسط قرن بیستم، پیر شدن به عنوان بده بستانی میان باروری وحفاظت از سلول تعریف می‌شد. در اصل، بدن موجودات زنده از منابع خود برای رشد و سالم نگه داشتن ما در جهت ابقای سلول‌هایمان استفاده می‌کنند. طی دوران کودکی و نوجوانی، تاکید بر زنده ماندن و تا حد امکان قوی و سالم بودن است. بعد از بلوغ جنسی، اولویت به باروری تغییر می‌کند. زیرا برای بیشتر موجودات زنده، منابع محدود است و در اولویت قراردادن تولید مثل می‌تواند بر سلامت ماندن بچربد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«باید عزم سیاسی برای مواجهه با بحرانی که این روز‌ها گریبان جامعه و نظام اقتصادی سیاسی را گرفته داشته باشیم، چرا که در غیر این صورت در سیاه چاله اقتصادی قرار می‌گیریم و از تمامی کشور‌های منطقه خلیج فارس در حوزه توسعه اقتصادی دانش بنیان عقب خواهیم ماند. در وضعیت فعلی همه شاخص‌های اقتصادی و جمعیتی ما در شرایط هشدار قرار دارند. شرایط فعلی در اقتصاد ما بسیار شکننده است و نیاز به تصمیمات جدی دارد. مسئولان باید نگران باشند و توجه کنند جامعه به تغییرات ریشه‌ای نیاز دارد.
جسیکا تائوبرت، یکی از پژوهشگران روانشناسی دانشگاه کوئینزلند، می‌گوید: «هدف مطالعه ما این بود که بفهمیم آیا نمونه‌هایی از پاریدولیا چهره می‌توانند حامل انواع سیگنال‌های اجتماعی مانند سن و جنسیت بیولوژیکی باشند که به طور معمول چهره‌های واقعی منتقل می‌کنند. نتایج ما یک سوگیری قابل توجه در ادراک جنسیتی را نشان داد، به طوری که بسیاری از چهره‌های واهی بیشتر به عنوان مرد در نظر گرفته می‌شوند تا زن.»
احسان ارکانی، نماینده نیشابور در مجلس، می‌گوید: می‌خواهند واقعیت‌ها را زیر حرف‌های قشنگ و شعار‌های زیبا قایم کنند. در نگاه به شاخص‌ها، می‌بینیم بسیاری از آن‌ها رشد منفی دارند و اینکه ما گفتاردرمانی و شعاردرمانی کنیم، واقعا نمی‌دانم چقدر مطلوب باشد، اما باید قبول کنیم مردم این‌ها را از ما نمی‌پذیرند.
گاهی اوقات شما تصمیم می‌گیرید برای صرفه‌جویی در مصرف روغن، از روغنی که قبلاً استفاده کرده‌اید مجدد استفاده کنید. این کار یکی از رایج‌ترین دلایل کف کردن روغن موقع سرخ کردن است و برای سلامت شما بسیار مضر است.
«کریستر هوبلین»، محقق این مؤسسه می‌گوید: «[در عوض] افزایش ریسک مرگ‌ومیر در افراد شب زنده‌دار ظاهراً به‌طور عمده تحت تأثیر مصرف بالاتر تنباکو و الکل است. این بررسی در مقایسه با کسانی انجام گرفته است که سحرخیز محسوب می‌شوند.»
یکی از انتقادات نمایندگان به جلسات شورای هماهنگی سران قواست، نمایندگان گله‌مند هستند، چرا تصمیماتی که می‌گیریم و قانون می‌شود در جای دیگر نقض می‌شود. این هم تذکر داده شده که رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه باید دقت کنند که مصوبات مجلس را پیگیری کنند.
یکی از انتقادات نمایندگان به جلسات شورای هماهنگی سران قوا است، نمایندگان گله‌مند هستند که چرا تصمیماتی که می‌گیریم و قانون می‌شود در جای دیگر نقض می‌شود. این هم تذکر داده شده که رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه باید دقت کنند که مصوبات مجلس را پیگیری کنند
ما در این روز که یکی از دو عید بزرگ اسلامی است، از اعمال مربوط به این روز مبارک، معنای عید را الهام می‌گیریم. چراکه این عید به حکم دین ما و اسلام ما تعیین شده است؛ و اگر بخواهیم هدف اسلام را از مقرر داشتن این عید مبارک بفهمیم تا به‌راستی بر ما مبارک باشد، همان‌طور که وضع‌کننده و صاحب آن خواسته است، باید به اعمال و ذکر‌ها و واجبات این روز بنگریم. با بررسی این امور، می‌توانیم معنا و مفهوم عید را دریابیم.
سردرد از درد‌های بسیار شایعی است که اشکال مختلفی دارد، از خفیف تا شدید که از چند دقیقه تا چند روز ادامه می‌یابد. جمجمه که درد می‌گیرد، ممکن است فکر کنید احتمالا این درد خود بافت مغز است، اما اینطور نیست.
پاکو خمس با اظهارات کنایه‎‌آمیز و دور از انتظار آتش دوئل حساس مقابل پرسپولیس را برافروخت.
اکنون بسیاری از زنان از طرح شکایت علیه همسران‌شان می‌ترسند، زیرا جایگزینی جز ادامه زندگی با آنان پیش روی‌شان ندارند. اکنون می‌بینیم که زنان بیش‌تر به فکر تامین نیاز‌های اساسی فرزندان‌شان مانند غذا و پوشاک هستند و خشونتی که علیه‌شان اعمال می‌شود برای‌شان در اولویت دوم از نظر اهمیت قرار دارد.
تعداد سرماخورده‌ها در طول ماه‌های سرد سال بیشتر از بقیه فصول است، یکی از دلایل رشد ویروس سرماخوردگی، کاهش دمای بدن است، البته شاید باز شدن مدارس نیز یکی دیگر از دلایل افزایش سرماخوردگی در این فصول سرد باشد.
استرس شغلی، مختص شغل خاصی نیست و زمانی رخ می‌دهد که بین نیاز‌های شغلی با توانایی‌ها، قابلیت‌ها و خواسته‌های فرد هماهنگی نباشد.
سعید حجّاریان نوشت: درز دادن اطلاعات طبقه‌بندی‌شده معمولا طبق قانون جرم محسوب می‌شود. مگر آنکه زمان طولانی از آن گذشته باشد و مطابق قانون بتوان آن را در اختیار عموم گذاشت. مثلا می‌بینیم اطلاعات مربوط به ۳۰ یا۴۰ سال پیش ایران را که بعضی آرشیو‌های غربی منتشر می‌کنند. اما واقعیت آن است که هر مرجعی نمی‌تواند سندی را طبقه‌بندی کند و تنها قانون آن مرجع را تعیین می‌کند.
می‌دانیم که مریخ‌نورد‌ها ربات هستند، اما آن‌ها را مانند دوست یا حیوان خانگی در نظر می‌گیریم. چه چیزی باعث می‌شود که ما تا این اندازه به آن‌ها احساس وابستگی داشته باشیم؟
وقتی در طول سال به آمار جهانی میزان حمله قلبی نگاه می‌کنیم، آنچه می‌بینیم نرخ‌های نسبتاً ثابت هفته به هفته است. در این میان دو استثنا وجود دارد: یکی این که در ماه‌های تابستان یک افت گسترده و کم عمق در حملات قلبی وجود دارد و در آذر ماه نیز شاهد افزایشی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی در فاصله زمانی دو هفته آخر سال بین کریسمس و سال نو هستیم.
چرا حرام‌های دیگر را مانع نمی‌شوید یا حتی انجام می‌دهید؟ نخواندن نماز، نگرفتن روزه و... را چرا اجباری نمی‌کنید؟ یا اصلا چرا ربا می‌گیرید که بدترین حرام است؟ چرا دروغگویی را جرم اعلام نمی‌کنید که گناه کبیره است؟ غیبت را چه خواهید کرد؟ همه اینها هم مشهود است.
چرا حرام‌های دیگر را مانع نمی‌شوید یا حتی انجام می‌دهید؟ نخواندن نماز، نگرفتن روزه و... را چرا اجباری نمی‌کنید؟ یا اصلا چرا ربا می‌گیرید که بدترین حرام است؟ چرا دروغگویی را جرم اعلام نمی‌کنید که گناه کبیره است؟ غیبت را چه خواهید کرد؟ همه این‌ها هم مشهود است.
پیروزی ژاپن مقابل آلمان، دومین پیروزی یک تیم آسیایی مقابل یک غول دنیای فوتبال آن هم در فاصله ۲۴ ساعت بود.
گفتگو شاید کمک کند که به راه‌حل نزدیک شویم، اما راه‌حل نیست، یعنی این‌جوری نیست که ما بیاییم گفتگو کنیم و مساله‌ای که در خیابان می‌بینیم، حل شود.
لیلا میررضایی، روانشناس گفت: از جمله دلایل اصلی لذت بردن از ترس می‌توان به اطمینان از امنیت، هیجان، احساس نزدیکی به دیگران، فراموشی موقت درگیری‌ها و دغدغه‌ها، خشنودی و رضایت از خود و کنجکاوی اشاره کرد.
فران تورس شایعات جدایی احتمالی خود از بارسلونا را رد کرد و گفت که با گذشت زمان، توانایی‌های خود را اثبات خواهد کرد.
حسین جلالی نماینده مجلس گفت: هنوز عمر دولت یکساله نشده است که به جای تعامل، تقابل و چنگ‌اندازی به دولت شروع شده است. هر روز کشاندن وزرا به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و سوال و استیضاح معنی ندارد، چرا که با این کار‌ها فرصت خدمت از دولت گرفته می‌شود.
سینمای رسانه‌ها در روز نخست از سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر محل نمایش فیلم‌های «رمانتیسم عماد و طوبا» و «بی همه چیز» بود و در این میان، «بی‌همه چیز» ساخته محسن قرایی و با بازی هدیه تهرانی و پرویز پرستویی که ظاهراً گرته برداری از نمایش ملاقات با بانوی سالخورده است، توجه بیشتری را نسبت به خود جلب نمود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ