لیلا میررضایی، روانشناس گفت: از جمله دلایل اصلی لذت بردن از ترس می‌توان به اطمینان از امنیت، هیجان، احساس نزدیکی به دیگران، فراموشی موقت درگیری‌ها و دغدغه‌ها، خشنودی و رضایت از خود و کنجکاوی اشاره کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک توضیح قابل قبول این است که ما تمایل داریم به بوی خودمان عادت کنیم. به عبارت دیگر، به گفته دکتر لورِتا برونینگ، متخصص شیمی مغز و رفتار اجتماعی پستانداران، از آنجایی که ما به طور منظم گاز روده دفع می‌کنیم (به طور متوسط حدود نیم لیتر در روز)، به بوی آن عادت کرده‌ایم.
ما نباید به دلخوشی‌های کوچک دل ببندیم. اگر می‌خواهیم در قطب اقتصادی منطقه‌ای جایی داشته باشیم، باید همکاری گسترده و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کنیم؛ همانطور که اعراب با یکدیگر کار و سرمایه گذاری می‌کنند. در حال حاضر عراقی‌ها با شورای همکاری‌های خلیج فارس و به ویژه عربستان و امارات همین رفتار را دارند و سرمایه گذاری‌های چندمیلیارد دلاری در بصره و سایر شهر‌های مهم، جذب می‌کنند. ترکیه نیز رفتاری مشابه انجام داده است. سفر اخیر اردوغان به عربستان، امارات و کشور‌های عرب منطقه با همین هدف انجام شد و پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری‌های ده‌ها میلیارد دلاری بین ترکیه و کشور‌های منطقه شکل بگیرد. دلخوشی ما به تعدادی سفر درست نیست. این سفر‌ها به لحاظ دیپلماتیک مثبت است، اما باید دستاورد اقتصادی نیز داشته باشند. تحقق همه این اهداف به عملکرد تیم دیپلماسی دولت سیزدهم بستگی دارد.
اگر در استفاده از هدفون زیاده روی کنید، ممکن است دچار تینیتوس یا همان وزوز گوش شوید. ممکن است رفته رفته حتی در سکوت کامل هم صدای زنگ زدن، وزوز، ترق و تروق و خش خش بشنوید.
ریچاردسون درباره آینده‌ای هشدار می‌دهد که در آن ربات‌ها به صورت روزمره و عادی برای مقاصد جنسی به کار می‌روند. او «کارزار علیه ربات‌های پورن» را با هدف جلب توجه به آسیب‌های اخلاقی عادی‌سازی چنین استفاده‌هایی از فناوری راه‌اندازی کرده است.
ضعف عضلات می‌تواند منجر به تق تق کردن ستون فقرات هنگام حرکت بشود. طولانی نشستن یا ایستادن منجر به وارد آمدن فشار زیاد به مفاصل و حتی ایجاد درجاتی از آرتروز در مفاصل می‌شود و حتی می‌تواند با درد، علاوه بر این صدا‌ها همراه شود.
احتمالا یک تفاوت قابل تشخیص که نظرتان را جلب کرده، کوتاهی در‌های توالت‌های عمومی است که بعضی وقت‌ها احساس داشتن فضای خصوصی را سلب می‌کند. اما دلایلی پشت این طراحی سوال برانگیز وجود دارد.
سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: هواشناسی اعلام می‌کند دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر رخ خواهد داد، اما اگر هواشناسی رسما اعلام کند دما به ۵۰ درجه رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود.
ترس غیرمنطقی از یادگیری می تواند توسط یک تجربه آسیب زا در مدرسه ایجاد شود. عواملی مانند رقابت بیش از حد و انگیزه کم بر ایجاد این ترس تاثیر می گذارند که می توان با تقویت مثبت آن را برطرف ساخت.
افراط‌گرایی سیاسی در والدین باعث باعث محدود شدن روابط عمیق کودکان با همسالان می‌شود و اینگونه والدین هم معمولا دوری از کودکانی که والدینشان مخالف با عقاید آن‌ها هستند را مفید و لازم می‌دانند. اینگونه کودکان معمولا در بزرگسالی یا همان کودکی نمی‌توانند عصبانیت خود را کنترل کنند و نظرگاه‌های مختلف برای آن‌ها قابل درک نیست و این باعث می‌شود که ترس از این پیدا کنند که نمی‌توانند احساسات خود در جمع را کنترل کنند.
فرزین گفت: موضوع نرخ ارز، همه را نگران کرده، البته در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. نوسان نرخ ارز به سایر بازار‌ها علامت می‌دهد و باعث بی‌ثباتی می‌شود.
بازار سرمایه نسبت به عملکرد نهاد ناظر یا متولی بازار سرمایه منتقد است. نهاد متولی به جای این که سعی در جذب نقدینگی‌ها داشته باشد، یا عمق مناسب در بازار ایجاد کند و بازار را به سمت امنیت ببرد، بیشتر بر مدیریت شاخص متمرکز شده است. به نظر می‌رسد ترس از تکرار بازی‌هایی که سال ۱۳۹۹ اتفاق افتاد نیز وجود دارد.
نتایج پژوهشی تازه که در مقاله ای علمی منتشر شده اشاره می کند که "ترس" و "تهدید" می توانند مدارهای عصبی قشر مغز که کارکردشان برای کنترل کنش می باشد را مسدود کنند و این امر منجر به بی حرکتی غیر ارادی می شود.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا هردو در حال بررسی ممنوعیت تیک تاک هستند. آن‌ها در حال محدود کردن نحوه مدیریت داده‌های کاربر و به طور کلی افزایش نظارت روی این اپلیکیشین در مقایسه با مثلا فیسبوک یا اینستاگرام هستند. این دو نهاد پا را از این هم فراتر گذاشته اند و از ترس جاسوسی نصب این برنامه را برای کارمندان دولتی قدغن کرده اند.
امتیاز مصونیت قضایی گاهی اوقات این تصور را به‌وجود می‌آورد که سیاستمداران می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. اقداماتی که ممکن است خلاف منافع عمومی باشد. اگر یک مقام دولتی مصونیت داشته باشد و بابت امضای قراردادی رشوه بپذیرد، حتی اگر مجرم شناخته شود، ترس چندانی از سیستم قضایی ندارد.
قاضی پرونده دنی آلوز روز گذشته حکم به زندانی شدن او داد چرا که ترس از فرار این بازیکن از اسپانیا وجود داشت. در صورت اثبات اتهامات، دوران زندان او طولانی‌مدت خواهد بود.
بان اوبلاک، گلر اتلتیکو مادرید، اعتراف کرد که شب گذشته با ترس وارد زمین شدند و 30 دقیقه ابتدایی بازی را تقدیم بارسا کردند.
علت عدم اعتراض می‌تواند، ترس یا بلد نبودن اعتراض یا نداشتن نمایندگی باشد یا اعتراض را بی‌فایده می‌داند. معترض کسی است که نارضایتی خود را به شکلی مدنی ابراز می‌دارد، با تجمع، شعار دادن، نامه‌نگاری و شیوه‌های مناسب دیگر. اغتشاشگر نیز در پی تخریب و درگیری و مسائل مشابه است چه اعتراض واقعی داشته باشد و چه نداشته باشد. اگر مجموع این سه دسته از افراد را در یک جامعه هزار نفر بدانیم، به احتمال زیاد و فقط برای تقریب ذهن، ۹۵۰ نفر آنان را افراد ناراضی تشکیل می‌دهند. از ۵۰ نفر باقیمانده احتمالا ۴۸ یا ۴۹ نفر نیز معترض هستند و فقط یک یا دو نفر دست به اقدامات عملی می‌زنند.
روزنامه انگلیسی «آبزرور» علت اصلی انصراف بورس جانسون از رقابت برای رسیدن به پست نخست وزیری انگلیس را ترس از دست دادن سود چند میلیون دلاری عنوان کرد.
ترس یک احساس باستانی است و داستان‌های ترسناک در تاریخ بشر ریشه دوانده‌اند. در جوامع اولیه، از داستان‌های ترسناک برای آموزش به کودکان در مورد خطراتی که ممکن بود آن‌ها را تهدید کند، مانند گرگ‌ها و سایر شکارچیان استفاده می‌شد. امروزه سینما دریچه‌ای به سوی ترس‌های جمعی جامعه است.
زیدآبادی گفت: در بسیاری از کشورهای جهان مخالفان در خیابان حضور دارند و مخالفت خود را بیان می‌کنند. ولی معلوم نیست چرا اینقدر در ایران از آن ترس وجود دارد. در همه جای جهان، مردم برای پیگیری مطالبات خود می‌آیند و پلیس هم جایگاه ویژه‌ای را برای آن‌ها اختصاص می‌دهد.
ترس از مصدومیت و ناآمادگی فراتر از انتظار یحیی، باعث شد تا یورگن لوکادیا از لیست بیست نفره بازی فولاد خط بخورد.
ما دارای چیزی هستیم که اصطلاحا سوگیری منفی نامیده می‌شود که علت اصلی ترس و بدبینی در انسان است؛ یعنی ترس و بیزاری ما از زیان خیلی بیشتر از اشتیاق و علاقه‌مان به سود است و طبیعتا افرادی با چنین ویژگی‌هایی بقا پیدا کرده‌ و توانسته‌اند ژن‌شان را به نسل بعد منتقل کنند و تقلای آنها برای بقا نقشی منفی بر مغزها باقی گذاشته است.
پاسخ کوتاه اینکه: «به همان دلیل که خودروسازهای ایرانی، هیوندای نمی‌سازند!» خلق یک محصول جهان نیاز به تفکر جهانی در همه سطوح و عدم ترس از رقابت با مدعیان دارد. آیا می‌توان انتظار داشت ایرانی‌ها بازی مرکب را بسازند که با تفاسیر داخلی مشمول «ترویج خشونت، نمایش غیرواقعی جامعه، طمع کاری مردم، عدم امیدواری به دستیابی به موفقیت و تحقق عدالت» و ده‌ها برچسب دیگر می‌شود و کوشش مسئولان کره جنوبی در خلق یک جامعه آرمانی را زیر سوال می‌برد؟!
قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشورْ مقابلِ رویِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی‌کِشد و نمی‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد... پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ به‌خاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ