شهردارمنطقه ۱۳ از برگزاری آئین سنتی خیمه سوزان و تعزیه خوانی همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چراغ‌های جلو به شکل کشیده و عمودی طراحی شده‌اند. HS ۷ همچنین دارای یک خط بلند قرمز رنگ روی کاپوت است که نشان اساسی هر خودروی هونگچی است. نشان قرمز رنگ دیگری روی گلگیر حضور دارد. دستگیره‌های در و آینه‌های بغل سنتی هستند. نمای جانبی به ما می‌فهماند که با یک SUV نسبتا بزرگ و احتمالا سه ردیفه مواجه هستیم.
سید محمد نبی موسوی فرد گفت : وجود مقدس امام حسین (ع) و اهل بیت، به زنجیرزنی، سینه زنی و اشک ریختن نیازی ندارند البته هرسال باید پرشور تر از سال‌های قبل برگزار شود و به جای اشک، خون گریه کرد اما هدف عمده آیین‌های عزاداری، الگو گرفتن از رفتار و اخلاق اهل بیت عصمت و طهارت، جاری شدن عدالت به معنای واقعی است.
مرمت آئینه کاری تالار برلیان کاخ گلستان با حضور متخصصان هنر گچ بری و آئینه کاری آغاز شد تا برای برنامه‌های روز مشروطیت آماده شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از اختصاص ۸۰ هزار تُن برنج و شکر برای برپایی آیین‌های ایام محرم و صفر خبر داد.
عباس عبدی: آیین‌های مذهبی که از طرف حکومت، برنامه ریزی و اجرا می‌شود، آخرین ضرباتی است که به نهاد و فرهنگ دینی زده می‌شود
عباس عبدی: آیین‌های مذهبی که از طرف حکومت، برنامه ریزی و اجرا می‌شود، آخرین ضرباتی است که به نهاد و فرهنگ دینی زده می‌شود
یکی از میراث‌های ناملموس پایتخت که در دیگر نقاط کشور هم اجرا می‌شد و در سال ۱۳۹۱ و با شماره ۷۹۲ به ثبت میراث ملی رسیده است، جشن گاهنبار است. پیروان آئین زرتشت معتقدند خداوند آفرینش جهان مادی را در ۶ گاهنبار به انجام رسانده و در ۶ مقطع مختلف سال این روز را جشن می‌گیرند. این جشن هنوز در آتشکده تهران برگزار می‌شود.
با استفاده از اسکن سه‌بعدی در بررسی قالب‌های گچی باقی‌مانده از تدفین‌های رومی، اطلاعات تازه‌ای از آیین‌های تدفین در روم باستان به دست آمده است.
بخش خصوصی صنعت خودرو ایران در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر تصمیم شورای رقابت در تعیین نرخ دستوری برای محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی، روزهای سختی را سپری کرد اما خوشبختانه در آخرین ساعات آدینه‌ای که گذشت، شورای رقابت با تجدیدنظر در این تصمیم نشان داد که کفه عقلانیت در تصمیم‌گیری براساس نظام هزینه و قیمت بر تصمیم‌های لحظه‌ای سنگینی می‌کند.
ایرانیان آیین‌های مختلفی دارند که هر کدام از آنها با ریشه‌های تاریخی و اعتقادی، از سالها پیش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و به عنوان میراث ناملموس بشری ثبت شده‌اند.
ریحان دارای سابقه کشت 3000 ساله است و از دیرباز به وسیله مردم اروپا و آسیا در مراسم مذهبی و آئین‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
باستان‌شناسان هفت سر گاو را در اطراف یک محراب معبد پیدا کردند که به نظر می‌رسید در آنجا به حالت عبادت بر روی زمین قرار گرفته بودند. محققان می‌گویند کشفیات جدید نور تازه‌ای بر زندگی مذهبی و آیین‌های این شهر باستانی می‌تاباند.
آیین‌های نخستین شب قدر همزمان با ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع)، با حضور سید حسن خمینی و رئیس قوه قضائیه در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد. تصویری از حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم نخستین شب قدر را مشاهده کنید.
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری آئین‌های وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای اخیر در سوریه را اعلام کرد.
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری آئین‌های وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای اخیر در سوریه را اعلام کرد.
مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در استقبال از نوروز ۱۴۰۲ و در راستای پاسداشت آیین‌های کهن ایرانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است که حول شعار «سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» برگزار می‌شوند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه اجرای برنامه‌های نوروز خوانی به عنوان یکی از آیین‌های کهن نوروزی مازندران مانند سال‌های گذشته در دستور کار است، ادامه داد: این مراسم در نوروزگاه‌ها به همراه برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۲۲ شهرستان انجام خواهد شد.
آئین‌های سه مرحله اصلی گذار و در کنار آن مراسم عید قربان، به عنوان یک گذر در میانه زندگی فرد، در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان و در قالب طرح مردم‌شناختی آئین‌های گذار بررسی شد.
پنگوئن ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند و گونه های قطب جنوب برای تحمل سختی های سرد زمستان به توده های استعماری متکی هستند. آزمایش این حیوانات در شرایط وحشی نیز نسبتاً آسان است، برخلاف بسیاری از آزمایش‌های آینه‌ای دیگر که حیوانات را در محیط اسیر می‌خواستند.
طبق گفته «ایزیدور خاراکسی» از مورخان و جغرافیدانان یونانی سده اول میلادی دژ رشکان شهر ری، تفریحگاه و استراحتگاه بهاره شاهان اشکانی و یکی از اماکن مهم برگزاری مراسم و آیین‌های نوروزی در دوره امپراتوری ساسانی به شمار می‌رفت.
همزمان با برگزاری آئین‌های مذهبی ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) طرح‌های فرهنگی اکران و بیش از ۱۳ هزار پرچم عزاداری از سوی سازمان زیباسازی شهرتهران در پایتخت به اهتزاز در آمد.
خرم‌آباد- شب یلدا برای لرستانی‌ها از دیرباز همراه با برگزاری آئین‌های بومی بوده است که برخی از آن‌ها همچنان زنده هستند و اجرا می‌شوند.
باشگاه ملوان به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس باشگاه صنعت نفت به سرمربی و سرپرست این تیم لوحی به یادگار اهدا کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از حضور بیش از ۵۰۰ نفر گردشگر خارجی در آیین‌های مذهبی و معنوی ماه محرم در استان یزد همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ