شهرت گز بلداجی با فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد تولید گز در شهر از شهرت گز اصفهان پیشی گرفته است، اما سوال اینجاست که چرا بیشتر مردم، گز را فقط مخصوص اصفهان می‌دانند و کمتر از بلداجی چهارمحال و بختیاری به عنوان پایتخت گز اطلاع دارند؟ این در حالی است که حتی فروشندگان اصفهانی هم گز بلداجی را خریداری می‌کنند تا به مسافران عرضه کنند. این استقبال سبب شده است که طی سال‌های اخیر بر تعداد کارگاه‌های گز این شهر افزوده شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفارت جمهوری اسلامی ایران‌ در شهر ریاض پایتخت عربستان شامگاه‌ پنج شنبه ( ۲۶ مرداد ۱۴۰۲) با حضور «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه به طور رسمی بازگشایی و فعالیت خود را آغاز کرد.
اسلام‌آباد غرب یکی از شهر‌های استان کرمانشاه است. این شهر آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که گردشگران را به‌خود جذب می‌کند.
شماری از مردم آمریکا با برگزاری تجمعی در پایتخت این کشور از ملت فلسطین حمایت کردند.
«شب‌های سفید روسیه» از ایام معروف در کشور روسیه است که توریست‌های زیادی به تماشایش می‌آیند؛ شب‌هایی با حدود ۳ ساعت تاریکی! آسمان در این شب‌ها فقط از حدود ۱۱شب تا ۲ بامداد، تاریک می‌شود.
طرح دستگیری سارقان و مال خران با حضور سرهنگ، ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در محوطه پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد.
در آستانه صد و یکمین دربی پایتخت مروری داشته ایم بر تعدادی از عکس‌های خاطره انگیز تقابل این دو تیم در سال‌های قبل.
رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی گفت: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحات هدایت کرده و با ترفند‌های مختلف اقدام به تصویر برداری از آن‌ها می‌کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصد رشد و دیده شدن دارند.
تجمع ضد دولتی توسط جنبش وحدت در میدان آزادی ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد. بسیاری از معترضان حاضر در این تجمع خواستار استعفای نیکول پاشینیان، نخست وزیر و دولت این کشور شدند.
معترضان که به فراخوان ائتلاف اپوزیسیون در نایروبی پایتخت کنیا تجمع کردند، با دخالت پلیس مواجه شدند. هزاران نفر امروز پس از اعتراض رایلا اودینگا، رهبر ائتلاف به نتایج انتخابات و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، به خیابان‌ها آمدند. پلیس با مسدود کردن خیابان‌های اصلی با خودرو‌های امنیتی، تمام راه‌های منتهی به ساختمان ریاست جمهوری را بست و با معترضان برخورد کرد. پلیس نایروبی روز گذشته هشدار داده بود که تظاهرات مجاز نیست.
در دهلی نو، پایتخت هند، نیروهای مسلح این کشور رژه‌ای را در هفتاد و چهارمین سالگرد روز جمهوری برگزار کردند. یگان‌های نظامی مصر نیز در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم همچنین سامانه‌های تسلیحاتی ساخت هند مجهز به تجهیزات پیشرفته به نمایش گذاشته شد. این تسلیحات شامل بسیاری از هویتزرها، تانک ها، موشک‌های کروز مافوق صوت، موشک‌های ضد تانک و نفربر‌های زرهی است. در این مراسم با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، سربازان نیرو‌های مسلح مصر نیز رژه رفتند. رئیس جمهور مصر پس از پایان مراسم با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد.
در مادرید، پایتخت اسپانیا، رانندگان تاکسی در برابر تلاش دولت برای تصویب مقررات جدیدی که حقوق پلتفرم‌های حمل‌ونقل دیجیتال مانند اوبر و کبیفای را گسترش می‌دهد، دست به اعتصاب زدند. صد‌ها راننده تاکسی به آرامی در مرکز شهر حرکت کردند و ترافیک را مختل کردند. هفته گذشته نیز اقدامی مشابه در بارسلون برگزار شد.
به مناسبت رحلت حضرت ام البنین (س) تصاویر مادران شهدا در سازه های تبلیغاتی شهر تهران اکران شد.
رسانه‌های پاکستان لحظاتی پیش، از وقوع یک انفجار انتحاری در اسلام‌آباد خبر دادند و همزمان تدابیر امنیتی در پایتخت این کشور تشدید شده است.
در تیرانا پایتخت آلبانی هزاران نفر با برگزاری تظاهرات ضد دولتی با نیروهای پلیس درگیر شدند.
کارگران اعتصاب کرده در آتن پایتخت یونان پس از شرکت در یک راهپیمایی اعتراضی با نیروهای پلیس درگیر شدند.
فضای سبز دوم از تقاطع شیخ فضل‌الله‌نوری تا یادگار امام (ره) از سال‌ها پیش ایجاد شده و به بوستان ۱۵ هکتاری معروف است، رشد قارچ باعث توجه بیشتر افراد به این محدوده شده است. به طوری‌که افرادی که برای پیاده‌روی به این باغ‌راه می‌آیند، با دیدن قارچ‌ها تعجب می‌کنند. برخی هم با این موضوع که ممکن است قارچ‌ها خوراکی باشند، چون تازه‌اند و سفید، آن را می‌چینند. گویی که در حال چیدن سبزی‌های بهاره و کوهی هستند.
آرامستان دولاب در حقیقت همان گورستان قدیمی ارامنه است که قبر‌ها و گور‌های مربوط به مسیحیان ارمنی در آن جای گرفته‌اند. در این گورستان قبر ۴۰۹ سرباز و ۵۲۸ غیرنظامی وجود دارد. رسما گورستان در سال ۱۳۱۵ تاسیس شد و سال‌های سال است که در آن هیچ‌گونه تدفینی صورت نمی‌گیرد.
فرانسوی‌ها در پاریس پایتخت فرانسه و منطقه دونکرک، در اعتراض به بالا بودن هزینه‌های زندگی، افزایش تورم و کمبود سوخت تظاهرات کردند و دست به اعتصاب سراسری زدند.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
فعالان محیط زیست در برلین پایتخت آلمان در اعتراض به سیاست آب و هوا و محیط زیست دولت تظاهرات برگزار کردند و دستان خود را با چسب روی زمین چسباندند. نیروهای پلیس برای جدا کردن دست تظاهرکنندگان از روغن استفاده کردند و در ادامه آنها را بازداشت کردند.
پنجاه و نهمین طرح رعد پلیس تهران بزرگ، صبح امروز سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت، برگزار شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از ۲۹۰ حکم به اجرا گذاشته و دستگیری ۸۲۲ نفر از سارقان، زورگیران، مالخران و سارقین مسلح در طرح رعد ۵۹ پلیس پیشگیری خبر داد. در پنجاه و نهمین طرح رعد، تعداد ۶۸ پاتوق سارقین، ۵ پاتوق سارقین و اوباش، ۶۷ پاتوق فروشندگان مواد مخدر و ۱۲ پاتوق اوباش، سطح یک و دو منهدم شدند. ده قبضه سلاح جنگی و ۸۴ قبضه سلاح سرد نیز، در این مرحله از طرح رعد، کشف شد.
تکیه‌خانه عمومی چنداول کابل، شب‌های ۱۳ و ۱۴ محرم میزبان «محمدحسین پویانفر» مداح اهل بیت(ع) کشورمان به دعوت شیعیان و جوانان افغانستانی بود. این مراسم مورد استقبال فراوان شیعیان و عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) قرار گرفت.
یکی از دلایل ایجاد و رهاسازی این گودال‌ها می‌تواند گرانی زمین و علاقه مالکان به استفاده بیشتر از زمینی که در اختیار دارند، باشد.
صحنه‌هایی از پایتخت افغانستان، تقریبا یک سال پس از حکومت مجدد طالبان بر این کشور را مشاهده می‌کنید. طی این مدت زنان با محرومیت از تحصیل، مجبور به پوشیدن برقع، ممنوعیت حضور در سیاست و رسانه، به تدریج از زندگی عمومی در افغانستان ناپدید شده اند. رژیم طالبان نسخه دقیقی از قوانین را وضع کرده است که جایی برای زنان که بیش از نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، باقی نمی‌گذارد. یک کارمند دولتی به خبرگزاری فرانسه گفته من کارم را دوست داشتم، می‌توانستم به فرزندانم تحصیلات خوبی ارائه دهم. اما وقتی آن‌ها رسیدند مجبور شدم در خانه بمانم؛ و حقوقم را قطع کردند. من معتقدم که طالبان همان‌هایی هستند که قبلا بودند: رژیم تاریک.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ