در این فیلم توضیحاتی در مورد تشخیص صدای لق‌لق جلوبندی ماشین را مشاهده منید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مصطفی میرسلیم ، عضو مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس در گفت و گویی از ادامه کار گشت ارشاد حمایت کرد.
شرکت اسرائیلی «تِوِل» از پهپاد و هوش مصنوعی برای برداشت محصول در باغ‌ها استفاده می‌کند. پهپادهای میوه‌چین این شرکت می‌توانند زمان برداشت میوه‌ها و حتی میزان شکر و بیماری آنها را تشخیص دهند.
لیلا قوجازاده، متخصص چشم و فلوشیپ گلوکوم با تاکید بر اینکه گلوکوم یا آب سیاه بصورت برگشت ناپذیر، عصب چشم را تخریب می‌کند و اگر زود تشخیص داده شود می‌توان از عوارض شدید آن جلوگیری کرد، می‌گوید: گلوکوم با افزابش فشار چشم اتفاق می‌افتد، ولی لزوما در همه موارد افزایش فشار چشم به آب سیاه منجر نمی‌شود. اما افزایش فشار چشم ربطی به فشار خون بالای شخص ندارد و متخصص با تشخیص نوع گلوکوم در کسانیکه ریسک فاکتور‌های ابتلا به این بیماری را دارند ابتدا درمان دارویی، درمان لیزری و در صورت بروز گلوکوم پیشرفته، درمان جراحی را برای جلوگیری از آسیب شدید به عصب چشم برای بیمار ارایه می‌دهد.
با کمک این روش بیماران فقط یک کپسول می‌خورند و به سرعت تشخیص پزشکی را دریافت می‌کنند. علاوه بر آن پزشکان به راحتی می‌توانند حرکات کپسول تهیه کننده ویدئو را با کمک یک دسته مخصوص کنترل کنند.
سرعت بالای اصابت سرجنگی موشک بالستیک خرمشهر 4 به هدف، باعث می شود سیستم های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی نباشند.
متخصصان هوش مصنوعی و نظامی رباتی سرباز را طراحی کرده‌اند که قادر به شناسایی نیرو‌های خودی و سربازان دشمن با دقت بالا است.
ویدیویی از توانایی یک پرنده در تشخیص رنگ‌ها در فضای مجازی،واکنش‌های زیادی داشته است.
«حشره برگی» ماهرترین موجود در زمینه استتار است. گاهی خود حشره‌شناسان هم در تشخیص آن اشتباه می‌کنند.
فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه معمولا کسانیکه مستعد آلرژی دائمی هستند در خانواده زمینه ابتلا به آسم یا آلرژی‌های پوستی یا غذایی را دارند، می‌گوید: بروز عوارض دوره ای، چون قرمزی و التهاب چشم و نیز عوارض حمله‌ای در مجاری تنفسی مثل عطسه‌های مکرر و گرفتگی بینی بویژه در فصول خاصی مثل فصل بهار خبر از آلرژی فصلی می‌دهد. اما اگر این عوارض با درگیری‌های ویروسی و سبس میکروبی در محاری تنفسی همراه بشود باید به سرماخوردگی نیز شک کرد.
در دهه‌های اخیر، تحقیق در مورد این آنتی‌بادی‌های کوچک افزایش یافته و از آنجا که کار آسانی است، می‌توان با هزینه‌ای کم، حجم بالایی از آن‌ها را تولید کرد. تمام این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا این آنتی‌بادی‌ها گزینه خوبی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از اختلالات انعقادی گرفته تا کووید ۱۹ باشند و محققان همچنین درحال استفاده از آن‌ها برای تشخیص بیماری‌هایی مثل سرطان و البته به‌عنوان کلید تحقیقاتی مثل نقشه‌برداری از درون سلول‌ها هستند.
ویدیویی از ستون چرخان با مقیاس زلزله که در مسجد مرکز کامی کشور ترکیه واقع شده است را ببینید. آن‌ها که در اصل توسط معمار عثمانی میمار سینان (۱۴۹۰-۱۵۸۸) طراحی شده اند، قادر به تشخیص تغییر شکل‌های سازه پس از زلزله هستند.
گزارشگر بازی گل گهر و نفت مسجد سلیمان در دقایق پایانی اتفاق واضح رخ داده را نتوانست تشخیص دهد.
جو بایدن گفت: تشخیص داده شد که من مبتلا به بیماری هستم، آن‌ها مجبور شدند چند بار بالای سرم را بردارند تا ببینند آیا من مغز دارم یا نه!
ویدیویی بازنشر شده از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که گفته بود: متأسفانه بعضی از کسانی که قبلاً در مقام مسئولان جمهوری اسلامی، تحریم‌ها را نعمت خدا می‌دانستند، با کارشکنی سیاسی در کار‌های دولت تلاش می‌کنند که تحریم‌ها را برگردانند.
غلامرضا ابدالی؛ مدیرکل دفتر مدیریتی و حفاظت از حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تشخیص دامپزشکان این است که اگر نارسایی کلیوی برطرف نشود هر ۲۴ ساعت باید پیروز را دیالیز کنیم.
در عصری که ماهواره‌های مداری به قدری پیشرفته هستند که می‌توانند اشیایی به اندازه خودرو‌ها را از فضا تشخیص دهند، یک بالون جاسوسی ممکن است کمی محسوس به نظر برسد. آن‌ها ابزار برجسته‌ای برای شناسایی در طول جنگ سرد بودند و حتی به شکل اساسی‌تر برای جمع آوری اطلاعات در جنگ‌های ناپلئونی بیش از ۲۰۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفتند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آماری از انتخابات مجلس یازدهم در برنامه حضور گفت: آن لحظه‌ای که فرمانداری اعلام می‌کند حسن آقا رای آورد بقیه کاندیدا‌ها می‌گویند از امروز کاری می‌کنیم که حسن در این چهار سال اصلا نتواند کار کند. /جماران
یک کارشناس طب سنتی در برنامه انارستان شبکه افق حضور پیدا کرد. او در این برنامه روش تشخیص بیماری‌ها را از روی زبان فرد آموزش داد.
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمایندگان محترم مجلس! برادران و خواهران عزیز، کاری نکنید فقرا علیه ما شورش کنند، گفت: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس مخالف طرح عایدی بر سرمایه، حتی به اندازه یک برگه دو رو هم درباره این طرح نخوانده‌اند، اما مخالفت می‌کنند!
بیماری روماتیسم کودکان اگر به موقع تشخیص داده شود بهبود می‌یابد بر همین اساس کودکان باید در صورت بروز عوارض به پزشکان مراجعه کرده و دارو‌های تجویز شده را مورد استفاده قرار دهند.
دبیر ستاد امر به معروف با تایید رسمی خبر جریمه بانوان بدحجاب گفت: اگر شخصی در معابر عمومی مثل مترو رعایت حجاب نکند؛ دوربین مترو از او عکس می‌گیرد و یک مبلغ اثرگذار جریمه می‌شود!
سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک گفت: شورای نگهبان نسبت به موافقتنامه‌های مشابه ایراد شرعی دارد و معمولا در مجمع تشخیص به تصویب می‌رسد. ما نسبت به این لایحه اشکال شرعی داشتیم و نظرات‌مان را به مجلس فرستادیم. در حال حاضر لایحه به مجمع تشخیص ارسال شده است.
مهندسان دانشگاه UNSW سیدنی به تازگی یک سیستم تشخیص حریق جدید طراحی کرده اند که می‌تواند با نظارت بر تغییرات سیگنال‌های وایفای به نجات جان انسان‌ها کمک کند.
تیمی از محققان آکادمی علوم چین، به تازگی یک انگشت مصنوعی طراحی کرده اند که می‌تواند سطوح مختلف را با دقت ۹۰ درصد شناسایی کند. دانشمندان پیش از این توانسته بودند انگشتان رباتیک با توانایی تشخیص ویژگی‌های سطوح خاص مانند نرمی یا دما را بسازند. اکنون این تیم تلاشگر توانسته انگشت رباتیکی با توانایی شناسایی موادی که لمس شده اند، طراحی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ