اگر از مشکلات بی خوابی رنج می‌برید، شما نباید پیش از خواب چای سبز بنوشید. علی رغم آنکه این چای به خواص آرامبخشی معروف است، اما مشوق مناسبی برای خواب نیست، زیرا حاوی ماده کافئین بوده و می‌تواند ترشح میلاتونین را کاهش دهد که این موضوع مانع از خواب راحت و مناسب خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اطلاعات برگرفته از این ۲۲۰۰ خانوار سطح تهران نشان میدهد که مصرف چای ۱۶ درصد، روغن ۱۵ درصد و ماکارونی ۲۱ درصد نسبت به بهار سال گذشته کاهش داشته است.
چای سیاه و سبز منابع سرشاز از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین هستند که برای کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در مغز موثر واقع می‌شود. مصرف چای با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول نیز ارتباط دارد.
این تحقیقات در نهایت نشان داد گروهی که چای مصرف می‌کردند با کاهش دو تا سه درجه‌ای سطح فشار خون سیستولیک در طول روز و حدود دو درجه‌ای فشار خون دیاستولیک مواجه شدند. محققان می‌گویند این اولین باری است که موضوع تاثیر چای بر کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا یا طبیعی بررسی می‌شود.
محققان می‌گویند مصرف سه فنجان چای در روز می‌تواند فشار خون را در افراد پایین بیاورد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف سه فنجان چای در هر روز میانگین فشار خون را دو تا سه درجه کاهش می‌دهد.
یک فعال بخش خصوصی با اشاره به اعطای رانت ویژه برای واردات چای به یک شرکت خاص از سوی وزارت جهاد، گفت: علی رغم زیان کارخانجات تولید داخل و نجومی شدن قیمت چای در بازار، اقدامات وزارت جهاد همچنان در راستای منفعت شرکت مذکور است.
یک فعال بخش خصوصی با اشاره به اعطای رانت ویژه برای واردات چای به یک شرکت خاص از سوی وزارت جهاد، گفت: علی رغم زیان کارخانجات تولید داخل و نجومی شدن قیمت چای در بازار، اقدامات وزارت جهاد همچنان در راستای منفعت شرکت مذکور است.
ستایشی درباره تبادل زندانیان با کشورهای دیگر و اینکه آیا تبادل جدیدی داریم، گفت: استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است؛ مثلا انتقال اسدالله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم که ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم، ولی او با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.
ستایشی درباره تبادل زندانیان با کشورهای دیگر و اینکه آیا تبادل جدیدی داریم؟ گفت: استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است. برای مثال انتقال اسد الله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم که ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم ولی او با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.
همه ما دوست داریم که در فصل تابستان اندام متناسبی داشته باشیم. مصرف چای سبز می‌تواند در این راه به ما کمک کند. هنگامی که مصرف چای سبز با ورزش همراه شود، فلاونید‌ها و کافئین چای سبز موجب چربی سوزی بیشتر شده و فرد وزن بیشتری کم می‌کند. یکی دیگر از دلایلی که مصرف چای سبز قبل از ورزش موجب کاهش وزن می‌شود، داغی چای است. این داغی درست خلاف باور همگانی است که فکر می‌کنند نوشیدنی خنک موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.
به نظر می‌رسد مصرف نوشیدنی‌های گازدار، شیر و آب‌میوه‌های طبیعی احتمال ابتلا به این عارضه تخریب‌کننده دستگاه عصبی را افزایش می‌دهد
ممکن است که بعضی از ترکیبات خاص موجود در چای مانند پلی‌فنول‌ها باعث کاهش سطح گلوکز خون شوند اما میزان این ترکیبات زیست‌فعال باید به قدری زیاد باشد که بتواند به سطح اثربخشی مشخصی برسد. چای اولانگ نوعی چای سنتی چینی است که از همان گیاه اصلی و مرجع برای تهیه چای سیاه و سبز گرفته می‌شود.
مصرف توت و خرما در کنار چای باعث بالا رفتن قند و در نهایت دیابت می‌شود.
یک متخصص تغذیه کافئین را موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون برشمرد و خاطرنشان کرد: نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می‌شود.
چای سبز با داشتن مقدار قابل توجه آنتی‌اکسیدان تأثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان، اسهال و استفراغ در فصل تابستان و حساسیت‌های فصل پاییز و آلودگی‌ها می‌شود.
چای سبز حاوی فواید بسیار زیادی است که می‌تواند سلامت انسان را تقویت کند و این فواید فقط به کاهش وزن محدود نیست؛ بلکه می‌تواند به پوست و مو نیز طراوت ببخشد.
با استفاده از داده‌های حاصل از آزمایش چای سبز مینه‌سوتا، یک مطالعه بزرگ در مورد تأثیر چای سبز بر سرطان سینه، تیم تحقیقاتی بررسی کردند که آیا افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص هستند، پس از یک سال مصرف روزانه ۸۴۳ میلی‌گرم از یکی از آنتی اکسیدان‌های غالب در چای سبز، موسوم به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که به نام کاتچین شناخته می‌شود، بیشتر از دیگران علائم استرس کبدی را داشتند.
مصرف زیاد چای سیاه و سبز یا سایر نوشیدنی‌های کافئین دار می‌تواند وابستگی روانی ایجاد کند؛ بنابراین لازم است به برخی اقدامات احتیاطی و هشدار‌های ویژه در این زمینه توجه کرد
به گفته متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصرف دمنوش گیاهی مانند چای سبز با زنجبیل و پونه، آویشن، دم نوش ترکیب چای سبز با زعفران و دارچین برای کاهش اثرات منفی الودگی هوا در بین افراد و حتی دانش آموزان موثر است. مصرف مایعات و به خصوص سوپ حاوی سبزی یا آش مملو از سبزی جهت کاهش عوارض آلودگی هوا توصیه می‌شود.
عسل حاوی مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است. مصرف خوراکی عسل منجر به افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌هایی از قبیل ویتامین سی، بتاکاروتن، اوریک اسید و گلوتاتیون رداکتاز سرم در افراد سالم می‌شود؛ این مواد همان عوامل موجود در چای سبز هستند که موجب کاهش وزن از طریق افزایش گرمایی‌زایی ناشی از غذا می‌شوند.
مصرف چای عمر را طولانی‌تر می‌کند
مصرف چای عمر را طولانی تر میکند
به دلیل خواص ضد التهابی چای سبز مصرف آن باعث کاهش سطح قند خون و کاهش نفوذپذیری روده می‌شود. مورد دوم یکی از عوامل دخیل در "سندرم روده نشتی" است که بر این مفهوم استوار است که روده بیش از حد نفوذپذیر می‌تواند سموم یا مواد ناخواسته را وارد جریان خون کند.
به دلیل خواص ضد التهابی چای سبز مصرف آن باعث کاهش سطح قند خون و کاهش نفوذپذیری روده می‌شود. مورد دوم یکی از عوامل دخیل در "سندرم روده نشتی" است که بر این مفهوم استوار است که روده بیش از حد نفوذپذیر می‌تواند سموم یا مواد ناخواسته را وارد جریان خون کند.
از امروز شنبه (۳۱ اردیبهشت) واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ برای جاماندگان دریافت سود سهام عدالت انجام خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ