وزیر خارجه سعودی در ادامه تاکید کرد که کشورش از تلاش‌ها برای احیای برجام به شرطی که نقطه آغازی برای یک توافق قوی‌تر با ایران باشد، حمایت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیر عبداللهیان تصریح کرد: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همتای سعودی خودم داشتم و روابط میان دو کشور در مسیر درست پیش می‌رود.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (شنبه) در جریان سفر به تهران با حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
بن فرحان در جریان این سفر، با امیرعبداللهیان دیدار و طرفین نشست خبری مشترکی برگزار کردند. وزیر خارجه عربستان در این نشست، تأکید کرد که مذاکرات امروز با طرف ایرانی، مثبت و روشن بوده است.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه ۲۷ خرداد به تهران سفر خواهد کرد.
وزیر امور خارجه کشور سوریه در سفری وارد ریاض پایتخت کشور عربستان شد. این سفر به دعوت رسمی فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان انجام گرفت.
وزیر خارجه عربستان سعودی با ادعای اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل به نفع منطقه است، گفت اما ابتدا باید به موضوع فلسطین رسیدگی شود.
«فیصل بن فرحان» در نشست خبری با همتای آمریکایی ضمن اشاره به موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی، گفت که آمریکا و سایر کشورها خواهان مشارکت در توسعه برنامه هسته ای عربستان هستند.
وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاهای خود علیه ایران گفت که واشنگتن با کشورهای منطقه برای مقابله با آنچه رفتارهای بی ثبات کننده ایران خواند، همکاری می‌کند.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی قرار است هفته آینده به تهران سفر کند.
«آنتونی بلینکن» در گفتگوی تلفنی با وزیران امور خارجه عربستان و امارات، بر ضرورت توقف فوری و بدون پیش‌شرط درگیری‌ها در سودان تأکید کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست وزیران خارجه گروه بیست در هند با همتایان آمریکایی، روسی و چینی خود دیدار و گفتگو کرد.
«فیصل بن فرحان» در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که رسیدگی به بحران پناهجویان و فاجعه زلزله در سوریه باید از طریق گفتگو با دمشق صورت گیرد.
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: «پیشتر درباره پهپاد‌های ایران هشدار داده بودیم و این پهپاد‌ها هم اکنون اوکراین را هدف قرار می‌دهند». بن فرحان به برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و گفت: «خواستاراحیای توافق هسته‌ای هستیم، اما با دیدی فراگیر و اینکه کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) نیز در آن مشارکت داشته باشند».
وزیر خارجه عربستان سعودی و رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا امروز در مقر این اتحادیه در بروکسل دیدار و درباره ایران رایزنی کردند.
وزیر خارجه عربستان سعودی و رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا امروز در مقر این اتحادیه در بروکسل دیدار و درباره ایران رایزنی کردند.
وزیر خارجه سعودی که در بغداد به سر می برد با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
شبکه المیادین اعلام کرد که وزیرخارجه عربستان سعودی فردا پنجشنبه برای دیدار با مقامات عراقی راهی بغداد می شود.
وزیر امور خارجه کشومان از آمادگی عربستان برای ادامه گفتگو با ایران خبر داد.
وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار ادعا‌های واهی در مورد مقاصد برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که اگر ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند، کشور‌های خلیج‌فارس دست به هر اقدامی برای تضمین امنیت خود خواهند زد. این مقام پادشاهی سعودی گفت: «اگر ایران یک سلاح اتمی قابل استفاده داشته باشد، دیگر هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نخواهد بود.... ما در فضای بسیار پرمخاطره‌ای در منطقه قرار داریم و انتظار داشته باشید که دولت‌های منطقه قطعا دنبال راهی باشند که امنیت خود را تامین کنند.»
دیوان پادشاهی سعودی با صدور بیانیه ای از تعیین وزیر خارجه این کشور به عنوان رئیس هیات اعزامی به الجزایر برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب خبر داد.
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی گفت که فروش سلاح به این کشور در راستای منافع آمریکا و امنیت و ثبات منطقه است.
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به نفت و تصمیمات مربوط به آن نگاه سیاسی ندارد.
ولیعهد سعودی با وزیر خارجه هند دیدار کرد و در جریان این دیدار پیام مکتوب نخست وزیر هند به محمد بن سلمان تحویل داده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ