نشست تخصصی بررسی چالش‌های بودجه ۱۴۰۲ در صنعت پتروشیمی با حضور آقایان فریبرز کریمایی، قائم مقام انجمن پتروشیمی ایران؛ فرهاد ذاتعلی فرد، مدیر سرمایه‌گذاری و هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و حامد فقرایی، کارشناس بازار سرمایه در استودیو پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیش‌نویسی از نکات مطرح شده در جلسه «بررسی چالش‌های شرکت‌های پرداخت‌یاری ارز اربعین» از جمله تسهیل در روند پرداخت و مبادله ارز برای زائران تهیه شد.
وزیر نیرو گفت: اگر ساعات کار ادارات مانند گذشته بود با چالش‌هایی مواجه می‌شدیم چراکه که در پیک مصرف خانگی، ادارات هم اوج مصرف داشتند و این دو پیک روی هم می‌افتاد و فشار زیادی به صنعت برق وارد می‌کرد.
مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در نشستی با حضور دبیر و مدیران ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی بررسی شد.
کارنامه موفق علی‌آبادی این امید را به وجود می‌آورد که او بتواند در میدان عمل دست به یک جراحی بزرگ در حوزه صنعت، معدن و تجارت بزند آن‌هم به دور از هرگونه تبعیت از اقتصاد دستوری و پرهیز از هرگونه نسخه‌های کوتاه‌مدت و مقطعی که مدیران گذشته را با چالش‌های متعدد مواجه کرد و در آخر یا آن‌ها را وادار به استعفا کرد یا با استیضاح کنار گذاشته شدند.
بنیاد ملی علم ایران به عنوان حلقه اتصال دانشگاه و صنعت، فراخوانی را درخصوص رفع مشکلات و چالش‌های دانش بنیان‌ها و حمایت از پژوهش عمیق این شرکت‌ها ارائه داد.
با توجه به برگزاری سلسله نشست‌های ملی زنجیره تامین کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان، نیازها و چالش‌های فناورانه این حوزه تامین می‌شود.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: ما به دنبال آن هستیم تا با استفاده از نظر صاحبنظران این حوزه، راهکارهایی برای رفع چالش‌های صنعت خودرو ارائه دهیم.
برخی از رسانه‌ها در مورد تغییر سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گمانه زنی‌هایی مطرح و چالش‌هایی همچون صنعت خودرو، بازار لوازم خانگی، فولاد و مس را عاملی برای تغییر وزیر اعلام کردند.
فناوری بلاک‌چین امکان به اشتراک‌گذاری امن و کارآمد داده‌ها بین سازمان‌ها و اشخاص را فراهم می‌کند. از این طریق می‌توان بر چالش‌های مخازن داده غلبه کرده و همکاری در جهت توسعه و بهره‌برداری مدل‌های هوش مصنوعی را برای تحلیل و پالایش ارتقا بخشید. این امر منجر به تصمیم‌گیری بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر در مورد شبکه‌های بلاک‌چین توانمند‌شده با مدل‌های هوش مصنوعی می‌شود.
براساس قانون حمایت از صنعت برق ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۶۶هزار میلیارد ریال تعیین می شود.مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبات نهاد‌های بالادستی بر قاعده‌مند شدن نظارت بر صوت و تصویر فراگیر گفت: چندی پیش شورای عالی امنیت ملی نیز طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی ضمن بیان تحلیلی شرایط، فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت برای کشور و با نگاهی مثبت به این صنعت خواستار این شده که با قید فوریت، اقدامات لازم برای تدوین، تنظیم و تصویب قوانین مورد نیاز در زمینه صوت و تصویر فراگیر به عمل آید.
افزایش تولید کربن و آلودگی کلان شهرهای جهان تبدیل به یکی از  بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌رو کشورهای در حال توسعه در مسیر «صنعتی شدن» و پیوستن به جرگه کشورهای توسعه یافته شده است.
افزایش تولید کربن و آلودگی کلان شهرهای جهان تبدیل به یکی از  بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌رو کشورهای در حال توسعه در مسیر «صنعتی شدن» و پیوستن به جرگه کشورهای توسعه یافته شده است.
یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی صنعت خودرو در ایران، انحصار بازار این کالاست زیرا موجب شده خودروسازان نه تنها به بهبود کیفیت، بلکه حتی به فکر تغییر ظاهر تولیداتشان هم نباشند.
شورای رقابت که سال‌ها وظیفه قیمت گذاری دستوری را داشته هیچ گاه نتوانسته چالش‌های صنعت خودروسازی را حل کند و حال نیز بر ادامه راه غلط پافشاری می کند.
تدابیر ویژه شرکت توانیر برای استمرار تأمین برق خانگی در موج سرما و عبور از پیک دو تا سه هفته‌ای زمستان، بامدیریت بار در شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات و چاه‌های کشاورزی عملیاتی شد.
صنعت ساختمان و به ویژه سدسازی به دلیل استفاده از منابع و انرژی قابل توجهی بر محیط‌زیست اثر می‌گذارد. مدیریت اثر‌های محیط‌زیستی سد‌ها برای مخازن آب در کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد. تولید مواد، استفاده از تجهیزات و حمل و نقل به عنوان عوامل انتشار دی‌اکسیدکربن در سد‌ها در نظر گرفته می‌شوند.
مسعود نیلی، استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف می‌گوید در شرایط کنونی نظام حکمرانی در وسط سه رأس یک مثلث «چالش‌های اقتصادی»، «چالش‌های سیاست داخلی» و «چالش‌های سیاست خارجی» قرار دارد؛ بنابراین این نظام حکمرانی است که باید درخصوص این سه موضوع تصمیم‌گیری کند و تصمیم‌گیری بر عهده مردم نیست.
معاون فناوری پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و مجری طرح احیا چاه‌ها در این پارک از امضای نخستین قرارداد مربوط به احیای چاه‌های کم بازده در اواخر آذرماه امسال همزمان با هفته پژوهش خبر داد.
مدیر نظارت برتولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وجود ۶۰۰ تا ۷۰۰ چاه کم‌بازده در صنعت نفت کشور گفت: به‌زودی قرارداد افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت وگاز با شرکت‌های داخلی امضا می‌شود.
رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ماشین آلات صنعتی همچون تراکتور در بورس کالا عرضه می‌شود، گفت: عرضه محصولات تولیدی تراکتورسازی در بورس حلقه مفقوده چالش‌هایی نظیر قیمت‌گذاری دستوری و تامین نقدینگی کشاورزان برای خرید ماشین آلات صنعتی است که با عملیاتی شدن آن هم قیمت عادلانه و شفاف برای تراکتور تعریف شده و هم افزایش ظرفیت تولید به واسطه قیمت عادلانه تحقق می‌یابد.
جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و تولید یک محصول فناورانه به ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار دلار در حوزه‌ بالادستی صنعت نفت و گاز شدند.
رسانه‌ها از گسترش اعتصابات و اعتراضات در روزهای اخیر در فرانسه خبر داده‌اند و می‌گویند ادامه این روند رئیس‌جمهور این کشور را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.
کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان معاونت علمی و فناوری درصدد است با شناسایی چالش های صنعت شیلات کشور، به فکر توسعه و پیشرفت در این صنعت باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ