رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز گفت: فردا و پس فردا دانشگاه‌های البرز تعطیل خواهند بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت:دانشگاه‌های عراق درباره جنایت آمریکا درترور شهیدان مقاومت روشنگری کنند.
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی تاکید کرد: برنامه ما در طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه آزاد به این سمت حرکت می‌کنیم که بتوانیم به ۳۲ واحد استانی برسیم به این معنی که هر استان یک دانشگاه داشته باشد و واحد‌های دانشگاه آزاد در دانشگاه استانی ادغام شوند. این برنامه برای سایر دانشگاه‌ها نیز اجرایی خواهد شد.
اگر استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها نسبت به ازسرگیری فعالیت‌های اکتشافی تمایل نشان دهند، با حمایت سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر می‌توان به کشف آثار جدید از دایناسور‌ها امیدوار بود. کاهش ورودی دانشجویان در رشته دیرینه‌شناسی و نبودن زمینه‌های اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی یکی دیگر از چالش‌های این حوزه است که فعالیت‌های اکتشافی استادان دیرینه‌شناس را محدود می‌کند. معدود دانشجویان این رشته هم علاقه چندانی نشان نمی‌دهند.»
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می گوید دانشگاه‌های علوم پزشکی مامور شده‌اند تا تهدیدات سلامت مانند بار بیماری‌ها، تغییرات اقلیم، اعتیاد، کاهش جمعیت و ... را کاهش دهند.
اهواز - دانشجویان دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، شهید ستاری، امام خمینی (ره)، فارابی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) از یادمان شهدای هویزه دیدن و با شهدا تجدید میثاق کردند.
در ۸ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، بالاترین رتبه برای دانشگاه‌های ایران فقط در یک رتبه‌بندی و آن هم جایگاه ۱۷۶ برای دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی RUR بوده و پس از آن و با اختلاف قابل توجه، دانشگاه تهران در ردیف ۳۲۵ جدول رتبه‌بندی RUR ایستاده است. در ۷ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، جایگاه دانشگاه‌های ایران از ردیف ۳۰۰ جدول به ردیف‌های پایین‌تر و سیر رتبه‌ها نزولی است.
خمودگی فرهنگی، افسردگی عمومی و فروپاشی اجتماعی ایران به‌جد نگران‌کننده است. پس از بیش از ۴۰ سال، چه کسی پاسخگو است؟ شورای عالی به چه کسی پاسخ می‌دهد. کدام دولت حاضر است که کوچک‌ترین مسوولیتی در این ارتباط بپذیرد؟ یا آنکه همه آنها، همه‌چیز را بر دوش شورا می‌اندازند؟
وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با صدور بخشنامه‌ای در ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۱، مهلت شناسه‌دار کردن حساب‌های دریافت و درآمدی یا متمرکزشده نزد بانک مرکزی را تا پایان آذرماه، تعیین کرد.
تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعهده رؤسای دانشگاه‌ها خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران از «تعطیلی» دانشگاه‌ها و فعالیت «غیرحضوری» مدارس استان تهران و «حضور یک سوم کارمندان» در ادارات و دورکاری مابقی کارمندان در روز یکشنبه خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار می‌شود. همچنین ساعت کار شعب بانک‌ها نیز در این روز تغییر کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران از «تعطیلی» دانشگاه‌ها و فعالیت «غیرحضوری» مدارس استان تهران و «حضور یک سوم کارمندان» در ادارات و دورکاری مابقی کارمندان در روز یکشنبه خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار می‌شود. همچنین ساعت کار شعب بانک‌ها نیز در این روز تغییر کرده است.
روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی هم از لغو امتحانات فردا شنبه ۲۴ دی ماه دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: امتحان فردا شنبه ۲۴ دی ماه در روز سوم بهمن ماه برگزار می‎شود.
فعالیت مدارس و دانشگاه‌های تهران و البرز فردا حضوری است
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌اند.
دکتر زهرا ناظم بکایی دانش‌آموخته رشته زیست‌شناسی تکوینی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) با مرتبه دانشیاری است و پیش از این رئیس دانشکده علوم زیستی این دانشگاه بوده است.
با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا، سه روز آتی یعنی ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه، مدارس استان‌های تهران و البرز در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس غیرحضوری دایر خواهند بود؛ تصمیمی که در هر دو استان شامل مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها هم می‌شود و در استان البرز دانشگاه‌ها را هم در بر می‌گیرد.
با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا، سه روز آتی یعنی ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه، مدارس استان‌های تهران و البرز در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیرحضوری دایر خواهند بود. تصمیمی که در هر دو استان شامل مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها هم می‌شود و در استان البرز دانشگاه‌ها را هم در بر می‌گیرد.
معاون عمرانی استاندار تهران گفت: بر اساس مصوبات کارگروه آلودگی هوا تمام مدارس و دانشگاه های استان تهران بجز دماوند، فیروزکوه و پردیس در ۳ روز ۲۷ تا ۲۹ آذر غیر حضوری هستند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به‌ پایداری آلودگی هوای استان، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ آذر مهدهای کودک، پیش دبستانی و دانشگاه‌ها تعطیل و فعالیت کلیه مقاطع تحصیلی نیز به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر آموزشی شاد برگزار می‌شود.
فردا عصر و در چارچوب رقابت های جام جهانی فوتبال در قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی انگلیس صف آرایی خواهد کرد. یکی از مهم ترین مسابقات فوتبال ملی کشورمان که موجب شده دولت مردان با اتخاذ تصمیمی ویژه به نوعی به استقبال آن بروند و یکی از متفاوت ترین روزهای آموزش عالی در کشورمان را رقم بزنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌ها در حمایت از تحقیقات و فناوری فقط به توسعه زیرساخت‌ها اکتفا نکنند و لازم است طبق شعار سال بر فناوری توجه بیشتری داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: تاکنون برای ۲۰۱ نفر از متهمانی که در اغتشاشات حضور موثر داشته، به ویژه برای کسانی که از عناصر اصلی و فعال اغتشاشات بوده، پس از تکمیل تحقیقات، از سوی دادسرا کیفرخواست صادر و پرونده آن‌ها جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه‌های استان ارسال شده است.
دبیر کمیسیون دانشجویی و خوابگاه‌های استان همدان بیان کرد: تصمیم بر این بود تا دانشگاه‌ها تا دو هفته به صورت غیرحضوری فعالیت کنند، اما در حال حاضر به علت عدم امکان استفاده از اینترنت، امکان برگزاری کلاس‌های مجازی وجود ندارد بنابراین کلاس‌ها در هفته ابتدایی مهرماه تعطیل است.
پس از هُرم گرمای تابستان، طلیعه ماه مهر و بازگشت دانشجویان به کلاس‌های درس پس از وقفه‌ای ۲ ساله به دلیل شیوع کرونا شاید رنگ و بوی دیگر به نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدهد. دانشجویان رشته‌های مختلف با تمام شدن ۲ سال آموزش مجازی، باردیگر به کلاس‌های درس باز خواهند گشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ