آیت الله مقتدایی با بیان این که اگر فردی حکم محارب بر او صدق کرد اما تا کسی را نکشد حکم اعدام بر او صدق نمی‌کند، گفت: هر محاربی حکمش اعدام نیست؛ محاربی که کسی را بکشد حکمش می شود اعدام اما اگر کسی را نکشد حکمش اعدام نیست؛ اگرچه محارب است و کیفر و مجازات هم می شود، اما حکمش اعدام نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ما موظفیم حسینی زندگی کنیم، گفت: ملت حسینی نه بیراهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد، ملت حسینی نه زیر بار ظلم می‌رود و نه ظلم می‌کند، در دستگاه حسینی، نه اختلاسی هست و نه نجومی، هر چه هست طیب و طاهر است.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت آیت الله حسن صانعی را تسلیت گفت و تصریح کرد: آیت الله صانعی که از برجسته‌ترین شاگردان حضرت امام راحل و فقیه و عالمی شجاع بودند.
عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
آیت الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر جمعه - ۳۰ تیرماه - در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حفظ وحدت اسلامی از بهترین برکات الهی است، تصریح کرد: نه تنها مواظب باشید که تندروی و کندروی نکنید، بلکه مواظب باشید جامعه را یکجا داشته باشید و از جامعه جدا نشوید.
دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: به نوبه خود از همه افراد و رسانه‌هایی که در چند روز گذشته برای معرفی شورای نگهبان تلاش کردند تشکر می‌کنم.
آیت الله نوری همدانی در دیدار با عده‌ای از فضلای و مبلغین حوزه علمیه با اشاره به ضرورت تبلیغ و نقش آن در نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) اظهار داشتند: مبلغان باید عالم به زمان بودن را در نظر بگیرند، امروز مخاطب ما با پنجاه‌ سال‌ پیش از این فرق می‌کند.
این مرجع تقلید ترویج بی حجابی را یکی از مظاهر خلاف اسلام دانست و با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما به این موضوع اشاره داشت که بر طبق آیه شریفه ۵۹ سوره احزاب: در قدم اول، برخورد با بی حجابی باید از صدا و سیما و به طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم، اما وضع حجاب بعضی از برنامه‌های صدا و سیما و محیط ادارات به شکل دیگری باشد.
آیت الله مکارم شیرازی فعالیت فرهنگی و معنوی را از جمله وظایف نیروی انتظامی دانسته و افزود: نیروی انتظامی علاوه بر دستگیری سارقان و قاتلان، در مسائل فرهنگی نیز باید تأثیرگذار باشد.
دبیر شورای نگهبان گفت: مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی‌ استان‌ها باید وظایف‌شان را به درستی و با دقت انجام بدهند و در این رابطه مراقبت لازم داشته باشند تا حقی از مردم و داوطلبان ضایع نشود.
آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی: آقای خلخالی هم یک کار‌های مثبتی انجام داد، ولی اعدام‌هایی انجام داد که امام او را هم کنار گذاشتند، ولی کار‌های اولیه‌ای که انجام داد، انصافاً کار او بود که توانست انجام بدهد، ولی یک مقدار در یکی از جریانات امام متوجه شدند تعدادی افراد بی‌حساب اعدام شدند و به همین دلیل او را کنار گذاشتند.
آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی: آقای خلخالی هم یک کار‌های مثبتی انجام داد، ولی اعدام‌هایی انجام داد که امام او را هم کنار گذاشتند، ولی کار‌های اولیه‌ای که انجام داد، انصافاً کار او بود که توانست انجام بدهد، ولی یک مقدار در یکی از جریانات امام متوجه شدند تعدادی افراد بی‌حساب اعدام شدند و به همین دلیل او را کنار گذاشتند.
آیت الله مظاهری خواستۀ اسلام و مطالبۀ دین را توجّه به همۀ ابعاد زندگی مردم اعمّ از نیاز‌های اقتصادی و معیشتی و نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی دانسته و گفت: اگر به مسائل فرهنگی نظیر حجاب باید توجّه شود، به گرفتاری‌های معیشتی و سایر سختی‌ها و گرفتاری‌های مردم نیز باید توجّه کافی و وافی مبذول گردد.
مدیر حوزه های علمیه گفت: پاسخگویی و کنشگری با واقعیت های حوزه ما متفاوت است. امروز بسیاری از سنگرها را از دست دادیم و در بسیاری از مسایل دچار تفرق شده ایم. در تبلیغ و تبیین دین، یک انسجام و راهبری واحدی وجود ندارد.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: بر خلاف آنچه ما خیال می‌کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک فضای زنده نفس می‌کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می‌گذارند، به فکر دیگران احترام می‌گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند!
اطلاعات آنلاین از بستری شدن آیت‌الله خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تهران در بیمارستان خبر داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دومین سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی می‌گوید: «مصطفی امید آینده‌ی ما و خمینیِ آینده‌ی ایران بود. آن استعداد و دانش زیاد، روحیّه‌ی بسیار خوب و عالی و اندیشه‌ی درست، می‌توانست برای آینده‌ی ایران ذخیره‌ای پایان‌ناپذیر باشد»
آیت الله علوی بروجردی در پایان گفت: در قم احساس خطر می‌کنیم. نباید بی‌توجه بنشینیم تا امروز به فردا برسد. این روزمرگی می‌گذرد، اما آن آثاری که باقی می‌ماند و ماندگار می‌شود و این مسایل برای ما بسیار سخت است.
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: حوزه‌ها اگر حساب شده کار کنند، استقلال خودشان را حفظ کنند و تنها با خدا و ائمه اطهار علیهم السلام معامله کنند، مردم هم احترام می‌گذارند، حتی اگر به مسئله‌ای معتقد نباشند، اما می‌دانند که قانون کشور‌ها محترم است و رعایت می‌کنند، اما با فشار نمی‌شود.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهور و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، گفت: بنده هیچ حرف و سفارشی جز خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی ایشان ندارم و امروز هیچ اولویتی را بالاتر از حل مشکلات اقتصادی نمی‌دانم.
​​​​​​​آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند در سوره قریش با شکست لشکر ابرهه، در حقیقت دعای حضرت ابراهیم بنیانگذار کعبه را استجابت کرد که فرمود ما هم امنیت اقتصادی و روزی این‌ها را تأمین کردیم و به آن‌ها رونق تجارت عطا شد، و نا امنی را هم از این‌ها دور کردیم «أَطعَمَهُم مِن جوعٍ وَآمَنَهُم مِن خَوفٍ». پس مراد از امنیت، تنها امنیت اجتماعی و سیاسی نیست، لذا مسئولین باید امنیت اقتصادی مردم را نیز تأمین کنند.
آیت الله نوری همدانی گفت: باید توجه داشت بخشی از مشکلات که در جامعه وجود دارد ریشه در مشکلات اقتصادی دارد و باید این مسئله و مشکل حل شود. مردم امروز در سختی معیشت هستند و باید خدمت به مردم و حل مشکلات آنان اولویت کار مسئولان باشد.
آیت الله جوادی آملی گفتند: جامعه را نمی‌شود با مزدوری اداره کرد؛ مزدوری، در اسلام مکروه است، گرچه کار، یا واجب است یا مستحب. وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) دست کارگر را بوسید نه دست مزدور را؛ فرمود جامعه باید طوری باشد که انسان برای خود کار کند، طوری باید باشد که این وام‌ها و این بانک‌ها از خطر ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾ در بیایند. ما باید با کرامت زندگی کنیم و با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد، زیرا فرمود: ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾؛ این تازیانه است! این اصل اول.
عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم با ابزار ناراحتی از اتفاق حرم حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: این‌ها کاری با تظاهرات مردم ندارد بلکه این‌ها کسانی هستند که علیه نظام و مردم انقلابی قصد سوء دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ