رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان این‌که در ۲۷ شهر کشور با جمعیت تقریبی ۳۵ میلیون نفر، مطالعات وزارت بهداشت نشان داده که سالانه ۲۰ هزار و ۸۰۰ مرگ منتسب به آلودگی رخ می‌دهد، افزود: در این مطالعه مشخص شد که حدود ۱۲.۶ درصد از مرگ‌هایی که سالانه در کشور رخ می‌دهد منتسب به آلودگی هواست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، سن بالای ۶۵ سال یا کمتر از ۴ سال بچه‌ها را خیلی مراقب باشند، کسانی که بیماری کلیوی، کبدی، قلبی، فشارخون و دیابت دارند آسیب پذیرتر هستند و باید بیشتر مراقبت کنند ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر که اوج گرما است سعی کنند در محیط به خصوص نور مستقیم آفتاب همراه با فعالیت بدنی پرهیز کنند حتی الامکان اگر کار واجب ندارند از خانه بیرون نروند و مراقبت کنند که آب بدن کم نشود.
جامه‌شورانی تصریح کرد: این بیماران باید توصیه‌های دارویی، تغذیه‌ای و ورزشی را رعایت کنند. این بیماری کمتر از ۲ تا ۴ ماه قابل برگشت خواهد بود.
برای بررسی فشار خون؛ محققان افرادی را که حدود ۳۰ تا ۵۹ دقیقه، ۱ تا ۳ ساعت، ۴ تا ۶ ساعت یا بیش از ۶ ساعت در هفته با تلفن صحبت می کردند، بررسی کردند.
موش‌های فاقد گیرنده‌های آدرنرژیک بتا-۲، در ارتباط با فضا و مکان، حافظه ضعیفی از خود نشان می‌دهند. این، یکی از مراحل اولیه بیماری آلزایمر است. با این حال، هنگامی که پژوهشگران، دارویی به نام مهارکننده PDE ۴ را در اختیار موش‌ها قرار دادند، توانایی حیوانات برای یادگیری و حفظ خاطرات افزایش یافت.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۵ میلیون و ۳۵۲ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از صد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی‌شان بستری هستند و حال ۲۲۴ تن از ایشان وخیم است.
شرکت فناوری پزشکی«سینکرون» نتایج یک آزمایش بالینی را منتشر کرده که نشان می دهد بیماران فلج با کمک یک ایمپلنت اتصال مغز به رایانه توانسته اند سیگنال های عصبی ارسال کنند.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۵ میلیون و ۱۰۸ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از صد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی‌شان بستری هستند و حال ۷۰ تن از ایشان وخیم است.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان این‌که در ۲۷ شهر کشور با جمعیت تقریبی ۳۵ میلیون نفر، مطالعات وزارت بهداشت نشان داده که سالانه ۲۰ هزار و ۸۰۰ مرگ منتسب به آلودگی رخ می‌دهد، افزود: در این مطالعه مشخص شد که حدود ۱۲.۶ درصد از مرگ‌هایی که سالانه در کشور رخ می‌دهد منتسب به آلودگی هواست.
شیوع بیماری آنفلوانزا در روزهای ابتدایی فصل پاییز، باعث شد تا موارد ابتلا به این بیماری خیلی زود در اکثر مناطق کشور افزایش یاید.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۹۵۴ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۳۰ تن از ایشان وخیم است.
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۵۴۰ نفر رسید.
دو تصور غلط رایج در مورد مولتیپل اسکلروزیس (MS) این است که بیماری سیستم عصبی مرکزی همه را به یک شکل تحت تاثیر قرار می‌دهد و تشخیص این بیماری ناتوان کنندگی ناتوانی را تضمین می‌کند. این در حالیست که چهار نوع مختلف ام اس وجود دارد که شدت آن‌ها متفاوت است.
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۲۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و همچنین ۴ نفر نیز جان خود را به علت ابتلا به این بیماری از دست دادند.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۷۵۶ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۷۲ تن از ایشان وخیم است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان این مطلب که آنفلوانزا از قدیمی‌ترین ویروس‌هایی است که تا از قبل از پاندمی کووید در جهان شناخته شده بود، افزود: آنفلوانزا از بزرگ‌ترین بیماری‌های تنفسی در قرن گذشته بوده است که دنیا ۴ پاندمی این بیماری را تجربه کرده است.
مصرف عسل طبیعی، باعث کاهش فشارخون، بهبود آریتمی‌های قلبی، کاهش سطح تری گلیسرید خون، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‌شود.
گروهی از محققان در هند مشغول توسعه یک ابزار مبتنی بر ماشین یادگیری هستند که به پزشکان کمک می کند بیماری های استوایی مختلف از جمله تب دانگ و مالاریا را از یکدیگر تمایز دهند.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان اعلام کرد: بیماری آبله میمون درمان اختصاصی ندارد؛ اما جهت مصرف بیماران دارو‌هایی در دنیا موجود هستند که توسط سازمان جهانی بهداشت برای مواقع طغیان بیماری آبله میمون توصیه شده اند.
دیستروفی عضلانی دوشن یا «DMD» یک بیماری ژنتیکی است که با تضعیف تدریجی عضلات منجر به مرگ می‌شود. دیستروفی عضلانی دوشن بدترین نوع دیستروفی عضلانی است که علائم آن از حدود ۳، ۴ سالگی شروع می‌شود. از‌دست‌دادن تدریجی بافت و عملکرد عضلانی منجر به وابستگی به ویلچر در سن ۱۲‌سالگی، نیاز به دستگاه ونتیلاتور در سن ۲۰‌سالگی و مرگ زودرس در دهه سوم یا چهارم زندگی می‌شود.
آمار‌های اُمیکرون می‌گوید میزان مرگ‌ومیر در ابتلا به سویه BA۴ و BA۵ نسبت به دلتا بسیار پایین‌تر است؛ خوشبختانه با وجود سرایت‌پذیری بالای این سویه جدید، اما با افزایش بارز مرگ‌ومیر مواجه نبودیم. با این همه، اما به قطعیت نمی‌توان گفت کسانی که واکسینه شده‌اند و بیماری زمینه‌ای خاصی هم ندارند، در خطر مرگ قرار ندارند.
دکتر سید احمد طباطبایی: گاهی به عنوان تک علامت هم ممکن است علائم ظاهر شوند. شایع‌ترین علائم مشابه سرماخوردگی است و خوشبختانه برخلاف سایر سویه‌های کرونا، این سویه از بیماری ندرتا سبب درگیری ارگان‌هایی مانند ریه می‌شود. حتی ممکن است طول مدت علائم چند ساعت و یا نهایتا یک روز باشد، زیرا ایمنی بدن افراد پس از ابتلا یا تزریق واکسن متفاوت است.
شروع فیبرومیالژیا می‌تواند بسیار متفاوت باشد و پس از آسیب‌های فیزیکی مانند تصادف یا جراحی، یک دوره بیماری عفونی جدی یا یک دوره استرس روانی شدید ظاهر شود. شروع ممکن است تدریجی باشد و به ظاهر هیچ رویداد محرکی نداشته باشد.
مشهد ـ مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو شد.
مشهد ـ مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ