مکرون روز پنجشنبه گفته بود که کاندوم از اول ماه ژآنویه به رایگان در اختیار هر فرد ۱۸ تا ۲۵ سال قرار می‌گیرد. اما پس از آنکه یک مجری تلویزیون فرانسه و دیگران روز جمعه در شبکه‌های اجتماعی او را درباره علت در اختیار قرار ندادن کاندوم برای اقراد زیر ۱۸ سال، مکرون موافقت کرد این برنامه به سنین پایین‌تر هم گسترش پیدا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویری از مکرون در رژه روز باستیل در شانزه لیزه را مشاهده می‌کنید که دوباره توسط مردم هو شد.
این روزها فرانسه شاهد اعتراضات گسترده‌ای است که به نظر می‌رسد فراتر از اعتراض مردم به یک موضوع باشد.
راشل راکوسن، سخنگوی اسنپ‌چت، یکی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که ماکرون آن را به دست داشتن در این آشوب متهم می‌کند، می‌گوید که این شرکت بر اقدامات خود جهت شناسایی و نیز موارد مرتبط با شورش‌ها در فرانسه افزوده است.
دور جدیدی از اعتراضات شبانه در فرانسه با وجود محدودیت‌های سخت پلیسی همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود معترضان مراکز تجاری، مغازه‌ها و حتی اماکن دولتی را غارت می‌کنند.
امانوئل مکرون که به مناسبت صد و هفتادمین سالگرد لغو برده داری به کاخ شاتودوژوکس فرانسه رفته بود، توسط معترضان مورد انتقاد قرار گرفت.
رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر به چالش‌های کنونی این کشور رسیدگی نشود، حزب راست‌گرای افراطی فرانسه می‌تواند قدرت را از سیاستمداران میانه‌رو برباید.
پلیس فرانسه می‌گوید که ۱۳ نفر را در جریان تظاهرات اتحادیه‌های کارگری علیه اصلاحات قوانین بازنشستگی دولت دستگیر کرده است.
لوپن روبه‌روی در‌های آسانسور ایستاد و رویش را برگرداند و گفت: «می‌دانید چه چیزی جالب است؟ شنیده‌ام که امانوئل مکرون شب‌ها کابوس می‌بیند. چون فکر می‌کند که ممکن است من جانشین او شوم. چه چیزی بهتر از این که کابوس‌های شبانه یک رئیس‌جمهور باشید؟ من به شما می‌گویم که هیچ چیز دیگری نمی‌خواهم.» در ادامه لوپن به سمت زیرزمین می‌رود. او زنی است می‌خواهد جمهوری فرانسه را متحول کند.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هنگام گرفتن عکس یادگاری با شی جین پینگ، همتای چینی خود، دست در جیبش کرد که برای این حرکت تذکر عکاس چینی را دریافت کرد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه ۶ آوریل در پکن و در دیدار با همتای چینی خود، شی جین پینگ از او خواست تا برای راضی کردن روسیه در جهت پایان دادن به جنگ تلاش کند.
محمد جواد آذری جهرمی به علی عسگری رییس وقت رسانه ملی گفت: شما که خودتان بزرگ‌ترین انحصارگر دنیا هستید، اصلاً نباید حرف از چند ذی‌نفعی بزنید! مکرون سمت کاربر می‌ایستد و می‌گوید من باید از حقوق کاربران در اروپا در برابر انحصار چینی و آمریکایی دفاع کنم و، چون سمت مردم ایستاده حمایت هم می‌شود.
فرانسه خود را واجد شرایط‌ترین شریک غربی برای تعامل با عراق می‌داند، زیرا بار ایالات متحده از تهاجم سال ۲۰۰۳ را به دوش نمی‌کشد و بریتانیا هم اتحادیه اروپا را ترک و بیشتر بر خلیج فارس تمرکز کرده است.
یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد فرانسوی‌ها معتقدند امانوئل ماکرون «رئیس جمهور خوبی» برای این کشور نیست.
یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد فرانسوی‌ها معتقدند که امانوئل ماکرون «رئیس جمهور خوبی» برای این کشور نیست.
یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد فرانسوی‌ها معتقدند که امانوئل ماکرون «رئیس جمهور خوبی» برای این کشور نیست.
اصولگرایان در تاکتیکی جدید از وحدت حزبی منصرف‌شده‌اند و می‌خواهند نهاد‌های مردمی را به نفع خودشان سازماندهی کنند. مانیفست اصولگرایی- انقلابی به تمرکز و توجه به نهاد‌ها و گروه‌های مردم نهاد رسیده است. خواه نامش همان باشد که الهیان می‌گوید و «حکمرانی مردم پایه» را هدف قرار دهد یا به قول قالیباف «حکمرانی نو» در دستورکار باشد. در زمانه عسرت رای باید هر رای را غنیمت شمرد حتی اگر به این قیمت که اصولگرایان از زنان سخن بگویند و با واژه‌هایی همچون ان. جی. او که تا دیروز نهاد جاسوسی بود و نامش اسم مکروه، آشتی کنند.
رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که همتای روسیه‌ای او «آدم بدی» نیست اما به ادعای وی، این دلیل نمی‌شود که علیه اوکراین جنگ راه بیندازد!
زنگنه می‌گوید: «توان دیپلماسی کشورمان مقداری ضعیف‌تر از گذشته شده است و از فرصت‌ها نتوانسته‌ایم به خوبی استفاده کنیم تا شبکه‌ای از ارتباط‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم کنیم. زندگی امروز زندگی ارتباطات و همکاری جمعی است و از کار انفرادی یا کار محدود کمتر نتیجه گرفته می‌شود. وقتی ما نتوانیم از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی رسانه‌ای و دیپلماسی اجتماعی بهره بگیریم فرصت برای افرادی مانند آقای مکرون فراهم می‌شود تا از این خلأ بهره بگیرد و به اظهارات نسنجیده بپردازد.»
یک کارشناس مسائل بین المللی می‌گوید در این شرایط سفر به اردن؛ تهران را به کشورهای منطقه نزدیک نمی‌کند. اگر عربستان چیزی را نخواهد میزبان نشست که اردن است اصلا وارد نزدیک کردن روابط با ایران نمی شوند. مکرون هم که چهره شاخص غربی این نشست است به خاطر افکار عمومی بعید می دانم گفتگویی با طرف ایرانی داشته باشد.
ضرغامی گفت: چیزی که مورد انتقاد من قرار گرفته شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر است که بعضی‌ها اتخاذ می‌کنند، این را همه قبول دارند که این‌ها نه تنها دعوتی به امر به معروف نیست و نه تنها نهی از منکر نیست بلکه خود این روش‌ها بالاترین منکر است.
رسانه‌ها از گسترش اعتصابات و اعتراضات در روزهای اخیر در فرانسه خبر داده‌اند و می‌گویند ادامه این روند رئیس‌جمهور این کشور را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.
ماکرون می‌گوید عرضه سوخت به پمپ بنزین‌های فرانسه هفته آینده باز سر گرفته خواهد شد.
رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که زمستان سال آینده برای اروپا از حیث تامین منابع گاز، به مراتب سخت‌تر از سال جاری خواهد بود.
ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید که درباره بحران اوکراین با مودی، نخست‌وزیر هند گفتگو کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ