حمید ابوطالبی مشاور سیاسی رییس جمهور سابق در تازه ترین رشته توئیت خود به بیانیه مشترک عربستان سعودی و چین علیه ایران واکنش نشان داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شرایطی که نیروهای واکنش سریع در بیانیه‌ای ارتش سودان را به کارشکنی در تثبیت روند آتش‌بس متهم کرده، یک دیپلمات سودانی احتمال دیدار ژنرال حمیدتی و عبدالفتاح البرهان را رد کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست ١۵۶ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، با تصریح بر راهبرد منطقه‌ای و سیاست مبنایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت و تعمیق مناسبات با کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و توسعه اصل همسایگی، ابراز امیدواری کرد کشور‌های منطقه با نگاه به آینده و به دور از ادبیات سنتی گذشته، چارچوب‌های نوینی را برای همکاری در منطقه بنا نهند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی در واکنش به این درگیری اعلام کرد: حادثه مرز مصر استثنایی است و شامل همکاری امنیتی و همکاری مشترک اسرائیل و مصر در چارچوب حفظ امنیت در منطقه مرزی نیست.
پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه‌ مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.‌
وزارت خارجه چین به بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.
وزارت خارجه چین به بیانیه مشترک اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.
در این مرحله چشم ایران به نشست دوره‌ای شورای حکام است. هرچند که تفاهم صورت گرفته با نگاه کلان‌تر شکل‌گیری فضای مناسب به منظور آغاز دور جدیدی از همکاری فنی میان ایران و آژانس برای حل و فصل اختلاف‌ها و کمک به فضاسازی برای مذاکرات سیاسی احیای برجام صورت گرفته، اما ایران چشم انتظار نتیجه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. صدور قطعنامه یا بیانیه و لحن و متن هر کدام از این موارد می‌تواند با واکنش متفاوتی از سوی ایران منتهی شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مطالب مندرج در بیانیه سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جمهوری اسلامی ایران، صدور چنین بیانیه‌هایی را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه‌انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.
سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک به گزارش ادعایی و تحریک آمیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنش نشان دادند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به توافقنامه مشترک میان اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرد: بیانیه مشترک همکاری میان این دو نشان می دهد که «اتحادیه اروپا به طور کامل تابع اهداف ناتو است»
حسین امیر عبداللهیان صبح روز دوشنبه در توییتی به زبان چینی در واکنش به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و ادعا‌های مطرح شده در آن بیانیه نسبت به جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ نوشت: «جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس، اجزای جدایی ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارد. در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.»
چهره جنجالی اصولگرا و معاون وزارت ورزش و جوانان به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج‌فارس درباره جزایر ایرانی واکنش متفاوتی نشان داد.
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان دادند و اعلام کردند که بر سر تمامیت ارضی ایران با هیچ کس تعارف ندارند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه مشترک چین و عربستان گفت: امیدوارم چین و عربستان درک دقیق و واقعی‌تری از مواضع ایران داشته باشد.
حمید ابوطالبی مشاور سیاسی رییس جمهور سابق در تازه ترین رشته توئیت خود به بیانیه مشترک عربستان سعودی و چین علیه ایران واکنش نشان داد.
فعال سیاسی و رسانه ای در واکنش به بیانیه مشترک رئیس جمهر چین و عربستان نوشت: از وقتی به چین و روس اطمینان دادیم که با اروپا و آمریکا رابطه گرم نداریم، قدرت چانه زنی ما با چین و روس هم از دست رفت. فقط در توازن قدرت میان غرب و شرق است که ایران می تواند مستقل و مقتدر بماند . این راهبردی است که دولت رییسی آن را نقض کرده است و حال باید پاسخگو باشد .
سه کشور اروپایی انگلیس،‌ فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی تصمیم ایران برای پشرفت برنامه هسته‌ای خود را محکوم کردند.
تروئیکای اروپا بیانیه مشترکی را درباره واکنش ایران به قطعنامه ضدایرانی اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر کردند.
دولت نجات ملی یمن به بیانیه مشترک فرانسه، انگلیس و آمریکا در محکومیت عملیات پهپادی صنعا علیه غارت نفت یمن، واکنش نشان داد.
در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تاکید می‌شود، خبرنگاران شرق و هم‌میهن، به عنوان آموزش‌دیدگان سازمان سیا و دارای ماموریت خاص برای تحریک اطرافیان مرحومه مهسا امینی، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌دار معرفی می‌شوند. همین بیانیه کافی بود که دو روزنامه شرق و هم‌میهن به گونه‌ای جدی واکنش نشان دهند و در مقابل روزنامه کیهان نیز به شدت آن‌ها را مورد حمله قرار بدهد
در بخشی از بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز همدردی با خانواده مهسا امینی و داشتن حس پدرانه و مادرانه فقدان فرزند خود از خداوند متعال برای آن مرحومه آرامش ابدی و برای بازماندگان طلب صبر می‌نماید. از آنجا که این اتفاق موجب جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از مردم شریف ایران شد، لازم است دستگاه‌های مسئول براساس دستور صریح روسای محترم قوای سه گانه کشور، ضمن بررسی دقیق و همه جانبه موضوع، نتایج آن را به اطلاع مردم و افکار عمومی برسانند و در صورت قصور یا تقصیر احتمالی با متخلفین برخورد لازم صورت پذیرد.
جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای مشترک بر پاسخ قاطع و یکپارچه به هرگونه تعرض دشمن صهیونیستی تاکید کردند.
اتاق مشترک گروههای مقاومت فلسطین با صدور بیانیه ای به حمله امروز رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ