اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیست و نهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به زودی برگزار خواهد شد.
معاون اقتصادی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز عازم ترکیه شد.
رابطه ترکیه و چین برگرفته از رویکرد شرق گرایی آنکارا مقابل دولت های غربی نیست، این دو کشور بیشتر در پی توسعه مناسبات اقتصادی هستند.
مصر و ترکیه بر سر افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور به ۱۵ میلیارد دلار توافق کردند.
اگر بدانیم افزایش‌های در نظر گرفته شده تا حد زیادی منطبق با اوضاع اقتصادی در این کشور و با دخیل کردن نرخ تورم بوده و به عنوان مثال در دو نوبت آخر، یکبار ۵۴.۵ درصد و بار آخر ۳۴ درصد به حقوق و دستمزد حقوق بگیران در ترکیه افزوده شده، به نظر می‌رسد که بررسی تدابیر اتخاذ شده در این کشور می‌تواند الگوی خوبی برای برون رفت کشورمان از این ماجرای حاشیه ساز و آسیب زا باشد.
اقتصاد ایران با وجود محدودیت های مختلف تحریمی و با وجود مشکلات متعدد زیرساختی توانسته است رشد ۴ درصدی را در سال ۱۴۰۱ رقم بزند.
شمارش معکوس برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه آغاز شده است. شهروندان این کشور، امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا تکلیف یکی از مهم‌ترین انتخابات سال ۲۰۲۳ در جهان را مشخص کنند.
اقتصاد، پناهندگان و عدالت به‌عنوان سه موضوع اصلی در این رقابت مطرح شده است و رای‌دهندگان این سه را مهم‌ترین چالش امروزی ترکیه می‌دانند.
براد دابلیو.سِتسِر، کارشناس تجارت جهانی و امور مالی در شورای روابط خارجی می‌گوید: «اقتصاد نسبتا قوی در چند فصل گذشته محصول سیاست‌های ناپایدار بوده است. بنابراین به احتمال زیاد یک انقباض یا رکود وجود خواهد داشت.» او درباره پول محلی گفت: «ترک‌های کارگر وقتی ارزش لیر کاهش یابد احساس فقر بیشتری خواهند داشت. مردم برای یافتن شغل و دریافت حقوقی که هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد، کار سخت‌تری خواهند داشت.»
یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه گفت: در زمان کارداری بنده در ترکیه شاهد بودم که زمانی کسی با لیر کار نمی‌کرد و ساختار اقتصاد این کشور در حال فروپاشی بود. اما مردم لیر را پرچم کشور خود دانستند و دلار خود را به لیر تبدیل کردند.
یک گروه تجاری خسارت اقتصادی واردشده به ترکیه ناشی از زلزله ویرانگر در این کشور را برآورد کرد.
ساری- کشاورزی مازندران در سال های پس از انقلاب با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از ابزارهای نوین و هوشمند نظیر پهپادهای کشاورزی اوج گرفته است.
فکری درمورد کشورهایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند توضیح داد که در طول یک سال گذشته روسیه با 7/ 2میلیارد دلار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران بوده که در دو طرح نفتی در استان ایلام سرمایه‌گذاری کرده است. امارات، افغانستان، ترکیه و چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
یک کارشناس مسائل ترکیه با اشاره به شرایط اقتصادی این کشور گفت:«بحران اقتصادی به نفع اردوغان در انتخابات ۲۰۲۳ خواهد بود.»
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
وزیر دارایی ترکیه در آنکارا با وزیر بازرگانی عربستان سعودی دیدار و اعلام کرد که با وی درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور به توافق دست یافته‌ است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پنجمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
رشد اقتصادی ترکیه چند درصد شد؟
وزیر نفت در جریان سفر به ترکیه در دیدار با مقام‌های انرژی و اقتصادی این کشور، درباره تمدید قرارداد گازی و تجارت انرژی گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه وعده‌های اقتصادی خود را به رای دهندگان پیش از انتخابات سال آینده که سخت‌ترین آزمون حکومت دو دهه‌ای او خواهد بود افزایش داده است.
«کانال استانبول» دریای سیاه را به دریای مرمره متصل خواهد کرد و به موازات تنگه بسفر امتداد می‌یابد. رجب طیب اردوغان انتظار دارد تا از طریق این کانال، اقتصاد ترکیه رونق چشمگیر یابد.
دبیر شورای تجاری قطر زیر مجموعه هیئت روابط اقتصادی خارجی ترکیه اعلام کرد که امکان اتصال شبکه ریلی این کشور با قطر از طریق عراق و کویت وجود دارد.
مودیز پیش‌بینی رشد اقتصادی ترکیه را افزایش داد
رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که از معادلات اقتصادی در منطقه کنار گذاشته شده است و به نوعی طی این مدت استانبول را نادیده گرفته‌اند. به همین دلیل الان در تلاش است که به نوعی مانع از توافق ‌های اقتصادی میان اسرائیل و یونان و قبرس شود

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ