روز دوم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی امروز با برگزاری دو دیدار پشت سر گذاشته می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی والیبال کره جنوبی با برد مسابقات قهرمانی آسیا را آغاز کرد.
محققان جنین‌های موش را درون یک بیورآکتور ایجاد کردند که از سلول‌های بنیادی کشت‌شده در ظرف پتری (بدون تخمک و اسپرم) تشکیل شده بود. جنین‌ها به‌طور طبیعی رشد کردند و در روز سوم شروع به قد کشیدن کردند و در روز هشتم قلب تپنده برای آن‌ها ایجاد شد. این اولین باری بود که دانشمندان موفق به رشد جنین موش کاملاً مصنوعی در خارج از رحم شدند. این آزمایش جهشی را در مطالعات چگونگی تشکیل اندام‌های مختلف سلول‌های بنیادی و چگونگی جهش‌ها منجر به بیماری‌های رشدی نشان داد.
اولین فضاپیمای ترابری خودکار (ATV) آژانس فضایی اروپا با نام ژول ورن، در روز هشتم مارس سال ۲۰۰۸ بر فراز موشک آریان ۵ به فضا پرتاب شد. این فضاپیما برای انجام ماموریت‌های رساندن محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده بود و قادر بود بیش از هفت تُن تجهیزات و آزمایشات برای ایستگاه و خدمه آن را حمل کند.
جایگاه من از رئیس فدراسیونی نیامده که بخواهم به آن بچسبم. اگر یک روز هم باشم با قدرت ادامه می‌دهم. نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستم و این راز موفقیت ما بوده است. روز اول با آقای سجادی (وزیر ورزش) پیمان بستیم. من بچه نظامم و بار‌ها سیلی خوردم، چه از بیگانگان چه داخلی‌ها
در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی هشتم شد و سایر نمایندگان ایران از راهیابی به فینال بازماندند.
محسن بنگر در شرایطی تیمش را در مصاف با پارس جنوبی از زمین بیرون کشید که این بازی چندان برایش اهمیتی در جدول نداشت.
سی و ششمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز پنجشنبه آغاز شد که ملی‌پوشان ایران در پنج وزن نخست نمایش ناامیدکننده ای داشتند و فقط رحمان عموزاد فینالیست شد.
«الهه کریمی» دانش‌آموز کلاس هشتم مدرسه ملاصدرا که دو بار دچار مسمومیت شده، گفت: بار اولی که دچار مسمومیت شدم ۱۱ روز پیش بود؛ در راهرو بوی تخم‌مرغ گندیده و عطر تند می‌آمد؛ وقتی وارد کلاس شدم چشم‌هایم قرمز شد. ابتدا فکر کردم تلقین می‌کنم، اما به مرور حالت تهوع به من دست داد. معلمم بعد از اینکه دید رنگ صورتم پریده است اجازه داد به بیرون از کلاس بروم. کمی صبر کردم، بعد کف بالا آوردم که کاملا غیرطبیعی بود.
چهره ویژه اتفاقات روز گذشته کمپ ناصر حجازی هواداری بود که با صدای بلند و لحنی عجیب جلوی اعضای هیات مدیره و برخی بازیکنان ایستادگی می‌کرد!
دادگاه اصلی تجدیدنظر رسیدگی به پرونده «حمید نوری» ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ (چهارشنبه ۲۱ دی) آغاز خواهد شد که مرحله اولیه جلسه نزدیک به هشت روز طول خواهد کشید.
این هشتیمن موج همه گیری کرونا در ژاپن است. طبق آمار‌های دولتی، طی روز گذشته ۲۰۶۹۴۳ مورد ابتلا به کرونا در ژاپن ثبت شده است. از ۲۵ اوت تا کنون این برای اولین بار است که شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده است.
جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت:‌ از خبر اولین اعدام یکی از معترضین در ایران خشمگین هستم.
با پایان دیدارهای روز سوم گروه های اول و دوم بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی، تکلیف دو بازی مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد.
ژاپن در صورت پیروزی در بازی امروز می تواند در آستانه رقم زدن یک صعود تاریخی به دور حذفی جام جهانی قرار بگیرد.
در حادثه تروریستی ایذه که عصر روز چهارشنبه توسط دو گروه موتوری که با استفاده از سلاح جنگی اقدام به تیراندازی به مردم و حافظان امنیت کردند، هفت نفر شهید و هشت تن دیگر مجروح شدند.
وضعیت هوای تهران در اولین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در مهرماه سال گذشته ۲۲ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۲۵ روز افزایش یافت. در مهرماه سال ۱۴۰۰ هشت روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال تنها به چهار روز رسید، اما امسال تهران یک روز هوای بسیار ناسالم برای همه را تجربه کرد که در سال گذشته چنین وضعیتی که را نداشتیم.
دیدار دو تیم ذوب آهن و پیکان یکی دیگر از رقابت های اولین روز هفته هفتم است.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا روز گذشته هشت میلیون و ۷۰۴ هزار و ۳۲۱ دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام کرده اند که از این میزان یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۰۷ نفر کلاس اولی هستند. این درحالی است که سال گذشته حدود هشت میلیون دانش آموز ابتدایی داشتیم، ولی امسال به حدود ۹ میلیون رسیده است
روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور اولین موتورسیکلت پرنده جهان در نمایشگاه خودروی دیترویت در ایالات متحده عرضه شد. استارت‌آپ ژاپنی «اروینس تکنولوژی» این موتورسیکلت یا «هاوربایک» پیشرفته را ساخته است؛ وسیله نقلیه‌ای که می‌تواند ۴۰ دقیقه پرواز کند و به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد. قیمت تخمینی نسخه آمریکایی این موتورسیکلت ۷۷۷ هزار دلار اعلام شده است. رییس نمایشگاه خودروی موتورسیتی گفت: «احساس می‌کنم به معنای واقعی کلمه ۱۵ ساله هستم و به تازگی از جنگ ستارگان بیرون آمده‌ام و سوار دوچرخه‌شان شده‌ام. این هاوربایک عالی است. البته در ابتدا کمی دلهره خواهید داشت، اما من فقط حس خوشحالی داشتم.» شوهی کوماتسو، بنیانگذار و مدیرعامل اروینس تکنولوژی نیز می‌گوید این شرکت ساخت پهپاد‌ها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین را آغاز کرده است.
فعالان بازار ارز در  اولین روز هفته نظاره گر افزایش نسبی شاخص ارزی هستند. این در حالی است که بهای دلار در هفته‌های گذشته به کانال بیست و هشت هزار تومان کاهش یافته بود.
شبکه خبری ABC در گزارشی نگاهی به زندگی ملکه الیزابت دوم به عنوان طولانی‌ترین پادشاه تاریخ بریتانیا دارد. الیزابت آلکساندرا مری وینزور روز ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ در محله می‌فر لندن در ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ متولد شد. او اولین فرزند شاهزاده آلبرت، دومین پسر جرج پنجم و لیدی الیزابت بوئز-لیون بود. با درگذشت ملکه الیزابت دوم، پسر بزرگ او با عنوان چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا است. کاخ باکینگهام اعلام کرد که الیزابت دوم بعدازظهر پنجشنبه هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ در آرامش در قلعه بلمورال در اسکاتلند چشم از جهان فروبست.
روز اربعین حسینی امسال در ایران و عراق در یک روز ، یعنی شنبه بیست و ششم شهریور ماه خواهد بود.
انتظارها امروز پایان می‌یابد و رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان به میزبانی لهستان و اسلوونی آغاز می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق زورگیری که در ترافیک بزرگراه نیایش از یک خانم اقدام به زورگیری کرده بود، خبر داد. سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان اداره هجدهم در گام نخست، با رصد‌های گسترده اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم در جنوب تهران شدند. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی قضایی در روز بیست و هفتم مردادماه سال جاری سارق جوان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ