صعود تیم ملی ژاپن به مرحله یک هشتم جام جهانی 2022 قطر با غلبه بر اسپانیا هنوز هم مورد توجه بسیاری قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ژاپنی‌ها که چندی پیش شایعه شده بود ممکن است با ترکیب اصلی به ایران سفر نکنند، گمانه‌زنی‌ها را برعکس کرده و با تمام قدرت خودشان را به ارومیه رسانده‌اند. این تیم صبح دیروز با ۱۵ بازیکن وارد ارومیه شد تا در نهایت ۱۴ بازیکن این تیم پس از ثبت‌نام نهایی در مسابقات شرکت کنند. نکته درخور توجه درباره فهرست ژاپن این است که تمامی نفراتی را که در لیگ ملت‌های جهان داشتند، با خود به ارومیه آورده‌اند
کپا آریسابالاگا، دروازه‌بان جدید رئال مادرید، امیدوار است که در ترکیب این تیم بدرخشد و در سانتیاگو برنابئو ماندنی شود.
بازگشت ایران و عربستان به مناسبات دوجانبه با بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها، نقطه عطفی در بن‌بست روابط دو قدرت خاورمیانه است که می‌تواند دربردارنده یک ارزش استراتژیک نیز باشد و آن شکل‌دهی به همکاری‌های منطقه‌ای میان بازیگرانی است که از «منازعه-رقابت-همکاری» تهران و ریاض متاثر می‌شوند. در همین چارچوب، سفیر ایران در عربستان که روزهای پایانی هفته جاری وارد ریاض می‌شود و ماموریت دیپلماتیک خود را آغاز می‌کند، در گفت‌وگویی به ابعاد و زوایای احیای روابط جمهوری اسلامی و پادشاهی سعودی پرداخت.
بازگشت ایران و عربستان به مناسبات دوجانبه با بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها، نقطه عطفی در بن‌بست روابط دو قدرت خاورمیانه است که می‌تواند دربردارنده یک ارزش استراتژیک نیز باشد و آن شکل‌دهی به همکاری‌های منطقه‌ای میان بازیگرانی است که از «منازعه-رقابت-همکاری» تهران و ریاض متاثر می‌شوند. در همین چارچوب، سفیر ایران در عربستان که روزهای پایانی هفته جاری وارد ریاض می‌شود و ماموریت دیپلماتیک خود را آغاز می‌کند، در گفت‌وگویی به ابعاد و زوایای احیای روابط جمهوری اسلامی و پادشاهی سعودی پرداخت.
کیلیان امباپه حالا آماده است قراردادش را تا 2025 تمدید کند در حالی که تا چند روز پیش او هیچ تمایلی برای تمدید قرارداد نداشت. در یان چرخش دو عامل نقش داشته است.
بررسی نقشه‌های آمریکا برای ایجاد تشکیلات شبه نظامی جدید در سوریه و وعده مقاومت لبنان برای نابودی رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
شیطنت عجیب افرادی که قصد دامن زدن به حواشی کیلیان امباپه و پاری سن ژرمن را داشتند مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: نقشه راه جدید بانک مرکزی برای اصلاح ساختار ها تدوین شده است.
استقلال در این سال‌ها همیشه پدیده‌های جوان و جدیدی داشته است؛ سرمایه‌هایی که اگر قدر ببینند شاید رویای قهرمانی را هم تعبیر کنند.
باشگاه پاری سن ژرمن تمام تلاشش را به کار گرفته تا بتواند واکنشی از کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی، بگیرد.
بارسلونا قصد دارد عثمان دمبله، ستاره فرانسوی، را روبروی هواداران بارسلونا قرار دهد تا به نوعی تصمیمش را تلافی کرده باشد.
روزنامه آرمان ملی تاکید کرده که سکوت احمدی‌نژادی‌ها،‌ تلاشی برای راه یافتن به مجلس است.
بنابراین نباید سکوت احمدی‌نژادی‌ها را ساده تعبیر کرد. برخی هدف او را فضاسازی برای راه یافتن یارانش به مجلس دوازدهم می‌دانند بنابراین به نحوی رفتار می‌کند که حاشیه‌ای برای آن‌ها ایجاد نشود.
دروازه بان سابق تیم ملی بعد از چند فصل سخت حالا در شرایطی قرار دارد که ممکن است سال متفاوتی را برایش رقم بزند.
درگیری مرزی تنها چند هفته پس از آن آغاز شد که ایران به طالبان هشدار داد حقوق آن کشور در مورد آب رودخانه هلمند را نقض نکند. تحلیلگران معتقدند افغانستان که اکنون وضعیتی شکننده دارد احتمالا خواستار رویارویی نظامی با ایران نیست و چین نیز به طالبان توصیه کرده تا در راستای کاهش تنش با ایران گام بردارد.
اوضاع رسانه‌های اجتماعی چندان خوب نیست و همه‌چیز دربارۀ شیوۀ فعالیت آن‌ها ناگهان مورد بحث و تردید قرار گرفته است. منتقدان مدام از این می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند و اطلاعاتشان را به شرکت‌های دیگر می‌فروشند. یا اینکه با ترفندهای الگوریتمی اخبار را دستکاری می‌کنند و بین مردم تفرقه می‌اندازند و دموکراسی را تضعیف می‌کنند. اگر این رفتارهای رسانه‌های اجتماعی نادرست هستند پس آن‌ها باید چه کنند؟ چه خبرهایی را باید منتشر کنند؟ الگوی کسب‌و‌کارشان باید چگونه باشد؟ اصلاً نقش اجتماعی‌شان باید چه باشد؟ پاسخ این پرسش‌ها را باید در مفهوم «حوزۀ عمومیِ» یورگن هابرماس، فیلسوف آلمانی، یافت؛ آنجا که می‌گوید تاریخ حوزۀ عمومیِ جهان غرب ریشه در یک سنت خاص دارد: کافه‌های قدیم اروپا.
حالا دیگر خاک خاکستری رنگ تائو طرفداران زیادی پیدا کرده. این ماده خشک و صخره‌ای شکل، حالا نقش شگفت‌انگیزی در محقق کردن یکی از جاه‌طلبانه‌ترین تلاش‌های بشر در دهه‌های اخیر دارد و به انسان‌ها کمک می‌کند تا به ماه برگردند.
او با اشاره به اولین دیدارش با حاج قاسم سلیمانی برای نمایش فیلم «بادیگارد» بیان کرد: در این فیلم می‌خواستم ارادتم را به نوعی به ایشان نشان دهم یعنی آشکارا عکس ایشان را برای خودمان گذاشتیم و گریمور ما کاملا بر اساس آن روی چهره بازیگر اصلی (پرویز پرستویی) کار کرد. البته اینطور نبود که این شخصیت فیلم همان حاج قاسم باشد و فقط میخواستم کمی به او نزدیک شود. در دیداری هم که داشتیم (در دفتر شهید سیلمانی) فیلم را دید و پسندید و خیلی محبت کرد. بعد من هم سوژه فیلم «به وقت شام» را مطرح کردم و می‌خواستم اجازه داده شود که تحقیق کنم. شکایت کردم که من می‌خواهم منطقه را ببینم و در جریان فضا باشم اما راه نمی‌دادند و سخت می‌گرفتند. هرچند علت آن را از جهت مسائل امنیتی و اینکه اسم و رسمی داشتیم و مشکلاتی ممکن بود پیش آید، می‌فهمیدم ولی دیگر التماس کردم و در آن اولین جلسه که ایشان را دیدم خیلی صریح اعتراض کردم. ایشان با تحمل گوش داد و گفتم به جای اینکه مرا تشویق کنید، من باید التماس کنم و به هر دری بزنم که چرا راه جلوی من باز نیست؟ در نهایت اجازه داد و حتی یکی از بزرگترین افرادی که داشتند و در منطقه هم خیلی موثر بود کنار من گذاشت و او از مبنای شکل‌گیری اتفاقات در سوریه با تمام جزئیات برایم گفت. اتفاقی که در آنجا افتاد و من بابتش تکان خوردم این بود که ناگهان دیدم بچه‌هایی که می‌شناختم و جز در فیلم‌های روایت فتح دیگر ندیدم، آنجا هستند. انگار زمان پس و پیش شده بود و این برایم خیلی جالب بود که متوجه شدم این‌ها تمام نشده‌اند و راه هنوز ادامه دارد.
شب بیستم آبان، جوان گل فروش مشغول فروش گل هایش بود که ناگهان سروصدای عجیبی از گل فروشی به گوش رسید. رهگذران و کسبه محل در حالی به آن سوی میدان ابوطالب مشهد خیره شدند که نزاع هولناکی در گل فروشی رخ داده بود. در این میان، جوان ۲۸ ساله‌ای که از دوستان گل فروش بود هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و نقش بر زمین شد.
مهرماه امسال زن جوانی به اداره پلیس رفت و گفت: در کنار پارکی در منطقه مینی‌سیتی بودم که ناگهان مرد جوانی به سراغم آمد و از من ساعت پرسید، همین که سرم را پایین گرفتم تا ساعت را به او بگویم ناگهان چاقویی روی گلویم قرار داد و مرا به زور به داخل اتاقک نگهبانی کشاند.
سیزدهم تیر گذشته، یک دستگاه نیسان آبی رنگ در خیابان رسالت مشهد توقف کرد و ناگهان راننده ۳۱ ساله آن در حالی که قمه بزرگی را در دست می‌فشرد با چهره‌ای غضبناک پا به درون بنگاه املاک گذاشت و بدون آن که کلامی بر زبان جاری کند به طرف زن ۲۴ ساله‌ای به نام «مهدیه» هجوم برد و او را با ضربات متعدد قمه نقش بر زمین کرد. در همین حال مادر ۴۴ ساله دختر جوان خود را روی پیکر دخترش انداخت تا از وارد آمدن ضربات بیشتر به او جلوگیری کند، ولی راننده نیسان بی رحمانه ضربات دیگر را بر پیکر زن ۴۴ ساله وارد کرد و او را نیز در کنار دخترش درحالی به قتل رساند.
متهم گفت: آن شب وقتی فهمیدیم زن همسایه هنوز بازنگشته شیشه مصرف کردیم و بعد با کلیدی که از خانه شاکی قبلاً سرقت کرده بودیم وارد خانه شدیم. در حال خالی کردن وسایل و انتقال آن به داخل خانه‌مان بودیم که ناگهان صاحب‌خانه سر رسید.
متهم گفت: ناگهان به ذهنم رسید که یک گوشی سرقت کنم و با فروش گوشی سرقتی، کمی پول به دست بیاورم. من قصدم جنایت نبود، فقط می‌خواستم گوشی مقتول را بگیرم، اولین سرقتم بود، اما وقتی با مقاومت او روبه‌رو شدم می‌خواستم فرار کنم که مقتول مرا محکم گرفت و اجازه نمی‌داد حتی فرار کنم. ناخودآگاه دستم داخل جیبم رفت و با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به او زدم.
اهرمان بود که در سال ۱۹۸۹ سخنگوی دولت آلمان شرقی، گونتر شابفسکی را واداشت تا توضیح دهد سفر شهروندان به خارج از آلمان شرقی مجاز است و هنگامی که اهرمان اصرار کرد تا بداند از چه زمانی مجاز خواهد بود شابفسکی ناگهان اعلام کرد «از الان، از همین حالا». و در فاصلهٔ چند ساعت دیوار برلین فروریخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ