رشت- حفاظت مردم پایه و آموزش همگانی دو مقوله مهمی است که متولیان محیط زیست در راستای حفاظت از محیط زیست باید به آن توجه کنند در غیر این صورت عملکرد جزیره ای در این حوزه نتیجه بخش نخواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فشار در قفسه سینه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس با یا بدون ناراحتی قفسه سینه می‌تواند گاهی اوقات یک علامت هشدار برای حمله قلبی باشد.
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با اشاره به اینکه وجود گرد و خاک در هوا و کاهش کیفیت هوا در تهران و ١٣ استان دیگر طی دیروز و امروز گزارش شده است در رابطه با عوارض گرد و غبار بر بیماران قلبی می‌گوید: این شرایط برای کسانی که قلب‌شان با حداکثر توان کار می‌کند، ایجاد مشکل می‌کند . علایمی وجود دارد که خطرناک است؛ هرگونه احساس سنگینی در قفسه سینه معادل بیماری قلبی است. اگر با فعالیت احساس تنگی نفس دارید و یا تهوع و استفراغ بخصوص با پیاده روی و عرق سرد همراه باشد، می‌تواند نشانه گرفتگی عروق قلبی باشد و باید جدی گوفته شود. در مجموع افرادی که به هر شکل ، مشکل قلبی دارند بهتر است روزهایی که گرد و غبار در هوا وجود دارد از منزل خارج نشوند. منبع: خبرآنلاین
تشخیص سپسیس غالبا دشوار است با این حال، در کودکان بیشتر با تنگی نفس، خواب‌آلودگی و کاهش سطح هوشیاری شناخته می‌شود. یکی از نشانه‌های هشداردهنده‌ای که پزشکان از والدین می‌خواهند به آن توجه کنند، گریه ضعیف و با صدای زیر است که با گریه عادی کودک فرق دارد. همین‌طور وجود این نشانه‌ها می‌تواند هشدار دهنده باشد:
آسم یک بیماری ریوی است که باعث ایجاد اختلال در تنفس می‌شود.
مسافران 18 ساعت است که در هواپیما حضور دارند و با تنگی نفس مواجه شده اند اما هواپیما هنوز پرواز نکرده است. در این ویدیو عصبانیت مسافر این پرواز در یک ایرلاین آمریکایی را می‌بینید. منبع: آخرین خبر
یک مطالعه بزرگ در انگلیس نشان داد که اختلال در الگو‌های خواب در بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌ها احتمالا باعث تنگی نفس می‌شود.
عطسه و آبریزش بینی شایع‌ترین علائم آلرژی فصلی است که معمولاً در همه افراد مبتلا مشترک است. اما علائم دیگری نیز وجود دارد که در برخی افراد متغیر و کم و زیاد می‌شود؛ خارش و سوزش گلو، سردرد، سرگیجه و تب نیز از دیگر علائم حساسیت فصلی است که بسته به شدت آن در افراد متفاوت است، برای مثال یک فرد که دارای حساسیت شدید بهاری است علاوه بر عطسه‌های متوالی و آبریزش بینی سایر علائم را نیز دارد و در برخی از افراد حتی سرفه‌های شدید و تنگی نفس هم مشاهده می‌شود.
رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز، تعدادی از دانش آموزان در مدرسه‌ای در شهرک باغمیشه تبریز دچار علائم تنفسی و تنگی نفس شده‌اند.
علائم سندرم قلب تعطیلات یا فیبریلاسیون دهلیزی: تپش قلب، احساس کوبش ناگهانی قلب یا احساس تندی ضربان قلب در قفسه سینه. کم‌انرژی بودن یا احساس زیاد خسته بودن. سرگیجه و احساس سبکی در سر یا از حال رفتن. احساس ناراحتی در قفسه سینه، همراه با درد یا فشار و ناراحتی. تنگی نفس، سخت نفس‌کشیدن طی فعالیت‌های عادی و حتی در زمان استراحت
چنانچه لخته خون ایجاد شود، تا بعد از پرواز از بروز آن مطلع نخواهید شد؛ بنابراین مراقب علائم بعد از پرواز مثل درد و ورم پا (غالبا فقط در یک پا)، درد قفسه سینه، سرفه و تنگی نفس باشید
سمنان- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: تعداد ۷۵ دانش آموز با علائم بی‌حالی و ضعف و تنگی نفس به مراکز درمانی سمنان منتقل شدند.
یکی از نیرو‌های فرهنگی دبیرستان شهید مدنی گفت: صبح امروز بوی نامطبوعی همچون فاضلاب در مدرسه پیچید که باعث شد جمعی از دانش‌آموزان علائمی همچون سرگیجه و تنگی نفس داشته باشند.
در برخی از موارد تپش قلب با علائم دیگری مثل تنگی نفس همراه است. به ندرت پیش می‌آید تپش قلب و تنگی نفس به همراه بیهوشی و سرگیجه باشد، اما اگر این اتفاق برای اطرافیان شما رخ داد فورا او را به یک بیمارستان منتقل کنید.
نشانه‌های سویه XBB تفاوت زیادی با گونه‌های قبلی امیکرون ندارد یعنی همان نشانه‌های سویه‌های قبلی مانند تنگی نفس، سنگینی سینه، بدن درد، سردرد، احساس کلافگی، تب و لرز و در مواردی هم اسهال و استفراغ دراین سویه دیده می‌شود.
علت تنگی نفس اغلب مشکلات قلبی یا ریوی، مثل آسم یا آلرژی است. اگر این نشانه را دارید، بهتر است مدتی محیط زندگی تان را تغییر دهید و از شهر دور شوید یا برنامه‌ی ورزشی مؤثرتری را در پیش گیرید. اگر زیاد دچار تنگی نفس می‌شوید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
یک متخصص تغذیه مصرف ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید را در کاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار ترکیبات التهاب آور مفید دانست.
در این روزهای سرد که آلودگی هوا نفس بسیاری را تنگ کرده، مصرف برخی غذاها می‌تواند به بهبود وضعیت تنفس کمک کند. در این اینفوگرافیک به این مواد غذایی اشاره شده است.
متخصص قلب و عروق گفت: شایع‌ترین و مهم‌ترین علامت سکته قلبی، درد شدید قفسه سینه است، اما می‌تواند با علائم دیگری مثل تنگی نفس، تپش قلب، تعریق سرد و درد معده همراه باشد.
اهواز - در چند سال اخیر اولین باران پاییزی در خوزستان باعث تنگی نفس برخی از مردم و هجوم بیماران به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی می‌شود.
علی اسدالهی امین فوق تخصص بیماری‌های عفونی، گفت: اگر بعد از گذشت سه روز از ابتلاء به آنفلوانزا، تب بیمار ادامه پیدا کرد، سرفه‌های او خلط دار شد و دچار تنگی نفس گردید، لازم است حتماً به پزشک مراجعه کند.
در جریان فاجعه تلخ انسانی در اندونزی 127 نفر جان خود را از دست دادند.
رنگ پریدگی لب‌ها، احساس خستگی، سرگیجه و سردرد، تنگی نفس، سرعت ضربان قلب، عدم تمرکز، خواب آلودگی، بی حوصلگی، ریزش مو، تغییرات خلقی و کمبود انرژی، از مهم‌ترین علائم کم خونی به شمار می‌رود.
رشت- سنبل آبی تابستان امسال در سایه بی‌توجهی مسئولان و نبود اقدام مناسب بیش از هر زمان دیگری در تالاب انزلی دامن گسترانده و نفس تنگ تالاب و زیستمندانش آن را تنگ تر کرده است.
عمده علائم ابتلا به زیرسویه‌های BA ۴ و BA ۵ شامل سردرد، آبریزش بینی، عطسه، سوزش گلو، سرفه خشک، گرفتگی یا درد در قفسه سینه، تنگی نفس مختصر، درگیری سیستم گوارش و اسهال و استفراغ، تب (که چندان بارز نیست)، خستگی مفرط و درد‌های ماهیچه‌ای است. در ابتلا به این زیرسویه برخلاف سایر سویه‌ها، درگیری و از بین رفتن حس بویایی و چشایی بسیار کمتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ