بیمارانی که داروهای ضد پلاکت، بتا بلوکر یا هر دو را مصرف می‌کنند، به‌طور قابل‌توجهی در معرض خطر حملات قلبی غیرکشنده در روزها، با هوای گرم هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این سبزی برگ‌دار به عنوان یکی از مغذی‌ترین سبزیجات در صدر جدول قرار دارد؛ به این دلیل که هر ۳۰ گرم اسفناج خام، نیاز روزانه بدن به ویتامین A و K را تا حد قابل توجهی فراهم می‌کند. اسفناج هم‌چنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کم می‌کنند. سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتئین (دو آنتی‌اکسیدان با خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان) هستند. هم‌چنین اسفناج ضمن کاهش فشار خون، برای سلامت قلب هم مفید است.
بیماری وبا، یکی از بیماری‌های شایع روز‌های گرم سال است که در اثر عدم رعایت بهداشت فردی و جمعی و همچنین استفاده از آب‌های غیر بهداشتی و...، منتقل می‌شود.
اهواز- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: گرمای شدید و تبخیر ِ بالای آب، احتمالِ آتش سوزی در تالاب‌های استان را دوچندان کرده است.
خطرات از آن جهت ایجاد می‌شود که مکانیسم دفاعی بدن برای مقابله با گرمای هوا از طریق افزایش تعریق است که بسیار انرژی می‌برد و فشار زیادی را به قلب وارد می‌کند.
یزد- گرمای بیش از حد هوا یک چهارم عرصه های دارای پوشش گیاهی طبیعی استان یزد به ویژه جنگل‌های باغ شادی شهرستان خاتم را در معرض خطر آتش سوزی قرار داده است.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره تداوم گرمای بی سابقه هوا و احتمال تعطیلی ادارات، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ممکن است باز هم تعطیلی رخ بدهد، اما امیدواریم نیازی به تعطیلی کشور وجود نداشته باشد.
یکی از علائم اولیه گرمازدگی نیز درد‌های عضلانی است و بروز درد‌های عضلانی به خصوص در پشت ساق پا و پشت بازو و دست‌ها، زنگ خطر شروع گرمازدگی است و افراد بلافاصله پس از شروع این درد‌ها باید از محیط گرم خارج شده و مصرف مایعات را بیشتر کنند.
معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور در توضیحاتی از در معرض خطر بودن تمامی مردم در برابر موج گرمایی که به کشور وارد شده است، خبر داد.
فصل تابستان با روز‌های آفتابی، هوای گرم، خطر آفتاب‌سوختگی، آلرژی، گزش حشرات و سایر مشکلاتی که به همراه دارد، ممکن است به طرق مختلفی بر سلامت ما تأثیر بگذارد.
نماینده اهواز در مجلس گفت: سلامت مردم در خطر دمای بسیار بالا قرار گرفته و در هفته آینده هم این مسئله تشدید خواهد شد و باید تصمیم عاجلی اتخاذ شود.
گرمازدگی یک وضعیت پزشکی شدید است و زمانی رخ می‌دهد که دمای داخلی بدن انسان از ۴۰ درجه سانتی گراد بیش‌تر شود. در ادامه به ۱۰ نکته برای به حداقل رساندن خطر ناشی از گرمازدگی خواهیم پرداخت.
دکتر براون می گوید: افزایش خطر سکته مغزی ممکن است با تاثیر گرما، رطوبت و سرمای شدید بر بدن مرتبط باشد.
هواپیما به معنای واقعی کلمه در صد‌ها قطعه، بلکه بیشتر، متلاشی شده است. هر بخش اصلی، از کابین خلبان گرفته تا موتورها، باید حذف شود. حتی اگر هواپیما بازسازی می‌شد، احتمالاً برای پرواز تأیید مجدد نمی‌شد، زیرا ممکن است قطعات بزرگ‌تر آسیب پنهانی داشته باشند، به‌ویژه در اثر قرار گرفتن در معرض گرما، که می‌توانست آن‌ها را ضعیف کرده و یکپارچگی ساختاری هواپیمای بازسازی‌شده را به خطر بیندازد.
عمادی متذکر شد: میوه به ویژه در فصل تابستان نباید از سبد خانوار حذف شود و میوه‌هایی نظیر هنداونه و طالبی باید به صورت مداوم در گرما مورد استفاده قرار گیرند.
کارشناس تغذیه بیان کرد: در دنیا صد‌ها کپک وجود دارد با مصرف مواد غذایی بخشی از کپک‌ها را وارد بدن می‌کنیم که بسیاری از این کپک‌ها بیماری‌زا نیستند، اما اگر مقدار زیادی از کپک‌ها مصرف شود می‌توانند خطر ساز باشند به عبارتی بدن انسان می‌تواند تا حدودی در مقابل کپک‌ها مقاومت کند، اما برخی از کپک‌ها خطرناک و یا کشنده هستند و حتی با یک بار مصرف هم مشکل ایجاد، پس بهتر است احتیاط شود.
مصرف پروتئین حیوانی را کاهش دهید. پروتئین حیوانی می‌تواند خطر ابتلا به سنگ را افزایش دهد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه گرم شدن هوا شرایط را برای رشد میکروب «وبا» فراهم می‌کند، گفت: در صورت ابتلا به این بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که تاخیر در روند درمان خطر جانی به دنبال دارد.
کدام کشورها در معرض خطر گرمای شدید هستند؟
«اریک آرنسن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اسلو نروژ، می‌گوید: «اگر هر روز یک مشت آجیل، یعنی حدود ۳۰ گرم، بخورید ۲۰ تا ۲۵ درصد خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش خواهد یافت. در مقایسه، بزرگسالان در کشور‌های شمال اروپا به طور متوسط حدود ۴ گرم آجیل در روز می‌خورند. بسیاری از آن‌ها اصلاً آجیل یا دانه نمی‌خورند.»
یک پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید خطر اخراج مربی و مدیر باعث شده است مربیان ریسک نکنند و نتیجه گرا باشند.
در حالیکه مردم در بریتانیا خود را برای وزش باد‌های تند، بارندگی شدید و دمای یخبندان آماده می‌کنند، کارشناسان نسبت به روش‌های صحیح و ایمنی استفاده از لوازم گرم‌کننده‌ای همچون کیسه آب گرم یا پتو‌های برقی هشدار می‌دهند و تاکید دارند که اگر این لوازم، سالم و باکیفیت نباشند می‌توانند مصرف کننده را در معرض خطر سوختگی قرار دهند.
پوتین ادعا کرد که «گروه‌های جنایتکار فرامرزی» به طور فعال در قاچاق سلاح به مناطق دیگر مشارکت دارند و این فقط سلاح‌های گرم کوچک نیست. او افزود: این خطر دائمی وجود دارد که مجرمان به سلاح‌های قوی‌تری از جمله سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل و سلاح‌های دقیق دست یابند.
گرمی- نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیتی که امروز در شهرستان انگوت شاهد آن هستیم، زنگ خطر و هشدار را برای مسئولان در تلاش مؤثر برای رفع محرومیت به صدا درآورده است.
نتیجه یک پژوهش که در آن ۲۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند نشان داد که خوردن تا ۱۰۰ گرم شکلات از جمله شکلات شیری در روز با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ