بنا به اعلام وزارت خارجه اوکراین، مجارستان مانع حضور این کشور در نشست ورزای خارجه ناتو در بخارست رومانی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که الحاق اوکراین به ناتو شاید هرگز رخ ندهد و این ائتلاف نظامی از گفتن این واقعیت می‌ترسد.
وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که کمک نظامی این کشور به تجهیز تسلیحاتی اوکراین همچنان ادامه می‌دهد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هشدار داد که این کشور به الحاق اوکراین به ناتو پاسخ قاطع خواهد داد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که این ائتلاف نظامی در اجلاس پیش رو در لیتوانی، درباره طرح سه‌مرحله‌ای الحاق اوکراین به ناتو مذاکره خواهد کرد.
رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود از پیوستن کی‌یف در ناتو حمایت کرد؛ زلنسکی در اظهاراتی جنجالی بار دیگر بر تلاش کی‌یف در الحاق مجدد شبه جزیره به اوکراین تاکید کرد.
اعضای ناتو در حال بررسی طرحی هستند که پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی را تسهیل کرده و این طرح در اجلاس آتی ناتو در لیتوانی علنی خواهد شد.
دبیر کل ناتو اعلام کرد که در روند الحاق سوئد به ناتو پیشرفت‌هایی حاصل شده است.
«ینس استولتنبرگ» با بیان اینکه روسیه حق ندارد با گسترش ناتو مخالفت کند، گفت همه متحدان موافق پیوستن اوکراین به ناتو هستند و بهتر است اردوغان بداند که الحاق سوئد به نفع این ائتلاف نظامی است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که دبیرکل ناتو درباره پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف، تصمیم‌گیرنده نیست.
نخست‌وزیر ایتالیا از کمک این کشور به تسریع در روند پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا خبر داد.
سخنگوی پارلمان اسلواکی به ناتو هشدار داد که برای الحاق سریع اوکراین به این ائتلاف نظامی، به کی‌یف امید واهی ندهد.
وزیر خارجه اوکراین می‌گوید سران ناتو باید هر چه زودتر درباره الحاق این کشور به ناتو تصمیم‌گیری کنند.
وزیر خارجه اوکراین می‌گوید سران ناتو باید هر چه زودتر درباره الحاق این کشور به ناتو تصمیم‌گیری کنند.
‌ ناتو با بهره‌گیری از بحران اوکراین و الحاق فنلاند، شمار اعضای خود را به ۳۱ رساند؛ موضوعی که افزون‌بر تشدید تنش‌ها، امنیت اسکاندیناوی را به عنوان باثبات‌ترین منطقه جهان به خطر می‌اندازد.
اعتراضات گرجستان در وعده‌های غرب مبنی بر الحاق به اتحادیه اروپا و ناتو ریشه دارد؛ وعده‌ای که اوکراین را در باتلاقی عمیق فرو برد و ترکیه را دو دهه در صف انتظار نگهداشت.
«مانفرد وبر» رئیس حزب مردم در پارلمان اروپا اعلام کرد پس از نجات اوکراین از جنگ، این کشور می تواند به عضویت ناتو دربیاید.
سفیر چین در فرانسه می‌گوید: پکن گرچه در جنگ اوکراین همچنان بی‌طرف است اما نگرانی‌های روسیه درباره پیشروی ناتو به شرق اروپا و نقشه این ائتلاف برای الحاق اوکراین را درک می‌کند.
وندیکتوف تاکید کرد: در هر صورت موضع روسیه بدون تغییر باقی می‌ماند، الحاق اوکراین به ناتو یا برخی اتحادهای دیگر که تحت نظارت آمریکا تشکیل شده برای ما غیر قابل قبول است.
«الکساندر وندیکتوف» با بیان اینکه درخواست اوکراین برای عضویت سریع در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واقع یک تبلیغ سیاسی است، گفت: به طور یقین کی‌یف می‌داند که این امر (عضویت اوکراین در ناتو) به جنگ جهانی سوم می‌انجامد.
در پی الحاق چهار منطقه جنوب و شرق اوکراین به روسیه، سخنگوی کرملین هشدار داد که مسکو، تلاش مجدد اوکراین برای پیوستن به ناتو را به دقت زیر نظر دارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که درخواست اوکراین برای الحاق به ناتو در شرایط فعلی در درجه نخست اولویت قرار ندارد.
وزیر خارجه اسبق آمریکا بر این باور است که تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو، «غیرمعقول» است.
کارشناس مسائل روسیه: این‌که تا چه اندازه این تحرک جدید روس‌ها می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود، می‌توان از بعید بودن چنین احتمالی سخن به میان آورد. چرا که نزدیکی محدوده سرزمینی اوکراین به روسیه، عملا امکان حمله هسته‌ای بزرگ را از این کشور سلب کرده است
ناتو در واکنش به برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی الحاق به روسیه در مناطقی از شرق اوکراین، مسکو را به تشدید جنگ متهم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ