رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس اقلیم درباره تحولات سیاسی عراق و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی رییس جمهور گفت: در گفت‌وگوی تلفنی امروز عصر بین رؤسای جمهور ایران و روسیه، دو طرف تحولات قفقاز و پیشرفت توافقات اقتصادی به خصوص در زمینه کریدور شمال-جنوب و انرژی را مرور کردند.
به‌رغم تحولات مثبت در منطقه پس از توافق ایران و عربستان، همچنان تردید‌های زیادی در مورد توافق گروه‌های رقیب در عربستان سعودی وجود دارد. هر چند در طول سالیان گذشته بار‌ها گفته شده که عامل اصلی بن‌بست سیاسی در لبنان اختلاف ایران و عربستان است، اما به نظر می‌رسد که حتی آشتی تهران و ریاض هم نمی‌تواند به اختلافات همیشگی گروه‌های سیاسی لبنان پایان دهد.
این روزها کانون توجه محافل رسانه‌ای به تحولات جنگ داخلی در سودان میان نیروهای حاکم و سایر نیروهای سیاسی و نظامی معطوف شده؛ معرفی کنشگران فعال درک بهتری از شرایط پیچیده سودان خواهد داد.
نخست وزیر و رئیس جمهور عراق به رایزنی درباره تحولات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و محیط زیست پرداختند.
مهم‌ترین کشوری که پیش‌بینی رفتارش اهمیت زیادی دارد، ایالات‌متحده است. این کشور بیشترین ردپای اقتصادی و نظامی را در سراسر جهان دارد و تمایل دارد در سطوحی به عملیات نظامی ورود کرده و به‌عنوان یک نیروی اصلی عملیات اقتصادی ایفای نقش کند.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از نقاط ضعف‌های ما در طول ۴۳ سال انقلاب این است که ما مردم را که پایه‌های اصلی نظام هستند به حاشیه راندیم و دولت‌ها را اصل و محور تحولات قرار دادیم.
عراق در سال ۲۰۲۲ شاهد تحولات پرشتابی در عرصه سیاسی بود که در نهایت به تشکیل دولت محمد شیاع السودانی منجر شد تا آرامش پس از طوفان ایجاد شود.
شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد: تحولات منطقه و تنش ها و بی ثباتی و تحریم اقتصادی بخشی از سیاست آمریکاست.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران از آزادسازی سرزمین‌های اسلامی و بازگشت آن‌ها به آذربایجان حمایت کرد.
معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه نشست شانگهای در سمرقند با «امیرعبداللهیان» دیدار و در خصوص مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و رئیس جمهور تاتارستان دیدار و درباره تحولات فلسطین گفتگو کردند.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: مقابله با تروریسم و تحولات قفقاز بخشی از محورهای گفتگوهای سمرقند را تشکیل می‌دهد.
وزیر خارجه عراق به موضع گیری درباره تحولات سیاسی اخیر این کشور پرداخت و از گروههای سیاسی عراقی خواست که از این حوادث درس بگیرند.
بن‌بست سیاسی همچنان بر تحولات سیاسی این روزهای عراق غلبه دارد و هیچ کدام از ابتکارعمل‌ها و نشست‌ها منجر به راهکار مورد رضایت همه طرف‌های سیاسی نشده است.
رئیس جمهور عراق به تحولات عراق پس از فروکش کردن اعتراضات واکنش نشان داد.
یکی از کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی عراق به موضع گیری در خصوص تحولات اخیر این کشور و اقدامات «مقتدی صدر» پرداخت.
نخست وزیر و رئیس جمهور عراق بر اهمیت گفتگوی جدی و تاثیرگذار برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور تاکید کردند.
نخست وزیر عراق  و هادی العامری رئیس ائتلاف فتح در ادامه تلاش برای پایان دادن به بحرانی سیاسی این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی رایزنی کردند.
وبگاه لبنانی النشره درگزارشی به آخرین تحولات سیاسی در لبنان پرداخت و نوشت: در شرایطی که بسیاری از جریان های سیاسی بر لزوم تشکیل دولت جدید تاکید دارند، افقی برای خروج از بحران دیده نمی شود.
رئیس ائتلاف فتح عراق و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه در اربیل دیدار و درباره تحولات سیاسی عراق گفتگو کردند.
رئیس ائتلاف فتح عراق و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه در اربیل دیدار و درباره تحولات سیاسی عراق گفتگو کردند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با دبیر کل وزارت امور خارجه الجزایر در مورد آخرین تحولات مربوط به فلسطین و اراضی اشغالی گفتگو کرد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مورد آخرین تحولات مربوط به غزه و قدس اشغالی گفتگو کرد.
نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق و رئیس پارلمان این کشور در جریان دیداری مشترک در خصوص آخرین تحولات سیاسی عراق رایزنی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ