شانگ‌های بزرگترین مرکز اقتصادی چین شاهد اعتراضات به سیاست‌های حزب کمونیست موسوم به کوویدصفر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس اتاق ایران و چین گفت: سیاست‌های مربوط به تثبیت نرخ ارز، می تواند فشار تورمی در جامعه را مهار کند.
تاریخ سیاسی و اجتماعی عراق گویای مداخلات آمریکا در این کشور خاورمیانه‌ای است. آمریکا از زمان حمله به عراق کوشید که زمام اوضاع را در دست گیرد و از آن برای تحقق اهداف خود بهره برداری کند.
سفیر روسیه در آمریکا، دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو را مهر تاییدی بر شکست سیاست تحریمی کاخ سفید توصیف کرد.
باشگاه الهلال تلاش می کند تا رضایت ژوائو فلیکس را برای انتقال قرضی یکساله جلب نماید.
کارشناس سیاست‌گذاری انرژی گفت: بعد از تحریم‌های آمریکا در سال ۹۷، بخش نفت و گاز دچار بیشترین افت اقتصادی و رشد منفی شد تا جایی که در سال ۱۳۹۹ فروش نفت خام ایران به کمترین میزان فروش در یک دهه اخیر خود رسید.
با توجه به تایید محرومیت اروپایی یوونتوس در فصل 24-2023 این باشگاه سیاست های نقل و انتقالاتی خود را تغییر می دهد.
بازار جهانی در دنیا با خبرهای متفاوت واکنش گوناگونی نشان داده به طوری که سهام تسلا ریزش داشته و وال استریت با ریزش بسته شد.
اپل به زودی با اپ هایی که اطلاعات را از دستگاه های کاربران جمع آوری می کنند، مقابله می کند.
گزارشی از توصیه براندازان و رسانه‌های خارجی فارسی زبان از مردم به جهت عدم شرکت در مراسم عزاداری محرم را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
برخی رسانه های غربی که در آشوب های پاییز سال گذشته در ایران به پوشش شبانه روزی مشغول بودند، پس از گذشت چند هفته از اعتراضات چند صد هزار نفری در سرزمین های اشغالی، آن را تنش داخلی خواندند.
بررسی روند فعالیت جریان پایداری نشان داده است که همواره با پافشاری بر خواسته خود، جریان اصولگرایی را وادار به تن دادن به خواسته‌های خود کرده است. خواه سرلیست آن‌ها جلیلی باشد و خواه خود صادق محصولی یا آقاتهرانی، اما در نهایت نکته این است که پایداری با روش اصلح‌گزینی آماده می‌شود تا اصولگرایان را وادار به پذیرش خواسته‌های خود کند.
زمانی که هند جایگاه چین را به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان گرفت، ناظران از خود می‌پرسیدند: آیا دهلی‌نو می‌تواند از پکن عبور کند و به ابرقدرت جهانی بعدی تبدیل شود؟ در نگاه اول، آمار و ارقام به‌نظر اینگونه نشان می‌دهند. این سوال با سفر نارندرا مودی به واشنگتن معنادارتر شده است.
به نظر می‌رسد سیاست مرتبط با ایران که امارات در حال اتخاذ آن است، بخشی از یک «سیاست همسایگی» گسترده‌تر سرمایه‌گذاری در ثبات منطقه‌ای است. از نظر امارات متحده عربی، با اتصال ایران به منطقه و جهان، تلاش‌ها برای حفظ عرضه جهانی انرژی، امنیت غذایی و زنجیره‌های تأمین بین آسیای مرکزی، اروپا و آفریقا تقویت خواهد شد. به عبارت دیگر، امارات ایران را از دریچه دستور کار ارتباطی خود می‌بیند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سیاست همسایگی، تحقق رشد و توسعه در منطقه و آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده‌مان، جز از طریق برادری، دوستی و همکاری امکان‌پذیر نیست.
در جلسه امروز سران باشگاه اینتر و سیمونه اینزاگی صحبتی در مورد تمدید قرارداد انجام نشد.
با شکست‌های مداوم احمدی‌نژاد و سعید جلیلی دبیر منصوب او در شورای عالی امنیت ملی دوران تصمیم‌گیری این دو به پایان رسید و مذاکرات مخفی با هدایت علی‌اکبر صالحی، وزیر جدید امورخارجه و هدایت رهبری آغاز شد که در تاریخ دیپلماسی ایران به مذاکرات مخفی عمان معروف شده است.
باشگاه استقلال اگر چه هنوز سرمربی را مشخص نکرده اما کار جذب بازیکنان جدید را آغاز کرده و تا اکنون مذاکرات و جلسات متعددی را پشت سر گذاشته است.
سپردن سکان دستگاه سیاست خارجی ترکیه به هاکان فیدان، اتفاق مهمی بود که می تواند نشانه هایی از رویکردها و تصمیمات سیاست خارجی اردوغان در مورد منطقه و جهان را به نمایش بگذارد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که سفر حساس دیپلماتیک خود به چین را پس از ابتلا به کووید-۱۹ به تعویق می‌اندازد.
هدف‌گذاری اقتصادی جدید چین نشان‌دهنده تمایل پکن به یک جهش اقتصادی قابل توجه در مقایسه با سال گذشته است. در سال ۲۰۲۲، دولت چین رشد اقتصادی این کشور را ۵.۵ درصد پیش‌بینی کرده بود، اما در پایان سال به دلیل آنچه کارشناسان اجرای سختگیرانه سیاست «کووید صفر» می‌خوانند رشد اقتصادی محقق شده تنها ۳ درصد بود.
اکثر جوانانی که در سال جاری علیه محدودیت‌های کووید اعتراض کردند از آن اعتراض مرگبار بیش از ۳۰ سال پیش خاطره‌ای در ذهن ندارند و یا اصلا در آن زمان متولد نشده بودند و هیچ تصویری از اعتراض در میدان تیان آنمن که توسط رژیم در اخبار و گزارش‌ها سانسور شده در ذهن نداشته‌اند. به نوعی، خطرناک‌ترین شوک برای شی می‌تواند بیداری سیاسی بسیاری از ذهن‌های جوان و تحصیل کرده باشد که آماده هستند به طور علنی علیه او ظاهر شوند.
"شی جین پینگ" رئیس جمهور چین کشورش را به یک کشور نظارتی تبدیل کرده و در طول پاندمی کووید چین را منزوی کرد و از سایر نقاط جهان جدا نمود. او سیاست خارجی گسترش طلبانه‌ای را در پیش گرفته است. اکنون شی در آستانه تبدیل شدن به حاکم مادام العمر چین است. چرا او تا این اندازه نزد مردم اش محبوب است؟
یکی از شعار‌هایی که روی بنر‌ها نوشته شده بود این است «با اعتصاب در مدارس و محل کار شی جی پینگ، دیکتاتور خائن را برکنار کنیم» و در شعار دیگری نوشته شده بود «ما تست کووید نمی‌دهیم. قرنطینه نمی‌خواهیم. می‌خواهیم آزاد باشیم».
جنگ اوکراین بر قیمت‌های جهانی کالا‌ها فشار وارد کرده، اختلالات زنجیره تامین را تشدید کرده و به افزایش تورم در بیشتر نقاط جهان دامن زده است. عوامل دیگری مانند سیاست کووید صفر چین نیز بر رشد اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ