مربی اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سطح واقعی فوتبالیست‌های ایران را در بازی مقابل ولز دیدیم و با این برد، مسیر صعود تیم ملی ایران به مرحله حذفی هموار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آمریکا تصور می‌کند که می‌تواند با استفاده از سیاست‌‌‌های بازدارندگی‌‌‌ و اهرم‌‌‌سازی، ایران را پای میز مذاکره بیاورد. از همین رو هر از چند گاهی اخباری از مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن به گوش می‌رسد و متعاقب آن نیز بعضا برخی تحرکات از سوی واشنگتن می‌‌‌بینیم که شاید از نظر مخاطبان با روح مذاکره در تضاد باشد.
استفان رادمیکر، دستیار پیشین وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد کرده است که آمریکا می‌تواند با تشویق انگلیس، فرانسه و آلمان که از اعضای برجامند، مکانیسم ماشه را فعال کند که یکی از موارد مقرر در برجام است و نه تنها تحریم‌های موشکی، بلکه تمامی تحریم‌ها را علیه ایران باز می‌گرداند.
شاید مقامات ما نیز به این نتیجه رسیده اند که احیای برجام دیگر ممکن نیست. برخی از دلایل فنی نیز وجود دارد که می‌تواند حاکی از عدم امکان احیای برجام باشد. از جمله این موارد می‌توان به زمان گریز هسته‌ای که مبنای استراتژی برجامی آمریکا در ۲۰۱۵ بود، اشاره کرد. با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، گویا آمریکا دیگر احیای چنان زمان گریزی را ممکن نمی‌داند. نه تنها ایالات متحده به دلایلی که اشاره شد سعی در اجتناب از تنش دارد، بلکه شرایط اقتصادی در ایران نیز به سمتی رفته که خود را عملا ناچار از تلاش برای تخفیف تنش و برقراری آرامش می‌بیند.
ژنرال ارشد آمریکایی گفته است که بحران خاورمیانه و جنگ با ایران می‌تواند تمرکز استراتژیک ایالات متحده بر چین را از مسیر خارج کند.
ارتش آمریکا در این ماه تصاویری از یک بمب قدرتمند را منتشر کرد که برای نفوذ به اعماق زمین و تخریب تأسیسات زیرزمینی که می‌تواند برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده شود، طراحی شده است.
گزارش‌های تأیید نشده رسانه‌های ایران از این حکایت دارد که احتمالاً اولین گروه از جنگنده‌های سوخو 35 (نوع E) طی هفته‌های آتی از طرف روسیه به ایران تحویل داده خواهد شد. اگر جنگنده‌های سوخو۳۵ به همراه سامانه هوایی پیشرفته‌ای مانند اس-400 به ایران تحویل داده شود می‌تواند کار را برای اسرائیل و آمریکا در حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران دشوار کند.
لیف درباره اهمیت این توافق گفت: ما فکر می‌کنیم این اتفاق خیلی خوب و بزرگی است. اگر ایران به تعهداتش عمل کند، یک گشایش مهم خواهد بود.
نایدز گفت: اولا، به گفته رییس جمهور بایدن، نظاره‌کر دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی نخواهیم بود. دوما، تمامی گزینه‌ها روی میز است. سوما، اسراییل می‌تواند و باید هر کاری لازم باشد برای مواجهه با این موضوع انجام دهد و ما از آن حمایت می‌کنیم.
نتانیاهو می‌کوشد از تشکیل جبهۀ متحدِ اسرائیل با آمریکا علیه ایران، به‌عنوان سرپوشی برای اختلافات بنیادی دولت خود با کاخ سفید استفاده کند، اما آیا اتحاد در یک جبهه می‌تواند اختلاف در جبهه‌های مهم دیگر را به حاشیه براند؟ چنین کاری ممکن به نظر نمی‌رسد. بنابراین، شانس دولت نتانیاهو برای سقوط بیش از موفقیت آن در پیشبرد این نوع مشاطه‌گری بی‌سابقه است.
«اعتقاد من این است که ما باید با آمریکایی‌ها وارد مذاکرات غیرعلنی و به دور از فضای رسانه‌ای شویم. باید توجه داشته باشیم که واسطه گری اروپا در روند مذاکرات اتمی وین، به شدت کمرنگ شده و اکنون اروپا سردمدار تشدید فشار‌ها علیه ایران است. واسطه گری برخی دولت‌های عربی نظیر قطر و عمان در این رابطه می‌تواند راهگشا باشد.»
تیم ملی فوتبال ایران با پذیرش شکست مقابل آمریکا از راه‌یابی به مرحله بعدی جام جهانی ۲۰۲۲ بازماند. تیم‌های ایران و آمریکا در حالی در ورزشگاه الثمامه به مصاف یکدیگر رفتند که ایران با یک تساوی هم می‌توانست راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود. شاگردان کیروش در نیمه نخست با ارائه نمایشی ناهماهنگ و پر اشتباه توپ و میدان را به حریف واگذار کردند. در نهایت در دقایق پایانی نیمه نخست روی اشتباه خط دفاعی ایران و پاس عرضی سرجینیو دست، پولیسیچ، ستاره آمریکا و باشگاه چلسی توانست دروازه ایران را باز کند. ملی‌پوشان ایران خوش‌شانس یودند که در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست، گل دوم آمریکا آفساید اعلام شد و ۴۵ دقیقه نخست با همان نتیجه ۱-۰ به سود آبی‌پوشان آمریکا به پایان رسید.
ایران و آمریکا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف هم می‌روند. ملی پوشان فوتبال ایران پس از شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس و پیروزی ۲ بر صفر در دیدار با ولز با سه امتیاز به مصاف آمریکایی می‌روند که از دو دیدار قبلی اش دو تساوی کسب کرده است.
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی با آمریکا می‌تواند تاریخی بشود.
اتحادیه جهانی کشتی به ۵ مبارزه حساس در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد به میزبانی آمریکا اشاره کرد و نوشت: اگر علیرضا کریمی می‌خواهد با شکست یزدانی به تیم ملی ایران برسد، حضور در جام جهانی یک تجربه عالی خواهد بود.
اتحادیه جهانی کشتی به ۵ مبارزه حساس در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد به میزبانی آمریکا اشاره کرد و نوشت: اگر علیرضا کریمی می‌خواهد با شکست یزدانی به تیم ملی ایران برسد، حضور در جام جهانی یک تجربه عالی خواهد بود.
یک خبرنگار ژاپنی با بیان این که فوتبال آسیا برای خودنمایی نیاز به صعود نمایندگانش به مراحل بالاتر جام جهانی نیاز دارد، گفت: ایران می‌تواند با تکرار یک تاریخ به این هدف برسد.
رضا رجبی معتقد است تیم ملی با ادامه این روند می‌تواند پیروز دیدار با آمریکا هم باشد.
سرمربی تیم فوتبال دانشجویان می گوید لیگ برتر از نظر کیفیت سخت افزاری، دانش مربیان و استراتژی بازی رشد کرده ولی کیفیت تکنیکی بازیکنان را ضعف فوتبال ایران توصیف می کند.
آمریکا و اروپا تصمیم قطعی خود را برای بازگشت به توافق گرفته‌اند؛ لذا می‌توان مساله را قابل حل دانست و تمامی تبلیغات ضد برجامی اسرائیل را بی‌اثر مورد ارزیابی قرار داد. حتی می‌توان مدعی شد که مسائل پادمانی حل نشده میان ایران و آژانس نمی‌تواند عاملی برای شکست مذاکرات باش
برخلاف آنچه تصور می‌شود، تیم ملی ولز می‌تواند اصلی‌ترین رقیب ایران در مسابقات جام جهانی باشد.
«به نظر می‌رسد که پیشنهادات ایران بیش از حد بلندپروازانه نبوده و در صورت وجود ارائه سیاسی لازم برای تکمیل گفتگو‌های وین، می‌تواند قابل قبول باشد».
مشاور تیم مذاکره کننده گفت: اگر آمریکا تصمیم درستی بگیرد، توافق سریعا می‌تواند حاصل شود.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ