سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در دوحه در جمع خبرنگاران گفت که هیچ خبری در مورد موضع طالبان دریافت نکرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کارشناس پیش از این اعلام کرده بود به دلیل اشتباه محاسباتی، بخشی از زمین‌های ایران پشت دیوار مانده است و حالا طالبان به استناد این دیوار، ادعای مالکیت زمین‌ها را دارد.
وزارت خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در بیانیه‌ای ضمن اشاره به بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود، ادعا کرد که هیات ایرانی بعد از مشاهده و اندازه گیری جریان آب سال جاری آبی را به مراتب کمتر از سال نرمال آبی ارزیابی کرده است.
وزیر کشور گفت: باید یک کمیته مشترک تشکیل شود و به محل سد‌ها بروند میزان آبِ آن‌ها را بررسی کنند و مشاهده کنند که ادعای حاکمان افغانستان درست است یا متخصصان ما که می‌گویند آب هست.
وزیر دفاع طالبان درخصوص درگیری مرزی اخیر مدعی شد: ایرانی‌ها چهار روز با توپخانه به ما حمله کردند و ما مجبور به عکس‌العمل شدیم.
وزیر دفاع طالبان مشخصا در مورد درگیری اخیر مرزی با ایران در نیمروز گفت: «مشکلی که با ایران پیش آمد، چهار روز برایم گزارش می‌آمد که آن‌ها توپ و هاوان شلیک می‌کنند. من (به ایرانی‌ها) گفتم این کار را نکنید و به نفع‌مان نیست »
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حالا که طالبان به خواسته قانونی مسئولین ایرانی جواب سربالا می‌دهد و حتی حاضر نیست هیأت کارشناسی ایرانی را برای راستی‌آزمائی ادعای خشکسالی و بی‌آبی هیرمند به افغانستان راه بدهد، اصحاب تطهیر دچار انفعال شده‌اند، اما هنوز هم حاضر نیستند از مسیر نادرستی که طی کرده‌اند برگردند.
مجاهد در مورد درگیری‌های اخیر مرزی، طرف ایرانی را مقصر خواند و ادعا کرد که «این درگیری‌ها ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی نیرو‌های ایرانی و گشودن آتش در گام اول، از سوی آن‌ها، بوده است».
سردار سلیمانی به موسویان گفت: از همان آغاز همکاری این شک را داشتم که در خواست کمک آمریکا احتمالاً جنبه تاکتیکی دارد و به منظور یک همکاری دراز مدت نیست. ولی مشارکت ایران را یک پیشنهاد بدون باخت می‌دیدم. اگر آمریکا به ما خیانت کند و پس از استقرار در افغانستان ما را رها کند به همان دامی می‌افتد که شوروی افتاد. آمریکایی‌ها منطقه را نمی‌شناسند، افغانستان را نمی‌شناسند، ایران را نمی‌شناسند ... در هر حالت ما برنده خواهیم بود و اگر آمریکایی‌ها از همکاری با ایران عبور کنند، باید با تحمل شکست، افغانستان را ترک کنند.
یکی از اعضای جبهه پایداری در ادعای عجیبی می‌گوید که دعوای ایران و طالبان درون خانواده‌گی و نباید آن را جدی گرفت. در این مورد این سوال پیش می‌آید که چه شباهت ژنتیکی بین ایران و حاکمیت کنونی افغانستان وجود دارد؟ در این مورد باید به شباهت تندرو‌های عرصه سیاسی ایران و طالب‌ها اشاره کنیم. البته می‌توانیم اینگونه بگوییم که شاید شباهت‌هایی بین نیرو‌های تندروی ایرانی و طالبان پیدا کنیم، ولی اینکه ایرانیان با طالبان هم خانواده هستند در هیچ اقلیمی نمی‌گنجد.
وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان در صفحه توئیتر رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای در توضیح رویداد مرزی روز گذشته، مدعی شد که طرف ایرانی عامل شروع درگیری مرزی دیروز بین دو کشور بوده است.
خبرگزاری آماج نیوز نیز به نقل از منابع محلی گزارش داده که «درگیری شدید میان مرزبانان ایرانی و طالبان در روستای مامکی، ولسوالی کنگ جریان دارد. این خبرگزاری همچنین مدعی شده است که موشک‌های ایران حتی به شهر زرنج نیز اصابت کرده است. این ادعا توسط مرزبانی ایران تکذیب شد.
تصاویر از ماهواره‌های بین‌المللی و ماهواره خیام از نقاط مختلف بالادست هیرمند اعم از سد کجکی و سد کمالخان، مقادیر قابل توجهی آب پشت این سد‌ها را نشان می‌دهد و ادعای اخیر حاکمان افغانستان را رد می‌کند.
متقی همچنین ادعا کرد: خشکسالی در افغانستان و منطقه جریان دارد که نباید از نظر دور داشت. بر اساس آخرین گزارش سازمان بین‌المللی نجات، افغانستان سومین کشور آسیب‌پذیر از تغییرات اقلیم در سطح جهان است و بیشترین اثر مخرب تغییرات اقلیم بر منابع آبی کشور وارد شده است.
طالبان از هلاکت مهندس عمر، معاون شاخه خراسان گروه تروریستی داعش خبر داده‌اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری افغانستان، سناریو‌های پیش بینی شده سازمان سیا درباره افغانستان شامل وخامت اوضاع حقوق بشر، ناامنی غذایی که منجر به قحطی خواهد شد، سهل انگاری طالبان، نیاز افغان‌ها به پول نقد و روی آوردن آن‌ها به مهاجرت خواهد بود.
دولت پاکستان علی رغم اینکه حمایت جدی را از روی کار امدن طالبان در افغانستان داشته و تصور می کرده که این خدمتی که به آنها می‌کند در مقابل باعث می‌شود تا دولت جدید از اختلاف مرزی یا ادعای مرزی علیه پاکستان صرف نظر می‌کند. آن بخشی از ارتش پاکستان که حامی حضور طالبان افغانستان در قدرت بود اهمیتی به پیشبینی‌ها بر سر این موضوع نمی‌دادند.
این باخت بحث برانگیز مقابل حریفی که در حکومت طالبان امکانات گذشته را ندارد، بسیار تاسفبار است و نشان می‌دهد فوتبال پر ادعای ایران تا چه اندازه در رده پایه با ضعف مواجه شده است.
ریچارد بنت در توئیتی نوشت، با افراد مختلفی از پنجشیر شامل زنان و مردان جامعه مدنی دیدار داشته و نمایندگانی از پنجشیر سرکوب گسترده علیه مردم توسط طالبان و نقض‌های گسترده حقوق بشری را مطرح کردند.
ریاست استخبارات طالبان اعلام کرد: عبدالمالک مسئول روابط خارجی، مالی و جذب گروه خوارج (داعش) بازداشت شد. استخبارات طالبان افزود: عبدالمالک از اوکراین، آلمان و اسپانیا برای کمک مالی به گروه خوارج (داعش) پول جمع‌آوری می‌کرد و افراد را از کشور‌های یادشده به گروه داعش جذب می‌کرد. وی در یک عملیات نظامی پیچیده نیرو‌های استخبارات طالبان بازداشت شده است. محل دستگیری عبدالمالک اعلام نشده است.
پس از ادعای آمریکا مبنی بر کشتن سرکرده القاعده در شهر کابل افغانستان، طالبان بار دیگر تأکید کرد که هیچ جسدی را در محل ادعایی هدف‌قرارگرفتن سرکرده القاعده پیدا نکرده است.
صالح: سردسته‌های طالبان که ادعای پابندی به دین را دارند پس از سه روز رایزنی و یک جلسه چهار ساعته در یک "دروغ نامه" که اسمش را اعلامیه گذاشتند مدعی‌اند که از حضور الظواهری خبر نداشتند
طالبان اعلام کرد که در محل ترور سرکرده گروه القاعده که به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در حمله پهپادی ارتش این کشور کشته شده، جسدی پیدا نکرده است.
طالبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن ارائه جزئیاتی درباره ادعای آمریکا در کشتن سرکرده القاعده، هشدار داد که عملیات پهپادی آمریکا در خاک افغانستان، تجاوز به قلمرو این کشور است و نباید تکرار شود.
فراکسیون کوچک اصلاح طلبان به آقاتهرانی رای دادند... آنان می خواهند شکاف اصولگرایان را دامن زنند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ