مبحث پنجم فصل اول باب سوم کتاب دوم (در اسباب تملک) قانون مدنی به موضوع «در خیارات و احکام راجعه به آن» پرداخته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خسارات ناشی از اعتراضات فرانسه که در پی قتل یک نوجوان ۱۷ توسط پلیس در اواخر ماه قبل میلادی رخ داد، بیش از۷۰۰ میلیون دلار برای شرکت‌های بیمه هزینه خواهد داشت.
در ماجرای برجام، شمخانی هر چند در ابتدا (و در کلیت ماجرا) نگاه خوش‌بینانه داشت، اما بعد‌ها به منتقد جدی روند توافق و خسارات آن تبدیل شد و فراتر از آن، در دبیرخانه شورا نقش مؤثری در هماهنگی سه قوه برای تصویب نهایی قانون اقدام متقابل مجلس ایفا کرد؛ در حالی که روحانی و برخی اطرافیانش بی‌اعتنا به عبرت‌ها و خسارت‌های برجام، مجدداً دنبال توافق به هر قیمت با آمریکا بودند و اگر همکاری مجلس و دبیرخانه شورا نبود، قطعاً خسارت‌های اقتصادی و سیاسی و امنیتی به مراتب بزرگ‌تری برای کشور رقم خورد.
باران‌های سیل آسا در منطقه امیلیا-رومانیا در شمال ایتالیا دست کم دو کشته بر جای گذاشت.
یک تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه دولت قبل خسارات اقتصادی زیادی به بار آورد گفت: این خسارات تنها با ورود مردم به تولید و اقتصاد تولید محور جبران شود.
سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: حادثه انفجار گاز و ریزش آوار در منطقه فلاح تهران ساعت ۲۲:۲۷ شب گذشته به اطلاع اورژانس رسید؛ این حادثه ۴ مصدوم داشت.
رئیس اورژانس تهران گفت: آمار تجمیعی حوادث چهارشنبه‌سوری در استان تهران که اورژانس در آن ماموریت داشته است، از ابتدای اسفندماه تا کنون منجر به مصدومیت ۹۷ تن شده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش موادمحترقه در کمین هستند.
تصاویری از آوار ساختمان‌ها در منطقه هاتای ترکیه را مشاهده می‌کنید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در حوادث و ناآرامی‌های اخیر کشور آسیب دیدند، باید بتوانند خسارات خود را مطالبه کنند و کمیته تحقیق هم باید مطالبات آنان را بررسی کند.
سمنان- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان، با اشاره به ورود برخی وحوش به مزارع مردم در شمال استان، گفت: در صورت بروز خسارات از سوی وحوش، جبران آن، قابل انجام خواهد بود.
لازم است تهران، پاسخ قاطعی برای حضور نیروهای فرا منطقه‌ای به باکو بدهد، تا خواب‌های کج الهام علی‌اف تعبیر نشود.
رئیس جمهور گفت: تعطیلی مدارس خسارات قابل توجهی به روند آموزشی وارد می‌کند و ضروری است شیوه‌هایی در کاهش مؤثر آلودگی هوا دنبال شود که در عین حال باعث آسیب به روند آموزش مدارس نشود.
وزیرکشور با اشاره به اقدامات کمیته تحقیق و تفحص گفت: کمیسیون تحقیق لیستی از کارها را بر عهده دارد و جبران خسارات وارد شده به مردم در اغتشاشات اخیر در حال پیگری است.
وزیرکشور با اشاره به اقدامات کمیته تحقیق و تفحص گفت: کمیسیون تحقیق لیستی از کارها را بر عهده دارد و جبران خسارات وارد شده به مردم در اغتشاشات اخیر در حال پیگری است.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: افرادی که توسط مامورین اموالشان مورد تخریب قرار گرفته به دادسرا‌های نظامی در مراکز استان سراسر کشور مراجعه کنند و شکایت خود را با دلیل و مدرک ارائه دهند.
اما اگر قرار باشد، این فیلترینگ همچنان ادامه داشته باشد، کسب و کار‌های ایرانی با ضرر بسیار هنگفتی روبرو می‌شوند که این موضوع اجتناب ناپذیر است، از سوی دیگر هرچند تاکنون آلترناتیو‌هایی برای این موضوع در نظر گرفته شده، اما اینکه این جایگزین‌ها بتوانند کاری که گوگل انجام می‌دهد را با این وسعت و حجم انجام دهند، خود باید مشخص شود، اما به هر حال در این زمینه باید دید که آیا فیلترینگ ادامه خواهد یافت یا اینکه با آرام شدن اوضاع می‌توان، دوباره این سرویس‌هایی که فیلتر شده‌اند، رفع فیلتر می‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: در اغتشاشات اخیر، دوازده شعبه بانک دولتی کاملا تخریب شده است؛ شیشه‌ی بیش از ۲۴۰ شعبه شکسته شده است.
مقرر شد دستگاه‌های اجرایی خسارات به اموال عمومی را پیگیری کرده و به دنبال جبران از عاملان و مشوقان این تخریبها باشند. با جدا شدن مردم از خط آشوبگران، امید است آرامش به کسب‌وکارها بازگردد و جبران خسارات از مسببان و مشوقان به این حوادث رخ دهد.
مجلس نمایندگان آمریکا هم با تشکیل کمیته دو حزبی وارد تحقیقات بر سر نامه های محرمانه کشف شده خانه ترامپ شد.
استاد دانشگاه تهران گفت: «به نظر می‌رسد» حملات غیر قانونی آمریکا «با این محاسبه صورت گرفته که خسارت گزارش شده ناشی از آن محدود بوده و بنابراین، تاثیری بر مذاکرات جاری هسته‌ای با ایران ندارد. نیرو‌های امریکایی مراقب هستند که هزینه و خسارات را افزایش ندهند که این امر نیز نشان می‌دهد اقدامات اخیر بیش‌تر به سیاست داخلی امریکا مربوط می‌شود.
بارش باران تابستانی در مناطق عشایری کوهرنگ چهارمحال و بختیاری خسارات فراوانی به برجایی گذاشت.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: دستورات متعددی در رابطه با جبران میزان خسارات وارد شده بر اثر سیل صادر شده است و خسارات جبران خواهد شد.
رئیس سازمان امور عشایر گفت: سیل، عشایر ۱۱ استان را درگیر کرد که خسارت‌های وارده به استان‌های اصفهان،کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان و لرستان بیشتر بوده است.
بحث سوء مدیریت است، متاسفانه برخی تعهدی به اجرا و اعمال قانون ندارند و وقتی زمانی اتفاقی می افتد، همه همدردی می‌کنند. در همه جای دنیا با خیلی کمتر از این میزان بارش، سیل می‌آید، اما مدیریت کرده و با این کار، خسارات جانی و مادی را کنترل می‌کنند؛ اما ما درباره جان عزیزانمان با مساله روبه رو می‌شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ