سوریه و بلاروس شش توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه های مبادلات تجاری، آموزشی، مسکن، حمل و نقل، صنعت و گمرک امضا کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای دفاع بلاروس و ایران امروز تفاهمنامه همکاری نظامی امضاء کردند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد برای آموزش نیروهای نظامی در رده‌های مختلف، این کشور همراه با بلاروس مراکز نظامی مشترک تأسیس می‌کند.
رئیس جمهور روسیه در پیامی روز استقلال مینسک را به همتای بلاروسی خود تبریک گفت.
سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال مجددی درباره محل حضور «یِوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی شورشی «واگنر» اظهار داشت: «من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. نکته اصلی دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اواکرین است و آنها محقق خواهند شد».
یوگنی پریگوژین گفت که واگنر نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند.
سخنگوی کرملین امروز گفت: روسیه و بلاروس مصمم به مقاومت در برابر تلاش‌های خارجی مقابل تجاوز به ثبات خود هستند.
وزیر دفاع بلاروس تاکید کرد که کشورش در کنار سوریه در جنگ علیه تروریسم مانده و به ارائه انواع کمک های بشردوستانه به این کشور ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهور بلاروس سالروز استقلال سوریه را به همتای سوری خود تبریک گفت.
فدراسیون جهانی تکواندو مجوز حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس را در رقابت‌های جهانی باکو که ماه آینده برگزار می‌شود را صادر کرد.
رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس‌جمهور بلاروس و هیأت همراه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
دیدار رئیس‌جمهور بلاروس و هیأت همراه با رهبر معظم انقلاب
رئیس‌جمهور بلاروس و هیأت همراه عصر امروز (دوشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه به طور رسمی از الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در مجموعه سعدآباد استقبال کرد، پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات خصوصی خود را آغاز کردند.
حجت الاسلام رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور بلاروس گفت: بدون تردید سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران می تواند نقطه عطفی باشد بین دو کشور.
روسای جمهور چین و بلاروس در دیدار با یکدیگر در پکن، بر برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کردند.
دولت بلاروس می گوید آماده است تا در بحران ناشی از زلزله اخیر به کمک سوریه بیاید.
با تصمیم شورای المپیک آسیا و IOC روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ چین شرکت خواهند کرد.
توماس گرینفیلد در نشست حاکمیت قانون با نام بردن از روسیه، کره شمالی، ایران، سوریه، میانمار، بلاروس، کوبا، سودان و دولت طالبان در افغانستان، خواستار پاسخگو کردن افرادی شد که به حاکمیت، تمامیت ارضی، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی احترام نمی‌گذارند.
نخست وزیر بلاروس و هیات همراه وی روز پنج شنبه در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کردند.
نخست‌وزیر بلاروس در راس هیئت اقتصادی و در سفری دو روزه وارد دمشق شد و قرار است با مسئولان سوری درباره راهکارهای تقویت مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف رایزنی کند.
معاون اول رییس جمهور گفت: لازمه توسعه روابط اقتصادی و ارتقاء سطح مناسبات تجاری ایران و بلاروس این است که هماهنگی و تعاملی سازنده میان دولت ها و بخش خصوصی دو کشور ایجاد شود.
دولت بلاروس دربیانیه ای از ادامه سفر نخست وزیر این کشور به سوریه و روسیه خبر داد.
علاوه بر روسیه، کشور‌های چین، ایران، بلاروس، آفریقای مرکزی، کوبا، کره شمالی، اریتره، اتیوپی، مالی، نیکاراگوئه، سوریه و زیمباوه به این قطعنامه رای منفی و ۷۴ عضو سازمان ملل نیز رای ممتنع دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ