سخنگوی دولت اظهار داشت: باتوجه به استعفای آقای رستم قاسمی به دلیل تشدید بیماری‌شان، آقای افندی‌زاده به عنوان سرپرست این وزارتخانه در جلسه امروز هیات دولت حضور داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دولت درباره این جمله‌اش که «رییسی وقتی کالایی گران می‌شود شب خوابش نمی‌برد»، گفت: من یکی از شب‌های محرم در یکی از کوره‌های آجر پزی جنوب تهران به هیاتی محلی در آنجا رفتم. یک شب میهمان آنجا بودم. بعد از مراسم اصرار کردند که درباره مسائل و مشکلات معیشتی صحبت کنیم. می‌گفتند شما مشکلات ما را که می‌بینید، به دولت خبر بدهید. من که در پاسخ به این مساله صحبت کردم و گفتم که «الحمدلله امروز فردی رییس جمهور و نفر دوم کشور و رییس قوه مجریه است که با درد یتیمی بزرگ شده است و تصور نکنید نمی‌دانند.
موضوع کمبود برق، گزاره مهم دیگری بود که دلیل این تعطیلات عنوان شد. این گزاره با توجه به اینکه اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌ها قادر به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی نبوده، جدی‌تر گسترش پیدا کرد. اما سخنگوی شرکت دولتی برق ایران، با تکذیب اینکه تعطیلی به دلیل کمبود برق بوده است، اعلام کرد: «نیروگاه‌های کشور ظرفیت کافی دارند.» ساعاتی پس از این تکذیبیه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم هم با انتشار پستی در توییتر نوشت: «باتوجه به گرمای بی‌سابقه، هیات دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی سراسری موافقت کرده است.»
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که تعطیلی به دلیل گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا برای سلامتی مردم مخاطره ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار متنی در فضای مجازی از تعطیلی چهارشنبه و پنج شنبه به دلیل گرمای هوا خبر داد. با توجه به تعطیلی سراسری آیا بورس هم تعطیل است؟
سخنگوی دولت تصریح کرد: تعطیلی اعلام شده سراسری و برای همه است بخش هایی که می‌خواهند در این روزها به فعالیتشان ادامه دهند باید مجوز لازم را از استاندار یا نهادهای ملی از وزرات مربوطه با هماهنگی معاون اول اخذ کنند.
سخنگوی دولت به دلیل گرمای بی‌سابقه هوا طی دو روز پایانی هفته، از تعطیلی آن خبر داد و اکنون باید دید تکلیف برگزاری لیگ چه خواهد شد.
سخنگوی دولت در خصوص استعفای وزیر ورزش و جوانان گفت: استعفای سید حمید سجادی چند روزی است که تقدیم رئیس جمهور شده، اما هنوز رئیسی تصمیم گیری نهایی در این باره نداشته است.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس جمهوری به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای تاکید داشت که هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته‌ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.
بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه رویکرد و نگاه دولت در خصوص حجاب روشن بوده است، گفت: از ابتدای این دولت تأکید شده که در مراکز دولتی بایستی تمامی قوانین از جمله در خصوص رعایت حجاب و عفاف، رعایت شود. حجاب واجب شرعی و سیاسی است و سنت و عرف ایرانیان در طول سالیان سال بوده است.
سخنگوی دولت روسیه ضمن رد ادعاها درباره دست‌داشتن این کشور در انفجار سد کاخوفکا تأکید کرد که ارتش اوکراین به دلیل شکست‌های اخیر این خرابکاری را انجام داده است.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از برکناری سخنگوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دلیل مواضع غیرحرفه‌ای و ناهماهنگی خبر داد.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: اولین تغییر در سازمان برنامه و بودجه میباشد، جناب آقای منظور به دلیل تخصص و سوابق مثبت عملکردی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه انتخاب شدند.
سخنگوی دولت گفت: بسیاری از امتیازاتی که از جانب قدرت‌های غربی به خیلی از کشورهای رقیب ما در منطقه داده شده، به دلیل دستاوردهای جمهوری اسلامی بوده است.
سخنگوی دولت گفت: با توجه به کسری بودجه‌ای که دولت گذشته با آن مواجه بود، رشد اقتصادی پایین، صادرات حداقلی و درآمد مالی پایین بوده است و از طرفی خلق پول صورت می‌گرفت؛ ماهی ۲۷ میلیارد تومان هزینه وجود داشت اما پول نداشتیم.
سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در گفتگوی ویژه خبری گفت: کمبود درهم در بازار این را تلقی ایجاد کرد که کشور ارز کم دارد.
به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است. چرا که طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.
به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است. چرا که طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.
به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۲، برنامه هفتم توسعه و همچنین ضرورت بیش از پیش توجه به دلایل و راه‌های ناکارآمدی اقتصادی کشور که باید مورد توجه قرار بگیرند از اهم مباحث مطرح شده در نشست مشترک مجلس و دولت است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت آمریکا و بسیاری از مدعیان غربی، در محکمه وجدان بشری، به دلیل سوابق شرم آور نقض حقوق بشر، محکوم هستند.
پس از موافق رئیس جمهور با استعفای وزیر راه، معاون پارلمانی رئیسی از احتمال معرفی «مهرداد بذرپاش» برای تصدی این وزارتخانه خبر داد و سخنگوی دولت هم دلیل استعفای رستم قاسمی را تشدید بیماری عنوان کرد.
سخنگوی دولت می‌گوید علی کریمی مشکلی ندارد، ولی در همین چند هفته گذشته، بسیاری از چهره‌های ورزشی و تلویزیونی به دلیل حمایت از علی کریمی بازداشت شده، بازخواست شده یا ممنوع‌الکار شده‌اند. حسین ماهینی از جمله بازداشتی‌هاست که بعد از چند روز آزاد شد، بازیکنان پرسپولیس بازخواست شدند و مجتبی پوربخش، مجری برنامه فوتبال یک شبکه ورزش هم به دلیل حمایت از علی کریمی ممنوع‌الکار شد.
سخنگوی دولت گفت: یکی از دلایل کمبود دارو این بود که شیوع آنفولانزا زودتر از پیش‌بینی‌ها اتفاق افتاد و قصور و تقصیرهایی هم وجود داشت.
سخنگوی دولت گفت: یکی از دلایل کمبود دارو این بود که شیوع آنفولانزا زودتر از پیشبینی ها اتفاق افتاد و قصور و تقصیرهایی هم وجود داشت.
بهادری جهرمی درباره وضعیت سلامت رستم قاسمی اظهار کرد: وزیر راه به دلیل ضربه‌ای که در جریان حادثه‌ای در منزل به کمر وی وارد شده بود، بستری شد و تزریقی هم به ستون فقرات داشت. اما وضعیت سلامت خوبی دارد و از شنبه به وزارتخانه خواهند رفت. هرچند در دوران بستری هم پیگیر کار‌های وزارتخانه بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ