کمیسر دفاعی پارلمان آلمان با تاکید بر کمبود شدید مهمات در زرادخانه تسلیحاتی این کشور، از فقدان برخی تجهیزات اولیه سربازان آلمانی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات رابطه قوی بین افزایش میزان چربی شکمی و سطوح پایین‌تر ویتامین D را نشان می‌دهد.
از آنجایی که بدن شما ویتامین B ۱۲ نمی‌سازد، باید آن را از غذا‌های حیوانی یا مکمل‌ها دریافت کنید. در حالی که B ۱۲ تا پنج سال در کبد ذخیره می‌شود، اگر رژیم غذایی شما به حفظ سطح این ویتامین کمک نکند در نهایت ممکن است دچار کمبود آن شوید.
معاون امور زنان و خانواده رییس دولت بیان کرد: کمبود آهن در زنان در ایران به میزان 13 درصد، در آمریکا 17 درصد و کشورهای اروپایی 23 درصد است و بنابراین ایران توانسته با تغذیه مناسب در کاهش کمبود آهن زنان موفق باشد.
عضو هیات درمانی دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از ابتلا به بیماری آلزایمر به دلیل کمبود ویتامین "دی" در بدن سالمندان، افزود: میزان دقیق این ویتامین در بدن باید بوسیله آزمایش خون سنجیده شود ولی اگر آلزایمر بر اثر کمبود این ویتامین بروز کند، تقریبا غیر قابل درمان و کنترل خواهد.
زلنسکی مدعی کمبود سلاح و مهمات در میان نیروهای ارتش اوکراین است و در این ارتباط گفته است: با کمبود شدید سلاح و تجهیزات نظامی روبرو هستیم.
بخش کشاورزی با چالش های بنیادینی رو به روست که زمینه غیربهره ور بودن آن را در کلان موضوع فراهم کرده است؛ از گسترش بیابان ها تا محصولاتی که هیچ آماری از میزان و نحوه تولید آن ها موجود نیست.
وزارت دفاع روسیه ادعای کمبود مهمات در واحدهای نظامی خود را رد کرد.
میزان بارندگی‌های کشور تاکنون بدون در نظر گرفتن برف‌های ذوب نشده نزدیک به ۱۰۰ میلیمتر ثبت شده این در حالیست که میانگین بارندگی‌ها در بلندمدت حدود ۱۲۰ میلیمتر است بنابراین در حال حاضر نسبت به بلندمدت حدود ۲۰ میلیمتر کمبود بارش داریم، اما اگر ذخایر برفی نیز ذوب شوند، پیش‌بینی می‌شود که میزان بارندگی‌ها بیشتر از میانگین بلندمدت شود.
شرکت توزیع برق سوئد اعلام کرد که این کشور طی سال‌های آینده با کمبود برق مواجه خواهد شد؛ چراکه تقاضا در حوزه صنعت سوئد سریع‌تر از میزان مورد انتظار پیش می‌رود.
معمولا به افراد گیاه‌خوار توصیه می‌شود در صورتی که میزان کافی از ویتامین B ۱۲ را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند، مصرف قرص ویتامین B ۱۲ را در برنامۀ روزانۀ خود قرار دهند.
ایران نوشت: از قرار معلوم، ناترازی گاز در کشور ریشه‌ای چندگانه دارد؛ عامل اول میزان مصرف بالای انرژی و افزایش شدت مصرف انرژی درکشور است. عامل دیگر بروز ناترازی، عدم توسعه صنعت نفت و گاز کشور متناسب با برنامه‌های توسعه‌ای بوده که توپ این کم‌کاری هم در زمین وزارت نفت دولت قبل است.
با توجه به ادامه برودت هوا و بارش برف در تهران و ادامه وضعیت کمبود گاز در برخی از شهر‌های کشورمان و لزوم تمهید تصمیلات ضروری برای کاهش میزان مصرف گاز، احتمال تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در برخی از شهر‌ها از جمله در تهران بسیار بالاست.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ضمن تاکید بر کاهش میزان کمبود انواع آنتی‌بیوتیک در کشور گفت: در حال حاضر اسپری‌های تنفسی وارداتی بخصوص انواع کورتونی آنها دچار کمبود شده است و بیماران به سختی می‌توانند این اسپری‌ها را در داروخانه‌ها پیدا کنند.
عدد گاز وارداتی که ۴/۵ میلیون مترمکعب در روز است، توان پوشش مصرف در استان‌های شمالی را ندارد. چراکه فقط در استان گیلان روزانه ۱۸میلیون مترمکعب گاز در شبکه خانگی مصرف می‌شود. این ناترازی سبب شده تعطیلی ادارات استان گیلان در روز‌های پنج‌شنبه در دستور بررسی قرار گیرد و در گام نخست تعطیلی ادارات در روز اول دی‌ماه اجرایی شد تا اثرات این تصمیم در میزان مصرف سنجیده شود.
در حال حاضر سراسر اروپا دچار کمبود انواع آنتی بیوتیک شده است. برای مثال، در بریتانیا میزان در دسترس بودن آموکسی سیلین و پنی سیلین که برای درمان عفونت‌هایی مانند استرپتوکوک گروه A (نوعی باکتری است که معمولا مجاری تنفسی فوقانی را گرفتار می‌کند و باعث عفونت‌هایی مانند گلودرد استرپتوکوکی می‌شود) مورد استفاده قرار می‌گیرد اندک است.
آهن انتقال اکسیژن از ریه‌ها به نقاط مختلف بدن را تسهیل کرده و به عضلات کمک می‌کند که اکسیژن را ذخیره و مصرف کنند. اگر میزان کافی آهن در رژیم غذایی فرزند ما وجود نداشته باشد، کودک دچار فقر آهن خواهد شد. اما خوب است بدانیم که فقر آهن در کودکان شایع است.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مشکل کمبود آنتی بیوتیک تا اواخر هفته رفع می‌شود و گفت: طی هفته‌های آینده میزان تولید سرم یک و نیم میلیون عدد افزایش می‌یابد و تا پایان سال صادرات خواهیم داشت.
آلمان در شرایطی که میزان مصرف گاز طبیعی بسیار بالا مانده است، وارد زمستان سخت می‌شود و ممکن است در ماه‌های آینده نتواند از بروز وضعیت اضطراری انرژی، اجتناب کند.
عباس صداقت درباره وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور، گفت: خوشبختانه در حال حاضر شبکه ملی خون‌رسانی در حد استاندارد‌های تعریف شده قرار دارد و آخرین ذخایر خون و فرآورده‌های آن به میزان ۹.۵ روز ذخیره خون است که ذخیره مناسبی است.
مصرف منظم گلوکزامین همراه با کندرویتین با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی و مرگ به هر دلیلی همراه است. مصرف روزانه این مکمل به مدت یک سال می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۶۵ درصد و مرگ و میر ناشی از همه علل مرگ را تا ۳۹ درصد کاهش دهد.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: به طوری که مراکز اصلی درمانی در سراسر کشور سرم دارند و هرجایی هم که اعلام کمبود می‌شود، ما بلافاصله یک محموله برایشان ارسال می‌کنیم. از جنبه تامین سرم هیچ وقفه‌ای نداریم و داریم تامین می‌کنیم، اما مقداری میزان مصرف‌مان بیش از حد انتظار بوده که این هم مقطعی است و ان‌شاءالله مشکلی ایجاد نمی‌کند و رفع می‌شود.
فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان درباره میزان تولید سرم در کشور، گفت: روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بطری سرم در کشور تولید می‌شود که این میزان تولید، به اندازه نیاز کشور است و در نتیجه نباید کمبود سرم داشته باشیم، اما در برخی مقاطع مانند شرایط کنونی که بیماری‌های فصلی زیاد می‌شود، متأسفانه با کمبود سرم مواجه می‌شویم.
معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: موجودی برنج کشور برای هر میزان تقاضای بازار کافی است و کمبودی در این زمینه نداریم.
آب یک منبع گرانبها است و فکر کردن در مورد میزان مصرف ما نباید صرفا برای مواقع کمبود شدید آب باشد. برای مثال، کاهش مصرف آب باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ